۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
نسبت به توافق ژنو

باهنر: نه خوش‌بینیم نه بدبین

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ما نسبت به توافق‌نامه ژنو نه خیلی خوشحالیم نه خیلی بدبین هستیم.
کد خبر : ۱۵۸۹۶۵
صراط: نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ما نسبت به توافق‌نامه ژنو نه خیلی خوشحالیم نه خیلی بدبین هستیم.

محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری طی سفر یک روزه خود برای شرکت در نهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان در پاسخ به سؤال این خبرنگار مبنی بر اینکه موضع جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه اسلامی مهندسین درباره  توافق‌نامه ژنو و انجام تعهدات گروه 5+1 در قبال ایران گفت: ما باید با مسئله تفاهم‌نامه ژنو منطقی و عقلانی رفتار کنیم.

وی بیان کرد: در زمینه موضع‌گیری نسبت به تفاهم ژنو باید از افراط و تفریط دوری کرد و از خط اعتدال و انصاف خارج نشد.

نایب‌ رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از یک طرف یک تیم مذاکره‌کننده قوی به ژنو فرستاده‌ایم، که الحق آنها در یک جنگ تمام‌عیار دیپلماتیک با 6 کشور در حال مذاکره و تلاش برای رسیدن به بهترین نتیجه هستند.

وی اذعان کرد: از یک طرف ما همه وظیفه داریم با همه توان از آنها حمایت کنیم و از طرف دیگر هم مجلس و نمایندگان اوضاع را به خوبی رصد می‌کنند، که در جریان انجام مذاکرات و توافقات مشترک فی‌مابین ایران و گروه5+1 خط قرمزها و چهارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته نشود.

باهنر ابراز کرد: از دریچه مجلس نهم و نمایندگان ملت باید بگویم مجلس با تمام همت در راستای حمایت و مساعدت از این تیم مذاکره‌کننده برآمده و ما هم سعی در برقراری تعامل و حمایت از آنها را داشته‌ایم.

وی افزود: از جنبه دیگر باید تاکید کرد که تیم مذاکره‌کننده و مسئولان دیپلماتیک و وزیر امور خارجه کشور باید پاسخگوی برخی از سؤالات و شبهات بعضی از نمایندگان باشند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: ما در امر تفاهم‌نامه مشترک ژنو نه مثل برخی عرض تسلیتی و منفی و بدبینانه است و نه مثل بعضی دیگر ابراز خوشحالی و شعف زیاد می‌کنیم و خوش‌بین هستیم، ما باید مواظبت کنیم، کار دیپلماتیک ژنو کار سخت و دشواری است.

وی اظهار کرد: این حرکت و فعالیت دیپلماسی فی مابین ایران و شش کشور جهان ادامه دارد و این اول راه است و قطعاً کار دستگاه دیپلماسی کشور ما در مذاکرات بعدی سخت تر است.
منبع: فارس
برچسب ها: باهنر صراط ژنو
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند