۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱

لاریجانی:بنده با اینترنت مشکلی ندارم

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: امروز کسانی که زیر پرچم مدافعان حقوق بشر مطرح می‌شوند، خود آلوده به تحرکات تروریستی هستند و افراد باید بدانند که وقتی نام مدافع حقوق بشر بیان می‌شود، افرادی هستند که تحت عنوان آن شعار تحرکات تروریستی انجام دهند.
کد خبر : ۱۵۹۷۶۷

صراط:  محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسم رونمایی از اولین گزارش نقض حقوق بشر در آمریکا که در دانشگاه تهران برگزار شد، حضور یافت و اظهار داشت: حقوق بشر ادعا می‌کند که شامل شکل‌های رفتاری جهانی است که در آنان کرامت و شخصیت انسانی باید حفظ شود.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به بحث‌های ایدئولوژیک در حقوق بشر، ادامه داد: اسلام دین سیاه و سفید و شرقی و غربی نیست بلکه زنده، جامع و فراگیر است و حقیقت نیز آن است که رشد ما با این تفکر ایدئولوژیک قوی ممکن خواهد شد.

وی افزود: درگیری اصلی اسلام و غرب براساس سبک زندگی اسلامی است و ما اعتقاد داریم که سبک زندگی از حقوق هسته‌ای مان مسلم تر است.

لاریجانی تصریح کرد: نظم سیاسی مدنی یکی از پایه‌های اسلام و دستاور انقلاب اسلامی است که این نظم در جمهوری اسلامی برپایه اخلاق بوقوع می پیوندد.

وی در سخنان خود اشاره ای به فعالیت های هسته ای کشورمان کرد و گفت: معتقد نیستم چون چرخ سانترافیوژهای ما سریع می‌چرخید، چرخ اقتصاد ما کند شده است بلکه عکس این موضوع صادق بوده و چنین تحلیلی اشتباه استراتژیک است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پیرامون حقوق بشر اظهار داشت: دست ما در حوزه حقوق بشر باز است و ما می‌توانیم در این زمینه به بحث و گفتگو کنیم و در حال حاضر رئیس‌جمهور در همین راستا مطالبی را به عنوان منشور جمع‌آوری کرده‌اند البته حقوق شهروندی از زمان آیت‌الله شاهرودی مطرح شد و قانونی در مجلس نیز در این زمینه ارائه شد.

وی ادامه داد: حقوق بشر دستاویزی برای پیشبرد عملیات سیاسی توسط غرب است و برای تغییر نظام‌های حکومتی و حاکمان به کار گرفته می‌شود. لازم است درباره بحث دین در غرب نیز بگویم که در منشور سازمان ملل آمده است که هر کسی آزاد است تا دین خود را تغییر دهد بدون آنکه تحت پیگرد قرار گیرد و در حقیقت دین در رفتار جمعی مانند لباس است و هر کسی آزادانه می‌تواند هر لباسی می‌خواهد بپوشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: امروز غرب الزامی بر جنس مختلف بودن همسر اعلام نمی‌کند و می گوید افراد می توانند از هم‌جنس نیز همسر انتخاب کنند. این در حالی است 20 سال پیش هم‌جنس بازان را به عنوان مریض گرفته یا به عنوان تخلف قانونی دستگیر می‌کردند و و به اجبار مداوا می کردند اما حال به همجنس بازی افتخار می‌کنند و مدعی هستند که هیچکس نباید و حق ندارد غیر از سیستم لیبرال غربی زندگی کند.

وی با اشاره به اینترنت و نقش رهبر معظم انقلاب در توسعه این فناوری گفت: بنده با اینتر نت مشکلی ندارم و اولین مرکزی که این ارتباطات را وارد ایران کرد، من بودم. البته گزارشی نیز درخصوص مشکلات و فرصت های آن خدمت مقام معظم رهبری عرضه کردم.

لاریجانی ادامه داد: پاسخی که رهبر معظم انقلاب دادند بدین صورت بود که  این تکنولوژی جالب و می‌توان روی آن سرمایه گذاری کرد، همچنین این حوزه برای جوانان بسیار جالب خواهد بود و باید این میدان را برای جوانان باز کنیم. علاوه براین از همین الان باید در فکر آلودگی‌های این صنعت نیز باشید.

لاریجانی در ادامه اظهارداشت: به نظر من برای یک عالم دینی که در یک گزارش 30 صفحه‌ای روح این مطلب را متوجه شده بسیار غرورآفرین است و شاید هیچ رهبری در دنیا اهمیت این امر را متوجه نشود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه در ادبیات حقوق بشر 3 عنوان آزادی، دموکراسی و برابری وجود دارد که مجموعه عظیم تحرکات حقوق بشری در این 3 کلید واژه مطرح است، گفت: معنای آزادی در حقوق بشر آمریکایی در مورد کشور ما وقتی اعمال می‌شود که هر کسی بتواند علیه نظام و اسلام تبلیغات و فعالیت های خود را انجام دهد و تحت پیگرد نیز قرار نگیرد. این تعریف میدان را برای اقدامات براندازانه باز خواهد کرد. حال اگر کسی برای نماز خواندن در حسینیه‌ای کشته شود، مشکلی نیست. اما اگر به اسم آزادی تجمع غیرقانونی انجام دهد، مسئله‌ مهمی محسوب می‌شود.

وی افزود: آزادی تا وقتی برای خود آمریکایی‌ها خوب است و در اولویت قرار می‌گیرد که مخالف امنیت آن کشور نباشد. آنها می‌گویند حکومت آمده است که نوکری کند و امنیت را برای آنها بوجود آورد. مرز آزادی برای غرب امنیت است. در بحث دموکراسی نیز وقتی به کشور ما می‌رسد باید در کف خیابان ها اجرا شود و اگر در خیابان شلوغ شد آنها محق هستند ولی وقتی دموکراسی به آمریکا می‌رسد می‌گویند دموکراسی جایی است که از مسیر انتخابات تعیین شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تاکید براینکه ستاره درخشان دموکراسی در خاورمیانه جمهوری اسلامی است، گفت: در جریان فتنه 88 زمانی که گروهی به خیابانها آمدند خرد و درشت آمریکا با وقاحت تمام بدون ترس و ابایی از این شورش‌ها به اسم دموکراسی دفاع کردند. آمریکا چطور مدعی دموکراسی است در حالی که تمام دوستان آمریکا در منطقه و متحدان درجه یک آن مانند عربستان، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و رژیم صهیونیستی دیکتاتوری هستند.

لاریجانی در ادامه سخنان خود پیرامون گزارش حقوق بشر «احمد شهید» نیز گفت: در گزارش احمد شهید آمده است که 4 نفر در ایران قرار است اعدام شوند و در این گزارش 4 هزار نامه برای ما آمد که این افراد را اعدام نکنید، اما این 4 نفر چه کسانی بودند؟ یکی از آنها جلوی نانوایی 2 نفر را ترور کرد، یک نفر دیگر خانه‌ای را منفجر کرد، نفر سوم با اسلحه به کسی حمله کرده بود و نفر چهارم در خانه‌ای مملو از آرپی‌جی و بمب دستگیر شده بود.

وی در پایان تصریح کرد: امروز کسانی که زیر پرچم مدافعان حقوق بشر مطرح می‌شوند، خود آلوده به تحرکات تروریستی هستند و افراد باید بدانند که وقتی نام مدافع حقوق بشر بیان می شود، افرادی هستند که زیر آن شعار تحرکات تروریستی انجام دهند.

منبع: فارس