۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا:

برای ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ۴ تیم آسیایی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ آروزی موفقیت کرد.
کد خبر : ۱۵۹۷۷۹
صراط: شیخ سلمان در آغاز سال 2014 میلادی در نامه‌ای به روسای فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیحاتی را در خصوص کارهای صورت گرفته توسط AFC و همچنین همکاری با فدراسیون‌های عضور داده است.

در نامه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان هم رسیده، آمده است: روسای فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا، خوشحالم که با شما کار می‌کنم و شما را در کنار خودم می‌بینم. من کم و بیش همه شما را می‌شناسم و در همه سال‌های گذشته که با همکاری یکدیگر برای فوتبال آسیا تاریخ سازی کرده‌ایم، اما باید همه بدانیم که نسبت به بازیکنان در زمین بازی بسیار بزرگ‌تری در حال بازی هستیم. در سال 2013 در کنار هم وقایع فوتبالی آسیا را به خوبی مدیریت و رقابت‌های زیادی را برگزار کردیم و نتایج خوبی هم از این همکاری‌ها گرفتیم که هم در عرصه ملی بوده و هم در عرصه باشگاهی. همه تلاش ما در جهت رشد و توسعه فوتبال در جای جای قاره کهن و پهناور آسیا بوده است که بدون همکاری و حمایت روسای فدراسیون های آسیا پیش نمی‌آمد. 

در پایان سال 2013، نتایج تلاش‌های فدراسیون‌ها و کنفدراسیون فوتبال آسیا را در عرصه‌های مختلف دیدیم. نتیجه این تلاش‌های صادقانه را به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، مثبت ارزیابی می‌کنم و از شما به خاطر اعتمادی که به من در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا کردید و تصمیمی که گرفتید، تشکر می‌کنم. این انتخابات نشان داد که ما مثل یک خانواده هستیم و برای ارتقای فوتبال آسیا در کنار هم تلاش می‌کنیم.

شیخ سلمان ادامه داده است: من همانطور که پس از انتخابات به شما قول دادم همه تلاشم را برای گسترش و توسعه فوتبال در جای جای آسیا، آغاز کرده‌ام و از اختصاص امکانات به هر فدراسیونی برای اهدافش دریغ نکرده، نمی‌کنم و نخواهم کرد. باید تصمیماتی برای فوتبال آسیا بگیریم که تاثیرگذار باشد تا فوتبال آسیا در همه سطوحش حرفه‌ای شود. این یک موضوع جدی است که باید همه ما همیشه به آن فکر کنیم و درباره‌اش تصمیماتی بگیریم که هر چه سریع‌تر ما را به سرمنزل مقصود برساند اما هدف در نهایت درخشش تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال آسیا در رده‌های سنی مختلف در مسابقات جهانی است و وقتی کشورهای آسیایی را بر سکوهای آسیایی ببینیم آن وقت است که تلاش‌های‌مان نتیجه بخش بوده است.

خوشحالم که به اطلاعتان برسانم که رایزنی‌های من در کمیته اجرایی فیفا در حال نتیجه دادن است و میزبانی رقابت‌های جام جهانی 2016 دختران زیر17 سال را در اردن، جام جهانی نوجوانان2017  پسران زیر 17 سال را در هند، جام جهانی جوانان زیر20 سال 2017 را در کره جنوبی و میزبانی کنگره فیفا در سال 2017 در مالزی گرفته‌ایم. مطمئنا این میزبانی‌ها کلید رشد و شکوفایی فوتبال در آسیا است و نشان می‌دهد که جهان هم به توانایی‌ها و قابلیت‌های ما پی برده است که چنین میزبانی‌هایی به آسیا داده می‌شود.

در اینجا لازم می‌دانم برای تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، ایران و استرالیا که نمایندگان فوتبال آسیا در جام جهانی 2014 برزیل هستند، آرزوی موفقیت کنم و در تابستان 2014 شاهد درخشش آنها در برزیل باشم. نمایندگان خوبی داریم که با شایستگی به جام جهانی صعود کرده‌اند و بهترین کشورهای فوتبال آسیا هستند که توانسته‌اند به جام جهانی راه پیدا کنند. امیدوارم این 4 تیم به خوبی برای جام جهانی آماده شوند و در این رقابت‌های هیجان انگیز، زمانی که خانواده  فوتبال آسیا بازی‌های تیم های آسیایی را می‌بینند، به وجد بیایند.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان تصریح کرد: برای فوتبال آسیا در سال 2014 آرزوی موفقیت می‌کنم و بار دیگر به خاطر حمایتی که از من در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا کردید، تشکر می‌کنم و امیدوارم با تلاش‌های خانواده فوتبال آسیا، سال 2014 سال فوتبال آسیا باشد.

منبع: تسنیم