۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰

زمان‌ابلاغ‌سیاست‌های کلان‌اقتصادمقاومتی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : ۱۶۰۴۵۵

صراطمحسن رضایی  اظهار کرد: در این سیاست‌های کلان بخشی مربوط به سیاست‌های مالی و بانکی کشور قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا در این سیاست‌های مالی و بانکی، بانکداری بدون ربا نیز مورد تاکید قرار گرفته است؟" گفت: سیاست‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که ما به یک نظام بانکداری اسلامی می‌رسیم و این بانکداری بدون ربا در سیاست‌های بانکی دیده شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره اولویت برنامه‌ریزی برای تورم یا اشتغال و تولید نیز اظهار کرد: تورم قابل جداسازی از تولید ملی نیست و ما برنامه‌ای می‌خواهیم که تورم را همراه با اشتغال حل کند که این شدنی است.

رضایی افزود: اگر منابع مالی کشور درست به سمت کارآفرینان واقعی و مولد هدایت شود هم اشتغال و هم تورم حل خواهد شد، بنابراین اشتغال و تورم دو روی یک سکه هستند.

وی درباره نقش سیاست خارجی و برداشته شدن تحریم‌ها در کاهش تورم نیز گفت: سیاست خارجی می‌تواند برخی موانع را بردارد و دست‌اندازهایی را که در اثر تحریم‌ها بوجود آمده است، برطرف کند اما آن نیرویی که باید از این فرصت استفاده کند، تولید ملی ماست و مردم و کارآفرینان باید از این فرصت استفاده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: اگر تحریم‌ها برداشته شود اما از فرصت‌ها استفاده نشود اتفاق خاصی شکل نمی‌گیرد.

منبع: ایسنا