۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح خبرداد:

آیین‌نامه اجرایی"سرباز قهرمان"

رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خبر خوشی که می توان‌ به قهرمانان داد این است‌ که آیین نامه اجرایی" سرباز قهرمان" که موضوعش معافیت از خدمت برای قهرمان مسابقات المپیک، آسیایی و جهانی بود ابلاغ و عملیاتی شده است.
کد خبر : ۱۵۹۱۱۳

صراط: سردار مهر علی باران چشمه رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص برنامه‌های ورزشی معاونت تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح اظهارداشت:‌ ورزش نیروهای مسلح کماکان به فعالیت خودش ادامه می دهد؛ اما خبر خوشی که می توان‌ به قهرمانان داد این است‌ که آیین نامه اجرایی" سرباز قهرمان" که موضوعش معافیت از خدمت برای قهرمان مسابقات المپیک، آسیایی و جهانی بود ابلاغ و عملیاتی شده است.

وی افزود: آن افرادی که از مسابقات گوآنژو به این طرف صاحب مقام‌های قهرمانی در مسابقات آسیایی، جهانی و یا المپیک لندن شدند می توانند به فدراسیون ها مراجعه کنند و فدراسیون ها با ما مکاتبه کنند تا ان شاءالله ما بتوانیم قانون سرباز قهرمان و بحث معافیت را برای این افراد اجرا کنیم؛ البته هماهنگی لازم نیز با سازمان وظیفه عمومی انجام شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باتوجه به اینکه روزهای پایانی سال در راه است ، جلسات بسیار خوبی با حضورمدیران تربیت بدنی بخش های مختلف نیروهای مسلح در حال برگزاری است؛ همچنین سمینارهای خوبی با حضور مدیران تربیت بدنی بسیج و سپاه های استانی برای جمع بندی عملکرد و بررسی اهداف و ارائه برنامه‌های سال آینده برگزار شد.

وی همچنین ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که اخیرا انجام شده و ادامه هم دارد موضوع "جشنواره سربازان نیروهای مسلح" است که این مسابقات در 10 رشته برگزار شده و اختتامیه آن هم در دهه مبارکه فجر در مجموعه ورزشی امام علی سپاه با حضور مسئولین کشوری و لشگری برگزار خواهد شد.در این مراسم 3000 نفر از ورزشکاران برتر سرباز نیروهای مسلح حضور پیدا خواهند کرد. این‌جشنواره که سال‌به سال هم بر تعداد رشته ها و ورزشکاران شرکت کننده در آن افزوده می شود از جمله کارهای بسیار خوبی بود که صورت گرفته است.

باران چشمه افزود: البته یک جشنواره بسیار خوبی در آینده نزدیک مخصوص دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح برگزار خواهد شد که از هفته آینده مسابقات آن آغاز می‌شود. امیدواریم بتوانیم از مجموع برگزاری این مسابقات، نفرات برتر خودمان را برای مسابقات سیزم که در سال 1393 انجام خواهد شد،انتخاب کنیم. ما در سال آینده نیز میزبان برگزاری مسابقات تکواندو در بخش آقایان و بانوان درسطح ارتش ها و نظامیان جهان هستیم . لذا در نظر داریم با یک برنامه ریزی خوب همانطوری که امسال سپاه میزبان مسابقات کشتی بود و سال گذشته نیروی انتظامی میزبان مسابقات والیبال بود، در این میزبانی نیز بتوانیم میزبان خوبی انجام دهیم چرا که اولین بار است ما چنین مسابقه ای آن هم به طور همزمان در بخش آقایان و بانوان برگزار می کنیم.

باران چشمه همچنین در خصوص فعالیت های ورزشی بسیج گفت: بسیج به طور واقع اقدامات بنیادی و مثیتی را در سال 92 انجام داده است. افزودن 1500 سال ورزشی به مجموعه اماکن ورزشی کشور، قابلیت توسعه این موضوع و همچنین سرمایه ای که بسیج در این بخش گذاشته از جمله اقدامات مثبتی است که هم به توسعه ورزش نیروهای مسلح کمک می کند و هم خدمت بزرگی است که به جامعه ورزش کشور شده است.

رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تقدیر  و تشکر از ریاست سازمان بسیج سردار نقدی و سردار یزدانی رئیس تربیت بدنی سازمان بسیج تصریح کرد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کسی که در این کشور زندگی می کند به نحوی عضو بسیج کشورمان است؛ باید گفت همه مردم می توانند از امکانات بسیج استفاده کنند. لذا اقداماتی که به برخی از آن ها اشاره شد نشان دهنده خدمت بزرگ بسیج به کشور و جوانان است.

باران چشمه اضافه کرد: پایگاه های استعداد یابی بسیج بی بدیل است؛پایگاه هایی که در رشته های کاربردی و عملیاتی و سازمانی فعالیت می کنند. این افراد آینده ورزش کشور را رقم می زنند و به نظر من یکی از اقدامات خوب بسیج فعالیت این پایگاه ها در زمینه استعدادیابی است که ان شاء الله نیروهای مسلح و بسیج بتوانند از این پتانسیل استفاده  کنند.

وی همچنین در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: این انتخابات حدود یک سال و نیم به تاخیر افتاد.جمع بندی ما این بود که در انتخابات احتمال دارد تنش هایی به وجود بیاید ولی با توجه به تمهیدات و درایتی که وزیر ورزش آقای گودرزی و مجموعه وزارت ورزش و جوانان و خود کمیته ملی المپیک به خرج دادند انتخابات در کمال آرامش و صحت و سلامت برگزار شد.

باران چشمه اظهارداشت: چون ما خودمان از ابتدا تا انتها در این مجمع حضور داشتیم .(که این مجمع حدود 6 ساعت طول کشید) شاهد بودیم که به شکر خدا در همه بخش ها افرادی صاحب نام و فعال ثبت نام کردند و انتخابات خوب و سالم انجام شد.

باران چشمه ادامه داد: نوع انتخاب افرادی که برگزیده شدند بیانگر اینست که نگاه جامعه ورزش ما به تحول گرایی، جوان گرایی، به تغییر و تحول در سیاست های کلی کمیته ملی المپیک است.به نظر من کمیته ملی المپیک با این ترکیبی که انتخاب شده نسبت به گذشته می تواند آهنگ حرکت بهتری داشته باشد.به هر حال ما سه رویداد حساسی را در پیش رو داریم. چه مسابقات غرب آسیا که در کشور خودمان برگزار می شود  و چه مسابقات آسیایی و جهانی که برگزار می شود نیاز به این دارد که کمیته ملی المپیک با آرامش و آسایش  بتواند با برنامه ریزی جامع و کامل به اهداف خودش دست پیدا کند.

وی ضمن تبریک به افراد منتخب در کمیته ملی المپیک تصریح کرد: نیروهای مسلح با تمام توانمندی آمادگی هرگونه همکاری را با کمیته ملی المپیک و ورزش کشورمان دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای ورزش کشورهای آسیایی عضو سیزم که ماه پیش در کویت اجلاسی را برگزار کردند ایران یا به عبارتی معاونت تربیت بدنی نیروهای مسلح را به عنوان مسئول هیئت فوتبال خودش معرفی کرد که ما هم این مسئولیت را به سردار آجرلو رئیس تربیت بدنی سپاه با توجه به سوابقی که دارد، واگذار کردیم.

در همین رابطه قرار شد برنامه ریزی لازم برای مسابقات انتخابی در قاره آسیا برای حضور در رقابت های المپیک2015 که در سئول برگزار می شود، توسط سردار آجرلو و تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح انجام بگیرد.


منبع: دانا