۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
شریعتمداری در پاسخ به پیشنهاد زیباکلام برای تعطیلی برنامه هسته‌ای

غیرت زیباکلام کجا ممکن است گل کند؟

صادق زیباکلام با برشمردن برخی مشکلات اقتصادی مدعی شد برنامه هسته‌ای را باید کنار گذاشت.
کد خبر : ۱۶۰۲۳۴

صراط: وی در نامه‌ای خطاب به مدیر مسئول کیهان که جز کیهان به سایر رسانه‌ها و سایت‌ها ارسال شده (!) می‌نویسد: کشوری که سرانه دوا و درمان و آموزش و پرورش آن هم‌ردیف کشورهای توسعه‌نیافته و آفریقایی است؛ محیط‌زیست آن بدل به زباله‌دانی بزرگی شده و منظما دارد از بین می‌رود؛ سطح آب‌های زیرزمینی آن به دلیل بی‌توجهی و نبود بودجه دهها متر پایین رفته و کشور را در معرض یک بحران جدی خشکسالی قرار داده؛ با ۵/۶ میلیون بیکار روبروست و هزار و یک مشکل دیگر دارد، آیا درست است این همه توانش صرف برنامه‌های هسته‌ای‌اش بشود؟

وی می‌افزاید: جناب شریعتمداری، گیریم بنده ناصبی، دهری، بابی، زندیق و جزء سایر ملاحده و جنود شیطانی خذلهم‌الله و جنابعالی و سایر موافقین هسته‌ای وفقه‌الله در صراط مستقیم و کامروا در هر دو دنیا. اما اصل سوال لکن همچنان سر جایش باقی مانده: هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟

آقای زیباکلام توضیح نمی‌دهد که اولا بر چه مبنایی سرانه درمان و آموزش و پرورش ایران را با کشورهای توسعه‌نیافته‌ آفریقایی مقایسه می‌کند؟ ثانیا اگر ایشان واقعا غصه بیکاری و مشکلات موجود اقتصادی را دارد، چرا از متهم اول سوءاستفاده و فساد اقتصادی ۳ هزار میلیاردتومانی با این ادعای خلاف واقع که او کارآفرین است، دفاع کرد حال آن که آن غارتگر اقتصادی پول هنگفت ۳ هزار میلیاردی را نه از راه خلاقیت و تولید و کارآفرینی، بلکه با زد و بند و دادن چمدان‌های رشوه‌ای که هر کدام بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون رشوه را بالغ می‌شدند، به دست آورد؟

نکته سوم این است که آقای زیباکلام چرا به جای استدلال معقول و متین، خودزنی می‌کند؟! و با مظلوم‌نمایی چنین القا می‌کند که او را ناصبی و بابی و دهری و زندیق می‌شمارند؟ در کدام رسانه به ایشان چنین تهمتی زده‌اند؟! این هم از زرنگی‌های نه چندان آمیخته با نبوغ آقای زیباکلام است که به هنگام تنگ آمدن عرصه استدلال‌، اقدام به مظلوم‌نمایی و تحریک عواطف می‌کند. آقای زیباکلام با همان ادبیات آمریکایی‌ها مدعی شده باید غنی‌سازی را جمع کرد و آقای داریوش سجادی اصلاح‌طلب و مشاور سابق کروبی در واکنش به اظهار نظر ایشان گفت؛ این حرف، شبیه سخنان سپهبد رزم‌آرا در بحبوحه نهضت ملی شدن نفت است مبنی بر اینکه ملت ایران وقتی نمی‌تواند آفتابه بسازند، چه ادعایی برای ملی کردن نفت دارند.

جوهر استدلال آقای زیباکلام این است که برنامه هسته‌ای به هزینه‌ها و دردسرهایش نمی‌ارزد. اما سوال این است که آیا مسئله ما با آمریکا صرفا همین برنامه هسته‌ای است؟! اگر مثلا همین آمریکایی‌ها گفتند آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران نباید نفس بکشند چون باعث آلودگی هوا و تولید دی‌اکسید کربن می‌‌شوند! یعنی آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران باید نفس نکشند؟! اگر آمریکایی‌ها گفتند ما پیشرفت ایرانی‌ها در حوزه نانوتکنوژی و... را نمی‌پسندیم باید تعطیل کنیم؟ غیرت آقای زیباکلام کجا ممکن است گل کند؟ یعنی ملت ایران باید اختیار حیات و ممات خود را به آمریکا و انگلیس بسپارند؟ اگر این‌گونه است که آقای زیباکلام نباید در تمجید از دکتر مصدق قلمفرسایی کند بلکه باید او را نیز تخطئه کند که چرا کم یا زیاد دنبال بومی و ملی کردن صنعت نفت بود.

شما آقای زیباکلام الحمدلله ناصبی و زندیق نیستید اما در سرمقاله آن روزنامه غربگرا اذعان کردید که اگر به جای صادق زیباکلام، نام شما جانسون و اسمیت بود، حالا نظریات شما را در غرب حلوا حلوا می‌کردند!

و اما بعدالتحریر؛ آقای زیباکلام! این بود پاسخ بنده تا ببینیم انشای بعدی شما چه باشد؟!


منبع: کیهان
نظرات بینندگان
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۲۷
۳۷
زیبا کلام و غیرت و عزت !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ها ها ها ها ها ها ها ها
مردیم از خنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من به این آقا کاری ندارم،اما شما دیگه از غیرت حرف نزن برادر صراطی،غیرت در وطن پرستی، احترام به رای مردم،حفاظت از حقوق مردم و کمک به حل مشکلات مردم خلاصه می شه!!! حال سوال من از شما بردار ارزشی صراطی اینه:آیا غیرت دارید؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
زيبا كلام مچكريم
گروه منتقد زيباكلام جواب ندارند فقط مثل استادشون محمود سوال رو با سوال جواب ميدن
نوروزي
|
Iran (Islamic Republic of)
مغلطه نكنيد و راست وحسيني جواب سوال دكتر زيبا كلام رو بديد
با اين جوابيه فقط ضعف منطق شريعتمداري عيان ميشه
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۵
درسته یک نمونه ی بارز غیرت دفاع جانانه ی رزمندگان از مرز وبوم بود وبی تفاوتی به آن عین بی غیرتی،اما اگر ببینید مردی با شنیدن قیمت دارو یا نبودن آن دست خالی وبا دلی پر غصه برمیگردد وناراحت نشویم بی غیرتیم.اگر توی یک مملکت فقر منجر به گناه شود بی غیرتیم.هزار تا اگر وهزار تا ازین بی غیرتی ها هست که جایی برای انرژی هسته ای نمی ماند.
پارادوکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۳
۲۱
"با مظلوم‌نمایی چنین القا می‌کند که او را ناصبی و بابی و دهری و زندیق می‌شمارند؟ در کدام رسانه به ایشان چنین تهمتی زده‌اند؟"
همین کیهان با ادبیات های مختلف مه تنها به ایشان که به بسیاری از "اصلاح طلبان و غیر اصلاح طلبان غیر همسو با مواضع کیهان" تهمت هایی در این ردیف و از این دست زده. "بدون اراده حتی یک برگ سند که همیشه قرار بوده ارائه بشه بعد از مدتی ارائه نشده هیچ، ادعا شده غیر قابل انکارم هستن!!!"
یارو رفت سر کلاس ازش سوال کردن بلد نبود گفت "در جلسات بعد به این مطلب می رسیم" بعد چند جلسه دوباره سوال شد گفت "این موضوع رو که قبلا پنیه اش رو زدیم بیشتر مطالعه کنید"!!!!!!!!
پارادوکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۳
۷
"جوهر استدلال آقای زیباکلام این است که برنامه هسته‌ای به هزینه‌ها و دردسرهایش نمی‌ارزد. اما سوال این است که آیا مسئله ما با آمریکا صرفا همین برنامه هسته‌ای است؟"!!! جوهر مطلب هم همین خطه و مشخص و واضحه که جواب کیهان تقریبا هیچ تناسبی با حرف (البته قابل بحث و نقد) آقای زیباکلام ندارد. آقای زیبا کلام کی حرف از آمریکا و انگلیس زد؟ و اتفاقا موضع ایشون درباره ملی شدن صنعت نفت ممکنه حتی نشان از این داشته باشه که این مطلب ربطی به خواست غربی ها نداره و صرفا "بر مبنای برداشت ایشون از منافع ملی و اولویت های کشور" ارائه شده.
(جوابم به خودم البته اینه که: "ایمو نگاه کن, تو کیهان دنبال ربط می گرده!!!")!!!!!
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۸
۱۲
از کی برا بارش باران برف وپایین نرفتن سطح ابهای زیر زمینی ردیف بودجه باز شده؟
بله قطعا تمام شما کارافرین هستین یه کار ابرومند!که ارتباط مستقیم با جیب ملت وبیت المال داره اخه ارث بابای تو و ال کلید و ال هاشمیه
شماها مگر مدعی نبودید که هسته ای را هاشمی و خاتمی بوجود اوردند ( البته باید گفت از بین بردند)سوالتا از اون اقایون بپرس. البته این را هم ازشون بپرس گه چرا تمام اطلاعات محرمانه ایران اعم از هسته ای و موشکی را زمان خاتمی به دشمن دادند که ملت باید الان هزینه این خیانت اونا را بپردازه
در مورد محیط زیست قطعا منظورت خونه خودته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الان اینی که گفتی جواب دکتر زیباکلام بود؟!
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۵
۵
بازم که دارین میپیچونین جواب سوالشو بدین دیگه از این واضح تر باید مطرح کنه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۶
۸
یک ایران فقیر شد، تا اورانیوم غنی شود.
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۷
۱۴
برای جناب زیباکلام که استاد دانشگاه در ایران هستند!! آیا فهم این مسئله اینقدر سخت است که باباجون!! ذخایر نفتی کشور ما محدود است و حداکثر30 الی 40 سال آینده تمام می شود و باید از حالا فکر و اقدام اساسی برای جایگزینی آن داشته باشیم که بهترین آن، به دست آوردن سوخت پاک از طریق انرژی هسته ای و کاربرد آن به جای سوخت های فسیلی است. تازه این یکی از کاربردهای انرژی هسته ای است و هزاران کاربرد در صنایع و کشاورزی و پزشکی و محیط زیست و غیره دارد.
جناب! با این حرفهای بی منطق و استدلالهای آبکی و ژست های فریبکارانه ، چطور رویت میشه خودتو صاحب نظر بدونی و انتظار حلوا حلوا کردنتو هم داشته باشی.
خدایا پناه می بریم به تو ، چه کسانی توی این مملکت استاد شدن!!
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهندس!!!
1- کی گفته قراره انرژی هسته ای قراره جای جای سوخت های فسیلی را بگیره.
2-چطور به این نتیجه رسیدی انرژی هسته ای سوخته پاکه!!!! و به محیط زیست آسیب نمی رسونه؟
3-منابع معدنی رادیواکتیو ما کفاف یه دوره 10 ساله مراکز غنی سازی را هم نمیده.
4-ذخایر نفت ، گاز و نفت شیل ما اگه به همین روش برداشت کنیم حداقل 200 سال دیگه هم تموم نمیشه که احتمالاً اون موقع الگوهای انرژی نیز تغییر می کند.
5-مشکل اینه که برادران عرب ما از تحریم ها استفاده سوء می کنند و سرمایه های این مردم را در حوزه های مشترک به چپاول می برند طوری که اگر تمام مراکز هسته ای ما با ظرفیت کامل تا پایان عمر مفیدشون کار کنند هرگز و هرگز جبران 1 سال این سرمایه های برباد رفته نخواهند کرد.

در هر حال سوال استاد پابرجاست.
majid r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۲
۳
فرق حکومت ایران و حکومت آمریکا چیست؟ با فساد مالی کسترده ادعای مقاومت و پایداری داشتن در راه خدا فقط حرف مفت است. یادمان باشد خدا اعمال خوب را از کسانی که حق را زیر پا می گذارند قبول نمی کند این هم جواب کسانی که اعتقاد دارند. برای حفظ نظام گاهی اوقات باید بعضی از حقوق زیر پا گذاشت.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۶
۱۱
یک نتیجه مهم:: بعضی از مردم ایران واقعا واقعا؟؟!!! بدلیل سطح فرهنگ پایین و نبود اعتماد به نفس و شناخت کافی از علم نه تنها لیاقت فناوری هسته ای ندارند بلکه آفتابه هم نمیتونند بسازند و فقط باید بخورن تا یه روزی بمیرن... به امید روزی که اونا هم بفهمن..
بفهمن اگه دارو خودت نسازی با علم خودت یه روز بخاطر اینکه دکتر حقوق دان به فلانی سلام نکرد باز تحریم میشی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی بحث سر اینه که ایران که هزینه های مهمتر وواجب تر داره چرا با این هرینه سیاسی واقتصادیه بالا گیر به انرژیه هسته ای داده.جدا دلیلش چیه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۲
۶
مغلطه میکنی صراط.سوال رو جواب بده.این که بگی مه آفرید کار آفرین بوده (که خیلی ها هم میگن)چه ربطی به این داره که مخالف مبارزه با فساد باشی؟مدارس ایران پیشرفتس؟صنعت ایران کامله؟ما صادراتی جز نفت داریم؟اینا اولویت نیست؟باید برای انرژی هسته ای تحریم شویم؟این هزینه واسه این موضوع لازم بوده؟تو این چند سال سر تحریم چند میلیارد دلار ضرر کرده کشور؟اینا جواب داره؟بدون مغلطه جواب بده لطفا.البته اگه جرات انتشار داشته باشی.