۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱

بررسی‌آزادی‌دیپلمات‌های‌مصری‌‌ربوده شده

نخست وزیر مصر در تماس تلفنی با همتای لیبیایی خود راهکارهای آزادی ۵ عضو ربوده شده سفارت مصر در طرابلس توسط افراد مسلح را بررسی کرد.
کد خبر : ۱۵۹۲۱۱
صراط: خبرگزاری الشرق الأوسط مصر به نقل از «هانی صلاح» سخنگوی دولت مصر گزارش داد که «حازم الببلاوی» و «علی زیدان» تلفنی راهکارهای آزادی 5 عضو ربوده شده سفارت مصر در لیبی را مورد بررسی قرار دادند.

نخست وزیر لیبی در این تماس تلفنی حادثه ربوده شدن اعضای سفارت مصر در این کشور را محکوم و بر روابط دوستانه و احترام متقابل بین دو کشور برادر تاکید کرد.

صلاح افزود: در راستای تماس‌های مستمر با مسئولان لیبی برای تامین سلامت اعضای ربوده شده سفارت و تلاش برای آزادی آنها، «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر نیز با «محمد عبد العزیز» همتای لیبیایی خود تماس تلفنی برقرار کرد.

وی اشاره کرد که ببلاوی و وزیر خارجه مصر تحولات مربوط به این مسئله را بررسی می‌کنند.

در این باره «عبد العاطی» سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز تصریح کرد که تماس‌ها با مسئولان لیبی برای شناسایی عاملان ربایش اعضای سفارت و تلاش برای آزادی آنها در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه دارد.

در همین رابطه، وزارت خارجه مصر در پی ربوده شدن رایزن بخش اداری و رایزن فرهنگی سفارتش در لیبی، دستور تعطیلی سفارت را صادر کرد.

براساس اطلاعات رسیده از لیبی؛ طی دیروز و امروز افراد مسلح ناشناس با حمله به کاروان دیپلماتیک و کارکنان سفارت مصر در لیبی شماری از این کارکنان را ربودند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: دیپلمات لیبی صراط