۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

واگذاری تنظیم بازاربه وزارت جهاد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تنظیم بازار و ذخیره‌سازی مواد پروتئینی، مواد لبنی و گندم و برنج به وزارت جهاد واگذار شد.
کد خبر : ۱۵۹۶۶۶

صراط: عباس رجایی در نشست خبری پس از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: قانون انتزاع که بر اساس آن وظایف مربوط به وزارت جهاد کشاورزی باید از وزارت صنعت جدا شده و به وزارت جهاد الحاق شود، یک سال و نیم پیش تصویب شده اما اجرا نشده بود.

وی افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس به وزرا فراخوان داد و بر اساس صورتجلسه‌ای قرار شد تا از 9 دی ماه تنظیم بازار مواد پروتئینی، مواد لبنی و واردات نهاده‌ها به عهده وزارت جهاد باشد.

وی افزود: همچنین شرکت پشتیبانی امور دام نیز از زیرمجموعه وزارت صنعت خارج شده و زیرمجموعه وزارت جهاد شد.

رجایی گفت: از پایان دی ماه باید تنظیم بازار و نگهداری و ذخیره‌سازی گندم و برنج و اقلامی از این دست که مربوط به کالاهای کشاورزی است باید به وزارت جهاد برگردد که در بودجه سال 93 بر این موضوع تأکید شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به سؤال فارس در خصوص انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران و بخشی از آن که مربوط به تولید، تجارت و صادرات و واردات حوزه کشاورزی است باید زیرنظر وزارت جهاد بیاید.

وی گفت: خرید تضمینی گندم، نگهداری آن، صادرات و واردات آن و همچنین 10 محصول راهبردی دیگر باید زیرمجموعه وزارت جهاد باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس گفت: تنظیم بازار و ذخیره‌سازی کلیه کالاهایی که مربوط به وزارت جهاد می‌شود به این وزارتخانه مربوط است، همچنین خرید تضمینی گندم، جو و ذخیره‌سازی نگهداری کالاهایی نظیر گوشت و مرغ نیز به وزارت جهاد واگذار شده است.


منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم