۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
تروریسم توریستی لندن

هلاکت ۲ تروریست انگلیسی+عکس

رسانه‌های انگلیسی از مرگ ۲ انگلیسی که در میان تروریست‌های سوریه بوده‌اند خبر داده‌اند.
کد خبر : ۱۶۰۲۹۷

صراط: دو شهروند انگلیسی که در بین ترویست‌های مسلح سوریه در حال نبرد با نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بودند، جان باختند.

رسانه‌های انگلیسی از جمله نشریه «میرور» این خبر را اعلام کرده اما به نام این دو جوان که بین 20 تا 30 سال سن داشتند، اشاره‌ای نکرده‌اند.

پیش از این هم اعلام شده بود «اکرم صباح» و «محمد صباح» 24 و 28 ساله هم از جمله شورشی‌های سوریه بودند که در حال نبرد با دولت سوریه کشته شده بودند. سران القاعده با لقب «شیرهای بریتانیا» از این دو نفر تقدیر کردند.

نشریه میرور از قول مقامات امنیتی گزارش داده این 4 نفر بخشی از ارتش 300 نفره انگلیس در سوریه هستند که به «توریست‌های تروریست» شهره شده‌اند.

یک مقام امنیتی به این نشریه گفت: «درباره مرگ این دو برادر اطلاعات اندکی در دست است اما فراوانی این کشته‌ها رو به افزایش است. افرادی که به این طریق در نبرد با بشار اسد با سوریه کشته می‌شوند را معمولاً افراطی‌های همانند خودشان مورد تقدیر قرار می‌دهند.»

سوریه از ماه مارس 2011، گرفتار ناآرامی‌های خونینی شده است. براساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن، نظیر قطر، عربستان سعودی و ترکیه، از شبه‌نظامیان در داخل سوریه حمایت می‌کنند.

براساس گزارش سازمان ملل از آغاز ناآرامی‌ها در این کشور، بیش از صدهزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شدند.


منبع: فارس