۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹

عملکرد تیم حفاظتی نصرالله + تصاویر

تیم حفاظتی ویژه دبیرکل حزب الله لبنان تنها از 20 نفر تشکیل شده که در موارد فوق العاده نظیر حضورهای علنی این تعداد به 150 نفر می رسد.
کد خبر : ۱۵۹۳۰۳
صراط: روزنامه صهیونیستی معاریو در مقاله‌ای به بررسی تلاش های ناکام این رژیم برای ترور سید حسن نصرالله و عملکرد تیم حفاظتی وی پرداخت. این روزنامه در گزارش طولانی خود در مورد یگان ویژه حفاظتی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نوشت که این یگان ویژه که مخصوص محافظت از دبیرکل حزب الله لبنان است، لباس های یک شکل می‌پوشند و بهترین جلیقه های ضد گلوله در دنیا را به تن می کنند. تعداد این عناصر 150 نفراست که تمامی آنها به خوبی آموزش های نظامی و امنیتی را دیده اند و تحت نظر امنیت داخلی ویژه حزب الله لبنان و شخص وفیق صفا از رهبران برجسته این حزب کار می کنند.

بر اساس این گزارش تیم امنیتی شخصی سید حسن نصرالله از 20 نفر تجاوز نمی کند، این افراد از آموزش دیده ترین و مخلص ترین افرادی هستند که تحت فرماندهی ابو علی جواد به کار خود می پردازند و تنها برای این موارد آموزش دیده اند. سایر عناصر ویژه حفاظتی از امنیت داخلی حزب الله که 130 نفر هستند، در مواقعی به حفاظت از دبیرکل حزب الله می پردازند که وی قصد حضور علنی در جمع مردم را داشته باشد. این افراد در مناطق عمومی یا در جمع مردم به مراقبت از اوضاع مشغول می شوند یا در پشت بام ها اوضاع اطراف را کنترل می کنند.

به گزارش مشرق، معاریو در این راستا به نقل از روزنامه السیاسه کویت می نویسد که سید حسن نصرالله مکان مخفیانه اقامت خود را از ضاحیه جنوبی بیروت به جای دیگری تغییر داده است.

این روزنامه در ادامه به تعدادی از ظهورهای علنی سید حسن نصرالله در جمع مردم اشاره کرده و نوشت که وی بعد از حضور در جمع مردم در مراسم استقبال از سمیر قنطار که در سال 2008 و بعد از انجام تبادل اسرا صورت گرفت، در سال 2011 نیز در مراسم عاشورای حسینی شرکت کرد و در جمع دهها هزار نفر از مردم عزادار حاضر شد.



معاریو در مورد حضور سال 2008 نصرالله نوشت که وی تحت تدابیر امنیتی در محل ظاهر شد و مقدار کوتاهی سخنرانی کرد و بعد محل جشن را ترک کرد و از طریق شبکه های تونل که در زیر این منطقه قرار دارد، این مکان را ترک کرد. یک سرهنگ بازنشسته ارتش اسرائیل که ارتباط نزدیکی با ستاد مشترک ارتش اسرائیل دارد، می گوید که حضور سید حسن نصرالله در مراسم های علنی به عوامل زیادی از جمله موقعیت منطقه برگزاری مراسم و حالت های امنیتی انتخاب شده برای این برنامه بستگی دارد.

بر اساس این گزارش در تصاویر منتشر شده در زمان حضورهای علنی نصرالله قبل از جنگ دوم لبنان، وی با یک یا دو نگهبان ظاهر می شد، اما بعد از جنگ با چندین نگهبان ظاهر می شد و در حال حاضر نیز با افزایش تهدیدات علیه وی نگهبانان وی سلاح با خود حمل می کنند. در تازه ترین حضور وی نیز نگهبانان از یک کیف استفاده کرده بودند. 

بر اساس این گزارش قبل از آغاز مراسمی که قرار است نصرالله در آن حاضر شود نیز حراست های امنیتی علنی و مخفیانه و ایجاد موانع ایست و بازرسی‌ها و ممانعت از ورود خودروها و موتور سیکلت‌ها به مکان برگزاری مراسم انجام می شود.



در صبح روزی که قرار است نصرالله در جمع مردم حاضر شود، خیابان های اطراف ورزشگاه الرایه بسته می شود و حدود بیست نگهبان وفادار وی حراست امنیتی شدیدی را در اطراف او به صورت مربع ایجاد می کنند تا وی از جمع مردم عبور کند و به منطقه ای که برای سخنرانی اش آماده شد، برسد. در پایان مراسم نگهبان شخصی وی از طریق گوشی از عدم وجود هر مشکلی مطمئن می شود، محافظان در طول مراسم آسمان بیروت را زیر نظر دارند تا هواپیماهای شناسایی اسرائیل به آن نفوذ نکرده باشند.

پدر سید حسن نصرالله یک بار در گفتگو با یک خبرگزاری ایرانی اعلام کرد که در سال تنها یک بار می تواند فرزندش را ببیند، سید حسن نصرالله 9 خواهر و برادر دارد و از همسرش فاطمه مصطفی یاسین 5 فرزند دارد که هادی پسر بزرگ وی در حمله اسرائیلی ها در سال 1997 به شهادت رسید. خانواده وی نیز تحت تدابیر امنیتی قرار دارند.



تلاشهای اسرائیل برای ترور سید حسن نصرالله

به گزارش مشرق، بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی در سال 2004 سعی کرد از طریق مسمویت غذایی نصرالله را ترور کند. وی در جنگ دوم لبنان نیز هدف ترور قرار گرفت. در اردیبهشت سال 85 نیز یک شبکه تروریستی که برای ترور وی از طریق پرتاب موشک لاو اسرائیلی برنامه ریزی کرده بود، بازداشت شد. قرار بود خودروی وی در زمان حضور در جشنواره ای در حاره حریک در ضاحیه جنوبی مورد اصابت موشک قرار گیرد. در 30 ژولای 2011 نیز در یک منزل مسکونی که به اعتقاد اسرائیل سید حسن نصرالله در آن حضور داشت، انفجاری رخ داد. اسرائیل تصور می کرد قرار است وی با مقامات ارشد حزب الله در این ساختمان دیدار کند. یک ماه بعد یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی سالن الشهید یعنی همان منطقه ای که قرار بود  نصرالله سخنرانی خود را به مناسبت چهارمین سالگرد جنگ لبنان انجام دهد، ایجاد شد.

این روزنامه نوشت که درست است که سید حسن نصرالله بیشتر وقت خود را در اماکن مخفی به سر می برد، اما با این وجود برنامه های روزانه خود را در دیدار با رهبران حزب الله و شخصیت های خارج از حزب دنبال می کند و با آنها مسایل مختلف داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

عتی شیلح افسر سابق اسرائیلی می گوید که در مخفیگاه سید حسن نصرالله 4 نفر همواره با وی حضور دارند و مسئول سلامتی وی هستند، آنها بخشی از زندگی نصرالله هستند و در طول شبانه روز با وی هستند.



به نوشته این روزنامه از دیگر افرادی که امنیت سید حسن نصرالله را زیر نظر دارد، مصطفی بدر الدین فرمانده نظامی ارشد حزب الله و رئیس یگان های ویژه این حزب است. خلیل حرب مشاور امور اطلاعاتی این حزب تا سال 2012 و وفیق صفا رئیس دستگاه امنیتی مرکزی و ابو علی جواد رئیس بخش امنیتی و حمایت ویژه نصرالله و هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان و حسین خلیل برادرزاده و جانشین وی از دیگر افرادی است که بر روند حراست از سید حسن نصرالله نظارت دارند.

معاریو می افزاید که دبیرکل حزب الله لبنان در دوره کنونی تمایل بیشتری به حضور علنی در مراسم های مرکزی و تعطیلات رسمی بویژه در ورزشگاه الرایه و سالن سید الشهدا نشان می دهد
شیلح می افزاید که این حضور که بر اساس سطح تهدیدات و بر اساس اطلاعات امنیتی موجود برنامه ریزی می شود و ارتباط مستقیمی با محتوای مراسم دارد و پیامهایی را نیز دارد. البته حضور نصرالله در مکان هایی صورت می گیرد که از تجهیزات لازم برای حمایت از وی برخوردار باشد.

این روزنامه در پایان نوشت که سفرهای خارجی سید حسن نصرالله پیشتر از طریق سفر به سوریه انجام می شد، اما بعد از حوادث سوریه شرایط تغییر کرده و وی مستقیما از بیروت و با هواپیمای ویژه و حراست دقیق نیروهای ویژه خود به مکانهای مورد نظر سفر می کند.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱۳
۱۹۰
الحمد لالله شاهد هستیم که پول نفتمان در راه خیر صرف میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کور شود هر انکه نتواند دید احمق کوته بین
انتی
|
Iran (Islamic Republic of)
بهتر از راه دوم خردادیهاست که تلاش برای ساختن بت های بوداییان می کردن این کارو نمی گن خرج می گن ذخیره نمی دونستی بدون
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
به کوری چشم شماها حزب الله روی چشم ما جا داره.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
پول نفت ماله همین جاهسات.

ما با حزب الله فرقی نداریم....یکی هستیم ...واحد هستیم .و دشمنان ما و حزب الله هم یکی هستند


شما مواظب خودت باش که در صف دشمنان حزب الله نباشی ، فان حزب الله هم الغالبون

این وعده الهی هست

ضمنا اگه شیر بچه های شیعه نبودن که انقلاب کنند و تو 8 سال دفاع مقدس جونشون رو نمی دادن دیگه کشوری نمی موند و نفتی هم نمی موند.


حالا هی نفت نفت کنید

پس در چیزی که حق ندارید اظهار نظر نکنید



شما ها بروید نفتتون رو بدید به انگلیسی ها
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم ناشناس 9:53 خیلی باحال بود انتظار جیره خورها رو داشتم کامنت تو رو خوندم حال کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر من باید ناراحت باشی چون بخشی ازپول نفت باید صرف آموزش دیکته تو میشد که بتونی کلمه "الحمدلله" رو درست بنویسی.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۵
۱۱۷
سید حسن واقعا" بی نظیره فقط از یه اخلاقش خوشم نمیاد که خیلی داد و فریاد میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب چطوره با خنده وقهوه خوردن اسرائیل رو شکست بده .موافقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فدایی امام خامنه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
زینب وار سخنرانی میکنه دل آل زیاد میلرزه
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۷۲
نباید این اطلاعات رو منتشر میکردی، حالا صیهونیستا میزنن میکشنش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا از بلاهت شما دوست عزیز متعجب شدم، این متن از اطهارات خود صهیونیست ها گرفته شده بعد اونوقت شما میای چنین حرفی میزنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱۵
۴۹
خداوند نگهدارش باشد
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
انشالله

خداوند نگهدار همه مومنین هست

حتی شما

سید حسن نصرالله دوست داریم
یکی هست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۵۷
۷۶
واسه حل مشکل بیکاری طرح خوبیست استخدام گوشت های جلوی توپ...
انتی
|
Iran (Islamic Republic of)
البته برای ادمهای کوته فکر وهابیت هم استخدام داره برای منفجر شدن نیرو می خواد برو استخدام شو
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب عقل کل (یکی هست) ما همه افتخار می کنیم به وجود حزب الله...جونمون فدای حزب الله
علی صغیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۷۴
۳۹
اگر سد حزب الله و حماس نبود الان ما مستقیما در حال جنگ با اسراییل هار بودیم خدا سید حسن نصرالله را حفظ کند که مانند خاری در چشم دشمنان اسلام است خدا شکم بعضی ها را هم سبر کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
گل گفتی.افرین.
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
میشه بفرمایید دقیقاً مشکل ایران با اسرائیل چیه؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی چون منافع ملی ما ایجاب می کنه سید و حزب الله رو دوست داریم و اگه یه روز به دردمون نخوره و اسراییل به ما حمله کنه دیگه واسمون مهم نیستن؟!! اسلامی تر فکر کن برادر عزیز!
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُواْ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ ﴿۸۲﴾

مسلما يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده‏اند دشمن‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت و قطعا كسانى را كه گفتند ما نصرانى هستيم نزديكترين مردم در دوستى با مؤمنان خواهى يافت زيرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‏اند كه تكبر نمى‏ورزند (۸۲)

المائده 82

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ﴿۵۱﴾

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد يهود و نصارى را دوستان [خود] مگيريد [كه] بعضى از آنان دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستى گيرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمى‏نمايد (۵۱)

مائده 51
سید محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۶۷
۳۷
خداوند این سید بزرگوار و جلیل القدر و شجاع را از جمیع خطرات محافظت بفرید
فدایی امام خامنه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
ان تنصروالله ینصرکم
مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۵۸
۳۸
واقعا از بعضی نظرات خیلی متاسفم.
شیعه امام حسین علیه السلام هیچوقت اینطوری فکر نمیکنه.
سلام خدا بر آن سید عزیز.
جان هزاران چو منی فدای سید حسن نصرالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتی سید رو میبینم روحم تازه میشه .خدا نگهدارش باشه.
امیر ع
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل اینه بعضی ها امام رو فقط برای گریه و شفاعت میخوان

عزت امام حسین وقتی وسط باشه تو سپاه یزید جانشون امنتره
منگول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۴۵
۵۰
سایت شما درپیت تر ازونی هست که نشان می دهید
مرد حسابی حزب الله کیلیویی چند آیا این حزب در تولید لبنان نقش سازنده دارد و یا فقط یک گروه نظامی باری بهر جهت است پس لطفا پول نفت ایران را خرج یک مشت جوان بیکار لبنانی نکنید
انتی امریکا
|
Iran (Islamic Republic of)
شما خودتون چند سال تحقیق کردید که به این نتیجه رسید
سین
|
Iran (Islamic Republic of)
...ل خان تو مگه وزیر نفتی که میدونی پول نفت اونجا خرج میشه؟؟؟؟ ها؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سین... ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اون پولایی که خرج اونا شده صد برابر برا دین و انقلاب برگشت معنوی و مادی داشته اما متاسفانه مجبوره مملکت پول خرج شما کنه آخر آخرش یه منگول تحویل بگیره که تحلیلش رو جلو مرغ پخته بذاری قهقهه می زنه
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
مطمئنی خنگول نیستی منگول خان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از اسمت مشخصه که منگولی
خدارو شکر که دشمنان حزب الله از احمقها آفریده شدند
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا اسم منگول برازنده شماست


هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام
امیر ع
|
Iran (Islamic Republic of)
منگول خان
اگه حزب الله نبود اسرائیل و امریکا از امثال منگول ها نمیترسه

حزب الله چاقوی تیز ایران زیر گلوی اسرائیل هستش

پول نفت نوش جونش
با کمترین هزینه خطرناکترین دشمن رو رام کردیم

بدون این که توی منگول از ترس جنگ و بمباران بری تو پناهگاه

حیف جون این شیر بچه های شیعه امیر مومنان که خرج امنیت م..... مثل تو بشه
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۴۶
۳۶
سید حسن سرباز ولایت خارچشم دشمنان اسلام است
رود بر این سرباز وفادار ولایت و خداوند همیشه یار و یاور ایشان باشد
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
ای ول سید

شما هم با نام سید نظر می دهید



خامنه ای کوثر است

دشمن او ابتر است


سید حسن نصرالله کوثر است

دشمن او ابتر است
رضا
|
Germany
|
۱۶:۴۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۶
۱۴
سید حسن سرباز سید علی
ما وظیفه داریم از اون حمایت کنیم
خدا سایه این دو سید بزرگوار و اولاد پیغمبر را بر سر ما مستدام کنه
آمین یا رب العالمین
جواد ج از خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۴
۱۵
به ولله ، سید حسن ...حسین زمان است.
مصطفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۱۳
سيد حسن دوستت دارم و اميدوارم در آن دنيا شفاعتم كني
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۲
۱۹
کشتن این بابا فقط به یک لحظه تصمیم گیری اسراییل بستگی داره. حالا چرا این شده تیتر خبری شما؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۳
۱۵
من یک اصلاح طلب دو آتشه هستم وبیش از همه طرفدار سید عزیز سید حسن نصرالله و سید عزیز خانمی میباشم. خداوند این دو شخصیت ارزشمند را برای جهان اسلام حفظ کند و دشمنانشان را ذلیل و نابود گرداند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۱۷
اگر قدرت و حکمت خداوند را قبول دارند این همه محافظت چه معنا دارد!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟بیاییم و از خایه های بنده ها پیاده شویم.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۸
ماشالله حزب الله
... کانهم بنیان مرصوص ...
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند