۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵

جزئیات دیدار ظریف با سفیر جدید عمان

سفیر جدید عمان در جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز (سه‌شنبه) با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ایشان نمود.
کد خبر : ۱۶۰۱۹۷
صراطسعود بن احمد بن خالد البروانی، سفیر جدید عمان در جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز (سه‌شنبه) با  محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ایشان نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تأکید کرد: "دو کشور و مردم و مسؤولین علیرتبه جایگاه و احترام ویژه‌ای برای یکدیگر قائلند و روابط بسیار ممتاز و دوستانه‌ای در همه عرصه‌ها بین تهران و مسقط برقرار است.

وی سفر سلطان قابوس به تهران بعنوان نخستین سفر رئیس یک کشور خارجی به تهران بعد از انتخاب دکتر روحانی و توجه و علاقه متقابل مقامات عالیرتبه دو کشور را نشانگر عزم و اراده جدی برای پیشبرد و تقویت این روابط خوب دانست.

دکتر ظریف همچنین دیدگاه‌های ایران و عمان را در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار نزدیک به هم دانست و با تشکر از سلام‌های گرم مقامات عمانی افزود: "کشور و مقامات عالیرتبه عمانی به خصوص شخص سلطان قابوس پادشاه و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه نقش برجسته‌ای در کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند که ما این نقش ارزشمند را ارج می‌نهیم.

وی همچنین به زمینه‌های متعدد و متنوع گسترش و توسعه روابط در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و دیگر عرصه‌ها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با تداوم و تقویت همکاری و تلاش سفیر جدید عمان شاهد توسعه همه جانبه این روابط دوستانه بر اساس منویات رهبران دو کشور باشیم.

سفیر جدید سلطنت عمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ درودها و سلام‌های گرم سلطان قابوس پادشاه و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه کشورش ابراز امیدواری کرد در دوران مأموریت خود بتواند روابط دو کشور را بخصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش دهد و از اعلام حمایت و پشتیبانی دکتر ظریف در این راستا تقدیر کرد.

منبع: تسنیم