۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸

فروش ۸۰۰ میلیونی «یخ زده» در دنیا

در حالی که یک آخر هفته دیگر به پایان رسیده آمار فروش دنیا حاکی از آن است که یخ زده کماکان پر بیننده ترین فیلم سینمایی این روزهای جهان است.
کد خبر : ۱۵۹۷۱۱

صراط: در حالی که یک آخر هفته دیگر به پایان رسیده آمار فروش دنیا حاکی از آن است که یخ زده کماکان پر بیننده ترین فیلم سینمایی این روزهای جهان است. در حالی فروش که بازار سینمای جهان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 50 درصد کاهش پیدا کرده است دو فیلم هابیت: نابودی اسماگ و یخ زده کماکان فروش های خوبی دارند. در همین زمان در سال 2013 فیلم جانگوی رها از بند به تازگی اکران شده بود و فیلم جدید 007، اسکای فال هم بعد از حواشی فراوان و سانسور بخش هایی از آن در چین اکران شد و وجود همین دو فیلم، ستاره ها و کارگردانانشان بس بود تا فروش سینماهای دنیا ، خصوصا بازار چین را که با جمعیت میلیاردی اش یکی از مهم ترین این بازار ها به شمار می آید  را رونق بخشد.

در آمریکا اما  Ride Along با فروش 21.2 میلیون دلاری اش در صدر جدول قرار گرفته است. بعد از این فیلم اکشن، با اختلاف زیادی بازمانده تنها با فروش 12.6 میلیون دلار قرار گرفته و رتبه سوم لیست به انیمیشن ماموریت آجیل اختصاص پیدا کرده است. دیگر انیمیشن این لیست یخ زده است که در آمریکا با 9 میلیون دلار فروش رتبه چهارم است اما فروش جهانی اش از مرز 800 میلیون دلار گذشته است. «جک ریان» در رتبه پنجم قرار گرفته. لقب سقوط هفته اما بی شک به فیلم «من، فرانکنشتاین» می رسد چرا که با هزینه سر سام آور و شروع امیدوار کننده اش، فروشش در این هفته تنها به مرز 8.2 میلیون دلار رسیده و به رتبه ششم پر فروش ترین فیلم ها سقوط کرده است. کلاه برداری آمریکایی که نامزد 10 جایزه اسکار شده با 7.1 میلیون دلار هفتم است و رقیبش در بخش بهترین فیلم سال اسکار، گرگ وال استریت با 5 میلیون دلار در رتبه هشتم قرار گرفته است. آگوست: اوسیج کانتی هم که نامزد دو اسکار در بخش بازیگری برای جولیا رابرتز و مریل استریپ شده این هفته با رسیدن به مرز فروش 4.9 میلیون دلار در رتبه نهم قرار گرفته و فراغت از شیطان با فروش 2.7 میلیون دلاری اش بر رتبه دهم جدول تکیه زده است.

منبع: تسنیم