۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰

انتخاب نخستین فرماندار زن کابینه روحانی

یک منبع آگاه از انتصاب نخستین فرماندار زن کابینه یازدهم طی چند روز آینده خبر داد.
کد خبر : ۱۶۰۳۶۱
صراط: سکاندار کابینه یازدهم یکی از شعارهای خود را باز کردن فضا برای حضور زنان در سمت‌های اجرایی و عرصه سیاسی کشور اعلام کرده بود که پس از خلق حماسه ۲۴ خرداد و انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور شاهد حضور سه زن در کابینه تدبیر و امید بودیم به طوری که الهام امین‌زاده به عنوان معاون حقوقی، شهیندخت ملاوردی به عنوان معاون اموری زنان و معصومه ابتکار به عنوان رئیس حفاظت از محیط زیست انتخاب شدند.

اما کابینه یازدهم پا را فراتر گذاشته و قصد دارد در گام دوم زنان را در سطوح‌های میانی مدیریتی نیز به همکاری دعوت کند.

براساس گزارش‌های واصله قرار است معصومه پرندوار به عنوان فرماندار شهرستان هامون انتخاب شده و تا چند روز آینده به صورت رسمی حکم وی صادر خواهد شد.

پرندوار فوق لیسانس برنامه شهری داشته و ۱۴ سال کارمند استانداری سیستان و بلوچستان بوده است.

علی اوسط هاشمی استاندار این استان وی را به عنوان اولین فرماندار زن کابینه یازدهم انتخاب کرده است.

یک منبع آگاه در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: تمام اقدامات و مراحل اداری برای انتخاب پرندوار به عنوان فرماندار شهرستان هامون انجام شده و قرار است طی چند روز آینده وی به‌صورت رسمی انتخاب شود.

وی گفت: قرار است حکم ۹ فرماندار استان سیستان و بلوچستان که همه آنها انتخاب شده‌اند به صورت یکجا صادر شود بنابراین باید منتظر تصمیم در این رابطه باشیم.

این منبع آگاه تاکید کرد: در حال حاضر شرایط استان سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که باید منتظر زمان باشیم چرا که از ۵ معاون استانداری صرفا دو معاون انتخاب شده و باید منتظر انتخاب معاونین استانداری و فرمانداران باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طبق اخبار اعلام شده قرار است اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور هفته آینده به استان سیستان و بلوچستان سفر کند.

همچنین مراسم رونمایی از پروژه‌های دهه فجر نیز تا چند روز آینده در استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد بنابراین باید منتظر خبرهای تازه‌ای از این استان باشیم.

ناگفته نماند حلیمه عالی نماینده زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز (سیستان) برای نخستین بار است که به عنوان نماینده زن راهی مجلس شده و اخیرا نیز شهردار یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان از میان بانوان انتخاب شد بنابراین معصومه پرندوار سومین مسئول زن استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

براساس قرائن و شواهد مردم استان سیستان و بلوچستان و نمایندگان استان از انتخاب استاندار فعلی این استان راضی بوده و به نوعی رویه جدیدی بین مسئولان و مردم در این استان ایجاد شده است.