۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱

واکنش جنتی به احتمال گرفتن کارت زرد دوم

به هر حال این حق مجلس است که سؤال کند و ما هم وظیفه داریم که پاسخ بدهیم. حالا اگر مجلس تشخیص داد که کارت زرد دیگری بدهد، بدهد.
کد خبر : ۱۶۰۶۰۸

صراط: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره احتمال گرفتن کارت زرد دوم از کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی، دغدغه برخی از نمایندگان مجلس درباره تعدادی از فیلم‌های جشنواره فجر، انتقادات و نظرات برخی از سینماگران نسبت به سخنان رییس‌جمهور و وزیر ارشاد و... پاسخ داد.

** فیلم‌هایی که مشکلات سیاسی یا اجتماعی داشتند؛ یا اصلاح و یا کنار گذاشته شدند

علی جنتی در حضور خبرنگار ایسنا و یک رسانه دیگر در پاسخ به پرسشی درباره دغدغه نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مضامین بعضی از فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر، گفت: همان دغدغه‌هایی را که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس دارند، ما نیز داریم. به هر حال هم معتقدیم فیلم‌هایی که ارائه می‌شوند، یا موسیقی‌هایی که برگزار می‌شوند، عموما باید همگام با ارزش‌های ملی و اسلامی ما باشد.

وی که چهارشنبه شب (نهم بهمن‌ماه) در حاشیه مراسم تجلیل از سینماسازان در هتل لاله سخن می‌گفت، تصریح کرد: دغدغه اعضای کمیسیون فرهنگی به جا است و ما هم سعی می‌کنیم تا آنجایی که امکان‌پذیر است، این دغدغه‌ها را مرتفع کنیم. یعنی به گروه‌هایی که فیلم‌ها را تا به حال بررسی کرده‌اند، توصیه‌های زیادی شده است که حتماً مسائلی که ممکن است احساسات عمومی و مذهبی مردم را جریحه‌دار و خدشه‌دار کنند، رعایت کنند. حتی بعضی فیلم‌هایی که احساس شده یا مشکلات سیاسی داشته یا مشکلات اجتماعی دیگری در آن‌ها دیده شده است، یا اصلاح کرده‌اند یا به طور کامل از جشنواره کنار گذاشته شده‌اند.

وزیر ارشاد در پاسخ این پرسش که چند درصد از این آثار غیرقابل اصلاح بوده‌اند، اظهار کرد: شاید دو یا سه فیلم بوده است که قابلیت‌ اصلاح داشته‌اند.

** باید تنوع فکری را بپذیریم و یکدیگر را تحمل کنیم

جنتی در ادامه سخنانش، در پاسخ به پرسشی درباره بعضی واکنش‌های منفی و انتقادات نسبت به سخنان رییس‌جمهور درباره تولید فیلم‌های امیدآفرین و... گفت: بالاخره سلیقه‌ها مختلف است و شما راجع به هرچه صحبت کنید، می‌بینید که سلیقه‌های مختلفی درباره آن وجود دارد و حتی اگر رییس‌جمهور هم صحبت کند، ممکن است کسی بخشی از آن را قبول داشته باشد و بخشی را خیر.

وی ادامه داد: این تفاوت آرا، کاملا طبیعی است. در کشوری که افراد اهل فکر حضور دارند، سلیقه‌ها، افکار و اندیشه‌های مختلفی وجود دارد. همه ما باید این تنوع فکری را بپذیریم و یکدیگر را تحمل کنیم. بردباری یکی از اصولی است که همه باید به آن توجه کنیم. شاید فردی نظری کاملاً متفاوت با من داشته باشد و انتقاد کند که هیچ اشکالی ندارد و باید اجازه بدهیم افراد نظرات خود را بدهند.

** اگر علی جنتی کارت زرد دوم را بگیرد، چه واکنشی نشان می‌دهد؟

عضو هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسشی درباره اینکه اگر این نگرانی‌ها، انتقادات و آرای متفاوت به کارت زرد دوم مجلس منجر شود چه واکنشی نشان می‌دهد، گفت: چه اشکالی دارد؟ بالاخره ما داریم اهدافی را دنبال می‌کنیم که این اهداف منطبق بر ارزش‌های دینی و انقلابی است.

جنتی خاطرنشان کرد: ما برنامه‌ خودمان را به مجلس داده‌ایم و الان هم همان برنامه را جلو می‌بریم. در کارت زردی هم که مطرح شد، کسی از برنامه ما سؤال نکرد و سؤالی که در گذشته شده، برخلاف آیین‌نامه مجلس، از وظایف ما نبود بلکه سوال درباره این موضوع بود که چرا در جایی اظهارنظری کرده‌اید و ما هم در مورد اظهارنظرمان جواب دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش، درباره واکنش احتمالی به کارت زرد دوم مجلس گفت: این اصلا اشکالی ندارد. به هر حال این حق مجلس است که سؤال کند و ما هم وظیفه داریم که پاسخ بدهیم. حالا اگر مجلس تشخیص داد که کارت زرد دیگری بدهد، بدهد.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
علامت تعجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
۵
۳
صراط وزیر ارشاد. صراط وزیر علوم.صراط مردم.صراط خدا.صراط پیغمبر.صراط همینی که هست! اینجا ما با افکار هم کار داریم!!! بقیه مهم نیستن! نظرات خوب و بد و بجا و بی جاشونم بریزن دور! چون فقط این اکثریت مجلس و این صراط و او کیهان قدرت درک مهمه مسایل رو دارند و خیر دنیا و آخرت مارو میخوان!باید برای خلاصی سرتو بندازی پایین ...