۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷

نبود زیرساخت در شهرهای ساحلی

فرماندار بابلسر گفت: شهرهای ساحلی از نبود زیرساخت‌های لازم رنج می‌برند.
کد خبر : ۱۵۹۳۰۲
صراط: سید کریم سجادی اظهار کرد: امیدواریم با تشکیل شرکت عمران ساحل، زیرساخت‌های لازم برای سواحل فراهم شود.

فرماندار بابلسر با اشاره به اینکه فرهنگ صحیح استفاده از دریا در کشور و مازندران به درستی برای افراد تبیین نشده است، گفت: متاسفانه مقرراتی برای استفاده از دریا تعریف نشده است که این امر از دیگر مشکلاتی است که در سواحل وجود دارد.

وی، مسایل زیست محیطی را از دیگر مشکلات شهرهای ساحلی دانست و افزود: با توجه به حجم بالای مسافر در شهرستان بابلسر متاسفانه اثرات منفی بر طبیعت وارد می‌شود.

سجادی یادآور شد: دریا از مواهب الهی و از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری در شهرهای ساحلی به خصوص مازندران است. در طول سال، میلیون‌ها مسافر و گردشگر خارجی و داخلی برای استفاده از این موهبت الهی به شهرهای ساحلی و دریا سفر می‌کنند. وجود دریا در جذب و جلب سرمایه‌گذار در شهرهای ساحلی موثر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 11 میلیون مسافر در شهرستان بابلسر اسکان یافته‌ است، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 30 هزار تخت گردشگری اعم از هتل، متل، پلاژ، میهمانسرا و مجتمع‌های رفاهی و آموزشی است.

سجادی ادامه داد: خدمات دهی به حجم بالای گردشگر ملزوماتی نیاز دارد که در این راستا تمام مردم و مسئولین مرتبط بخش گردشگری باید تلاش خود را برای خدمات دهی بهتر گردشگران معطوف کنند.


منبع: ایسنا