۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲

یک وزیر اسراییلی مسئول تحریم‌ها معرفی شد

اظهارات وزرا به خصوص لیونی مبنی بر اینکه «در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات با فلسطینیان، اسرائیل از تحریم و مجازات رنج خواهد بود»، باعث می‌شود که سازمان‌های خارجی تصمیم به دعوت برای تحریم اسرائیل بگیرند.
کد خبر : ۱۵۸۹۴۲
صراط:  مسئولان ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تعدادی از وزرای این رژیم از جمله «زیپی لیونی» وزیر دادگستری را مسئول افزایش تحریم‌های این رژیم در سطح بین المللی دانست.

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که مسئولان ارشد وزارت خارجه ضمن انتقاد از اظهارات برخی وزرای رژیم صهیونیستی از جمله «زیپی لیونی» وزیر دادگستری گفتند که اظهارات آنها در رابطه با بهای هنگفت اقتصادی اسرائیل در صورت شکست مذاکرات سازش باعث شده است که دعوت برای تحریم اسرائیل در کشورهای اروپایی افزایش یابد.

این روزنامه به نقل از برخی مسئولان وزارت خارجه نوشت که اظهارات وزرا به خصوص لیونی مبنی بر اینکه «در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات با فلسطینیان، اسرائیل از تحریم و مجازات رنج خواهد بود»، باعث می‌شود که سازمان‌های خارجی تصمیم به دعوت برای تحریم اسرائیل بگیرند.

این مسئولان گفتند که اظهارات مکرر لیونی درباره تحریم بین المللی اسرائیل می‌تواند بازتاب زیادی در سطح رسانه‌های اسرائیل و یا رسانه‌های بین المللی داشته باشد، امری که نقش منفی این سازمان‌ها علیه اسرائیلی‌ها را فعال خواهد کرد.

از سوی دیگر دفتر لیونی در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها باید بدانند که چه کسی به آنها دروغ می‌گوید، تاکید کرد که عدم دستیابی به توافق صلح با طرف فلسطینی، خطرات حقیقی علیه اقتصاد اسرائیل به دنبال خواهد داشت و باید مسئولان اسرائیلی با واقعیت به صورت حکیمانه تعامل کنند.
منبع: تسنیم