۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶

آمار فوتی زائران عمره اعلام شد

در حال حاضر ۵۱ هزار زائر در سرزمین وحی حضور دارند که بیش از ۲۵ هزار زائر ایرانی در مدینه منوره و تقریبا همین میزان زائر در مکه مکرمه مستقر هستند.
کد خبر : ۱۶۰۴۱۴
صراطاز شروع عملیات عمره مفرده حدود 139 هزار و 480 زائر در قالب 1هزار و 47 کاروان از شهرها و استان‌های مختلف کشور وارد مدینه منوره شده‌اند. همچنین تعداد زائران ایرانی حاضر در شهر مکه معظمه نیز همین میزان بوده که برای اسکان این زائران 31 هتل در نظر گرفته شده است.

براساس گفته‌های مسئولان ستاد عملیات عمره، هم اکنون 25 هزار و 579 زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند که در 45 هتل اسکان داده شده‌اند.

شایان ذکر است از زمان آغاز عملیات عمره مفرده تاکنون 8 مورد فوتی زائرن ایرانی در مدینه منوره و 9 مورد فوتی در مکه مکرمه ثبت شده است.

گفتنی است اعزام زائران ایرانی به مدینه و مکه در حال حاضر به طور منظم و از طریق فرودگاه‌های جده و مدینه روزانه انجام می‌گیرد.

شایان ذکر است، در حال حاضر هیئت پزشکی حج و زیارت در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه به صورت شبانه روزی فعال است و زائران ایرانی تحت درمان رایگان قرار می گیرند و خوشبختانه حال تمامی زائران کشورمان در سرزمین وحی خوب است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

منبع: تسنیم