۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰

مراسم‌معارفه‌هیئت‌اجرایی‌کمیته‌ملی‌المپیک

مراسم تودیع و معارفه اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در سالن جلسات کمیته برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۹۴۴۶
صراط:  به نقل از سایت کمیته ملی المپیک،‌ در ابتدای این جلسه کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به وزیر ورزش و جوانان و اعضای قبلی و فعلی هیئت اجرایی کمیته، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در نخستین جلسه هیئت اجرایی در خدمت عزیزانی هستیم که نزدیک به 5 سال عضو هیئت اجرایی بوده و برای ورزش کشور زحمت کشیدند و همچنین جا دارد از گودرزی، وزیر محترم ورزش و جوانان که در این نشست به رغم کمبود وقت حضور یافتند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: قرار است در ابتدا تقدیر و تشکری از اعضای محترم پیشین هیئت اجرایی داشته باشیم. علی آبادی که 5 سال مسئولیت کمیته را برعهده داشت و سایر اعضای محترم هیئت اجرایی و  افشارزاده که خاک خورده و خادم ورزش کشور است و سال‌های سال خدمات زیادی برای ورزش کشور کشیدند، تشکر کنم. قطعا از تجربیات اعضای محترم پیشین هیئت اجرایی و رهنمودهای وزیر محترم بهره خواهیم برد.

سپس گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت : خوشحالم که این جلسه برگزار شد تا  از زحمات اعضای سابق هیئت اجرایی کمیته قدردانی شده و اعضای محترم جدید هیئت اجرایی کار خود را آغاز کنند. در حال حاضر شرایط بسیار خوب است و جو بسیار دوستانه‌ای حاکم شده. می‌توان گفت مجموعه جدید با یکدیگر هماهنگ هستند و باید همه تلاش کنیم تا مشکلات پیش روی ورزش کشور را از بین ببریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد:‌ متاسفانه مشکل بودجه در کشور عمومی است و تنها مختص ورزش نیست. ورزش هم به نوعی دچار مشکلاتی است  که امیدواریم دولت محترم عنایتی داشته باشند تا بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم .

در ادامه کیومرث هاشمی اظهار داشت: انتخابات کمیته ملی المپیک در فضای مطلوبی برگزار شد که به عقیده کارشناسان و افرادی که سال‌های سال در ورزش کشور بوده‌اند یکی از بهترین‌ها در دوره 35 ساله پس از انقلاب اسلامی بوده است اما هیئت اجرایی این دوره ویژگی‌هایی دارد که نخستین آن حضور 2 قهرمان المپیکی ما در بین اعضای محترم است که بدون تردید ظرفیت خوبی برای ورزش ما در عرصه بین‌المللی و داخلی ایجاد می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت نهایت بهره برداری را ببریم. همچنین بعد از سالیان سال یک نفر از بانوان فعال و زحمتکش در امور ورزش به عنوان نایب رئیس کمیته انتخاب شد.حضور خانم شهریان در میان کاندیداهای قدرتمند نایب رئیسی و انتخاب شدنش، خود بیانگر نگاه مثبت اعضای محترم مجمع به ورزش بانوان و تلاش‌های وی در این زمینه  است.

وی یادآور شد: در واقع هیئت اجرایی تلفیقی از نیروهای با تجربه و پیشکسوتانی همچون آقای مشحون و کفاشیان و جوانان است. باید از این پتانسیل و ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم. وقتی آقای پولاگر و خادم روسای فدراسیون المپیکی و مدال آوری همچون کشتی و تکواندو یا چهره دانشگاهی همچون آقای باقرزاده که از فدراسیون المپیکی شمشیربازی و یا آقای علیپور که 60 تا 70 رشته ورزشی را مدیریت می کند و یا آقای شجاعی که خود فدراسیون المپیکی تیروکمان را اداره می کند به عنوان خزانه دار و آقای شهنازی با کوله‌باری از تجربه مدیریتی در فدراسیون، هیئت اجرایی و آکادمی ملی المپیک در این بخش حضور دارند، باعث می‌شود تا در این دوره هیئت اجرایی خوبی داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: به هر حال هر تیم جدیدی که روی کار می‌آید، برنامه‌ای را تنظیم و تدوین می‌کند.باید یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم. قسمت عمده برنامه کوتاه مدت بر عهده آقای شهنازی دبیر کل کمیته است که خود از نفرات باتجربه ورزش کشور بوده  و درعرصه بین المللی ظرفیت خوبی دارند. به عنوان مثال نخستین رویداد بازی‌های المپیک زمستانی است و سپس بازی‌های غرب آسیا که به میزبانی کشورمان در کیش برگزار می‌شود.رقابت‌هایی که آقای علی آبادی و افشارزاده و اعضای محترم هیئت اجرایی سابق زحمات زیادی در این زمینه کشیده‌اند. مقدمات کار انجام شده ولی نیاز به کمک وزارت ورزش و جوانان هم خواهیم داشت. مخصوصا در بخش مالی تا از ظرفیت میزبانی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سال آینده بازی‌های آسیایی اینچئون را داریم و باید برای حضور در این رقابت‌‎ها برنامه ریزی کنیم.  تا همین الان هم زمان زیادی را از دست دادیم. در دوره قبل چهارم شدیم اما در این دوره کار سخت و سنگینی خواهیم داشت که بتوانیم وضعیت موجود را حفظ کنیم اما نباید دست از تلاش بکشیم. المپیک نوجوانان، بازی‌های ساحلی  و دیگر بازی‌های مهم در پیش است و هیئت اجرایی باید در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشته باشد و در کنار همه این موارد باید یک برنامه 4 ساله را تدوین کنیم. امیدواریم که کمیته ملی المپیک  به همراه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی روزهای خوبی پیش رو داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه گفت:با توجه به زمان از دست رفته آن چیزی که ورزش در حال حاضر برای موفقیت در رویداهای مهم بین المللی نیاز دارد آرامش است. بیان برخی مطالب مربوط به گذشته و پیش کشیدن بعضی موضوعات کمکی به ورزش نمی‌کند و باید تلاش کنیم چند صدایی را از ورزش دور و همه برای موفقیت ورزش کشور یک‌صدا شویم تا با کمک دوستان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی که خط مقدم ما هستند بتوانیم به عنوان پشتیبانی کننده و هماهنگ کننده کارهای لازم را برای موفقیت ورزش کشور انجام دهیم.

علی آبادی رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در ادامه  این جلسه تصریح کرد: بسیار خوشحالم که نخستین جلسه هیئت اجرایی جدید برگزار شد تا امانت را تحویل آقای هاشمی و همکاران وی بدهیم. باید بگویم تیم خوب و ارزشمندی برای کمیته انتخاب شد و نقطه قوت آن این‌است که چهار نفر از اعضای قبلی هم در آن حضور دارند و می توانند اطلاعات لازم را انتقال دهند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم گودرزی و هاشمی با منشی که دارند بتوانند ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته و کارهای ورزش را بخوبی پیش ببرند.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک گفت: همان طور که هاشمی اشاره کرد کارهای بزرگی در پیش است تا انشاالله برای کشور نتایج خوبی بدست آید.در حال حاضر مشکل اصلی فدراسیون‌ها کمبود منابع مالی است و اگر پشتیبانی خوبی از فدراسیون‌ها شود، می‌توانند در عرصه بین‌المللی موفق ظاهر شوند و امیدوارم با همتی که در مجمع وجود دارد و روح جدیدی که در هیئت اجرایی و کمیته دمیده شده شاهد موفقیت‌های بزرگ و ارزشمندی در ورزش باشیم.

بهرام افشارزاده ضمن ارائه گزارشی کوتاه در خصوص اقدامات انجام شده در گذشته خاطر نشان کرد: در ابتدای امر از گودرزی، هاشمی، علی آبادی و اعضای قبلی و جدید هیئت اجرایی تشکر و قدردانی می‌کنم . در واقع همان طور که اشاره کردید کارهای بسیار بزرگی پیش روی ما است. در گذشته کارهای مختلفی انجام دادیم و مهمتر اینکه بازی‌های غرب آسیا، المپیک نوجوانان و بازی‌های ساحلی را در پیش داریم. از طرفی 8 ماه بیشتر تا بازی‌‎های آسیایی فرصت نداریم مقدمات برای رشته‌هایی که باید شرکت کنند فراهم شده اما تداوم می خواهد.

وی گفت: باید خیلی کار کنیم تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی مقام چهارمی گذشته  را حفظ کنیم کار سختی است  و برای اعضای جدید هیئت اجرایی تحت مدیریت هاشمی آرزوی موفقیت دارم .

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان،کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،شاهرخ شهنازی دبیر کل، بهرام افشار زاده،محمد علی آبادی ،محمد علی شجاعی،سید محمد پولادگر،علیرضا دبیر،رباب شهریان،محمود مشحون،فضل‌الله باقر زاده ،محمد علی‌پور ،مهدی کرباسیان و احمد ناطق نوری در نشست تودیع و معارفه امروز حضور داشتند.

در خاتمه از زحمات اعضای هیئت اجرایی سابق کمیته ملی المپیک با اهدای لوح تقدیر و یادبود تجلیل به عمل آمد.

منبع: تسنیم