۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶

تاکید برفعالیت زنان درکلیساها توسط پاپ

رهبر کاتولیک‌های جهان زنان را به دلیل حساسیت‌هایشان در قبال نقاط ضعف جامعه و موهبت حس ششم آن‌ها مورد تحسین قرار داد و تاکید کرد که آن‌ها باید مسئولیت‌های بیشتری را در کلیسای کاتولیک‌ و حوزه‌های عمومی و تخصصی به عهده بگیرند.
کد خبر : ۱۵۹۴۵۷
صراط:  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی در واتیکان برای گروهی از زنان ایتالیایی به شدت استعداد و پتانسیل بکر زنان را مورد تحصین قرار داد. اما پاپ در سخنرانی‌اش هیچ اشاره‌ای به ممنوعیت کشیش شدن زنان در کلیسای کاتولیک نکرد که برخی‌ها می‌گویند در زمان رهبری وی به کلیسای کاتولیک ممکن است پیشرفتی در این مساله حاصل شود.

پاپ فرانسیس از روز اول پاپی‌اش در مارس سال گذشته میلادی، تلاش کرده تا کلیسای کاتولیک را تبدیل به مکانی دلپذیرتر و صمیمانه‌تر کند اما کلیسای کاتولیک زنان را از کشیش شدن منع کرده و می‌گوید که حضرت مسیح و حواریونش مرد بودند.

پاپ فرانسیس در نوامبر سال گذشته میلادی در مدرکی قابل ملاحظه که اولویت هایش به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان در آن بیان شده، به طور کامل مشخص کرد که ممنوعیت علیه کشیش شدن زنان هنوز به قوت خود باقی است. وی در سخنرانی روز شنبه خود نه تنها هیچ اشاره‌ای به این مساله نکرد بلکه بر نقش گسترده‌تر زنان در تصمیم گیرین‌ها و تقبل مسئولیت‌ها در کلیسای کاتولیک نیز تاکید کرد.

پاپ فرانسیس با اشاره به این مدرک به حضار گفت: من بر مشارکت حتمی زنان در جامعه به ویژه با حساسیت و حس ششم آن‌ها نسبت به دیگران ضعفا و بی‌دفاعان تاکید کرده ام. امیدوارم که بسیاری از زنان بتوانند در مراقبت از دیگران، خانواده‌ها و گروه‌ها برخی مسئولیت‌های مذهبی را با کشیشان تقسیم کنند و همچنین امیدوارم که این فضاها برای حضوری قاطعانه‌تر و گسترده‌تر در کلیسا توسعه یابد.

وی افزود: این فضاها و مسئولیت‌های جدید مطرح شده است و من به شدت امیدوارم که آن‌ها بتوانند باعث افزایش حضور و فعالیت بیشتر زنان هم در محیط کلیسا و هم در حوزه‌های عمومی و تخصصی شوند. ما نمی‌توانیم بر نقش غیر قابل جایگزین زنان در خانواده چشم‌پوشی کنیم. خانواده‌ها از باریک بینی، حساسیت ویژه و محبت و عطوفت زنان سود می‌برند.

منبع: ایسنا