۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸

الزعبی : از منافع سوریه کوتاه نمی آییم

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به فشارهای شدید بر هیات رسمی این کشور در کنفرانس ژنو ۲، بر دفاع این هیات از منافع ملت سوریه تاکید کرد.
کد خبر : ۱۶۰۴۳۷
صراطبه نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه و یکی از اعضای هیات اعزامی این کشور به کنفرانس ژنو 2 خاطر نشان کرد هر چند فشارهای شدیدی بر هیات رسمی سوریه اعمال می شود، ولی ما به خون شهدای خود وفادار خواهیم ماند و از منافع سوریه دفاع خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، هیات رسمی سوریه در واکنش به مواضع هیات مخالفان تاکید کرد سوریه ملاحظاتی درباره برخی بندهای بیانیه ژنو یک دارد و فقط سوری ها حق دارند درباره سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند.

هیات رسمی سوریه اعلام کرد با برخی ملاحظات با ژنو یک موافقت کرد و فقط برای حفظ خون ملت سوریه و آزادی و دموکراسی آنها به ژنو آمده است.

اعضای هیات اعزامی از سوی دولت سوریه خاطر نشان کرده اند از همان ابتدا برای طرح بیانیه ژنو در میز مذاکرات و بررسی بند بند آن با شروع از بند نخست کاملا آماده بوده اند.

هیات رسمی سوریه با اشاره به دیدگاه هیات مخالفان اعلام کرد به نظر می رسد هیات موسوم به مخالفان از بیانیه ژنو فقط بند هشتم آن را خوانده است در حالی که نمی توان هیچ چیز را از وسط آغاز کرد.

این هیات تاکید کرد فقط سوری ها حق دارند آینده خود را  ترسیم کنند و ضرورت دارد که طیف وسیعی از مخالفان در ترسیم این آینده مشارکت کنند.

بر اساس این گزارش، اعضای هیات رسمی سوریه در خلال نشست صبحگاهی بر ضرورت مسئولیت پذیری همه طرف ها از جمله سازمان ملل متحد برای متوقف کردن دخالت برخی کشورهایی که در امور سوریه دخالت و از تروریسم حمایت و برای شکست مذاکرات ژنو تلاش می کنند، تاکید کرد.

از سوی دیگر بثینه شعبان مشاور سیاسی و اطلاع رسانی رئیس جمهوری سوریه و یکی  از اعضای هیات رسمی این کشور خاطر نشان کرد هر یک از طرفین( هیات دولت و مخالفان) به صورت جداگانه رایزنی های نظامی با اخضرالابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه خواهند داشت و صبح پنجشنبه هم نشست مشترکی در حضور الابراهیمی برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم