۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰

حمایت‌شورای‌نظامی‌مصرازنامزدی‌السیسی

شورای نظامی مصر با بیان اینکه به رغبت آحاد ملت مصر برای کاندیداتوی «السیسی» احترام می‌گذارد؛‌ آنچه رغبت آحاد ملت مصر به منظور کاندیداتوری وزیر دفاع سابق این کشور بحران زده می‌نامد را «تکلیف» و «التزام» توصیف کرد.
کد خبر : ۱۵۹۸۷۲

صراط:  شورای نظامی مصر با بیان اینکه به رغبت آحاد ملت مصر برای کاندیداتوی «السیسی» احترام می‌گذارد؛‌ آنچه رغبت آحاد ملت مصر به منظور کاندیداتوری وزیر دفاع سابق این کشور بحران زده می‌نامد را «تکلیف» و «التزام» توصیف کرد.

بر اساس این بیانیه‌ صوتی که از تلویزیون ملی مصر پخش شد؛ شورای نظامی مصر تصمیم گرفت که «السیسی» بر اساس وجدان خود عمل کرده و مسئولیت این امر را بر عهده گیرد.

بیانیه شورای نظامی مصر با اشاره به جلسه امروز نیروهای مسلح با حضور «عبدالفتاح السیسی» افزود: شورای عالی نیروهای مسلح مصر چاره‌ای جز احترام گذاشتن به رغبت آحاد ملت بزرگ در کاندیداتوری ژنرال عبدالفتاح السیسی برای انتخابات ریاست جمهوری نداشت.

بر اساس این بیانیه، شورای نظامی به سخنان السیسی در جلسه امروز گوش فرا داده و اعتماد آحاد ملت را به مثابه ندای برشمرده که استجابت آن در چهارچوب اختیار آزاد ملت مصر واجب است.

 «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر که درجه ژنرال در ارتش مصر را داشت امروز به درجه ارتشبد ارتقا یافت.

شورای نظامی مصر به ریاست السیسی امروز جلسه‌ای تشکیل داده بود تا نامزدی وزیر دفاع در انتخابات ریاست جمهوری مصر را بررسی کند. السیسی نقش عمده‌ای در برکناری مرسی ایفا کرده بود.

السیسی در سال 1977 وارد ارتش مصر شد و در سال 2012 از سوی «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد و جانشین «محمد حسین طنطاوی» شد.

السیسی پیش از رسیدن به کرسی وزارت دفاع مصر در دولت «هشام قندیل» نخست وزیر دوران مرسی مدیر واحد اطلاعات نظامی در ارتش بود.

منبع: فارس