۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۴

آغاز کلاهبرداری از سبد کالایی مردم

در حالی ۴روش برای اطلاع مردم از دریافت یا عدم‌دریافت سبد کالایی اعلام شد که ضعف اطلاع‌رسانی و دیدگاه‌های متناقض متولیان توزیع سبد کالایی موجب سردرگمی مردم و کلاهبرداری برخی افراد در قالب ثبت‌نام برای دریافت این سبد شده است.
کد خبر : ۱۵۹۲۵۸

صراط: نبود هماهنگی بین مجریان طرح سبد کالایی موجب شده تا طی 2 هفته اخیر افرادی با سوءاستفاده از ناآگاهی برخی شهروندان با نصب اعلامیه، مراکزی را برای ثبت‌نام دریافت سبد کالایی با ارائه فرم ثبت‌نام و کد رهگیری راه‌اندازی کنند این افراد با وعده ارائه بن 80هزار تومانی سبد کالایی مبلغ45هزار ریال از مردم دریافت و کد رهگیری دریافت سبد ارائه کرده‌اند. از سوی دیگر بازار ارائه شماره پیامک برای دریافت اطلاعات سبد کالایی نیز داغ‌تر شده است.

عرضه نخستین سبد تا سه‌شنبه

یک مقام آگاه در وزارت صنعت با بیان اینکه توزیع نخستین سبد کالایی دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد از نامه‌نگاری این وزارتخانه با پلیس فتا برای پیگیری جرایم عرضه سبد کالایی خبر داد و اعلام کرد، همانطور که قبلا نیز اعلام شده دریافت هرگونه وجهی برای ثبت‌نام یا عرضه سبد کالایی غیرقانونی بوده و متخلفین تحت پیگرد قرار می‌گیرند. تلاش وزارت صنعت بر آن است که سبد کالای حمایتی به‌صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود اما درصورت ناقص‌بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقیمانده آن در طول‌ماه وجود خواهد داشت. همچنین برای دریافت سبد کالای حمایتی، همراه‌داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز از دستور ویژه دولت به این وزارتخانه برای شناسایی کارگران فاقد بیمه برای واگذاری سبدهای کالایی خبر داده که با این ماموریت دولت، گروه‌های جدیدی که حداقل ۵ میلیون نفر را شامل خواهد شد به فهرست دریافت‌کنندگان سبد کالایی افزوده می‌شود.

منبع: همشهری