۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
آیت‌الله سعیدی:

ارتش مصر به دنبال آرامش گورستانی است

امام جمعه قم گفت: غربی‌ها هرجا می‌روند تخم نفاق و تفرقه می‌کارند.
کد خبر : ۱۶۰۸۲۹

صراط: آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در آیه نخست سوره مبارکه «حجرات» در مورد سبقت نگرفتن مومنان بر خدا و رسول او به مسلمانان هشدار می‌دهد.

وی ادامه داد: دوری از کفر، نفاق و شرک در سایه تقدم نجستن بر خدا و پیامبر اکرم(ص) است و اگر می‌خواهیم گرفتار هوی و هوس نشویم و همواره پیرو اهل بیت(ع) باشیم باید احکام دینی را به خوبی بیاموزیم و اعتقاداتمان را تقویت کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه مسلمانان در صدر اسلام از همین آیه برای تذکر به کسانی که بر پیامبر(ص) سبقت می‌گرفتند استفاده می‌کردند، خاطرنشان کرد: در یکی از این موارد شخصی به نام بشر که در خوردن غذا بر حضرت محمد(ص) سبقت گرفته بود به دلیل مسموم بودن آن جانش را از دست داد، چراکه صبر نکرده بود تا ابتدا پیامبر(ص) بخواهند از آن میل کنند و خداوند مسموم بودن گوشت را به ایشان اطلاع دهد.

وی در خطبه دوم نماز این هفته جمعه نیز با اشاره به سالروز تولد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) عنوان داشت: در بیان منزلت ایشان گفته شده که ثواب زیارت مقبره‌اش مانند زیارت اباعبدالله(ع) است؛ حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با چهار واسطه به امام معصوم(ع) می‌رسد.

سعیدی، آغاز ایام الله دهه فجر را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: ضروری است همواره به این روزها و یوم‌الله 22 بهمن بپردازیم.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه دین نیازمند امام و رهبر است، یادآور شد: دین نیازمند شهر و دیاری است تا مردم به آن متوجه شوند؛ بیت و خانه از دیگر ملزومات دین هستند که در اسلام کعبه برای این منظور تعیین شده است و مساجد هم همین حکم را دارند؛ دین به آموزه و تعلیم و تربیت هم نیاز دارد و پنجمین ضرورت هم نمادها و شعائر هستند و تجلی آن هم در اجتماعات عبادی و سیاسی و اوج آن در حج دیده می‌شود و همه این مسائل از قرآن استنباط می‌شوند.

وی با اشاره به عوامل پنجگانه مذکور به عنوان نگهدارنده‌های تشیع و انقلاب اسلامی، عنوان کرد: انقلاب اسلامی دارای رهبری از جنس ولایت فقیه بود؛ حرم اهل بیت(ع) و عش آل محمد(ص) یعنی قم شهر انقلاب است، مساجد هم خانه‌های انقلاب بودند و اطلاعیه‌ها و سخنرانی‌های امام و مراجع تقلید نیز آموزه‌های آن را تشکیل می‌دادند و در نهایت هم باید به مجالس اباعبدالله(ع) اشاره کرد که نماد انقلاب هستند.

سعیدی با بیان اینکه همین عوامل سبب تداوم انقلاب نیز می‌شوند، ابراز داشت: باید همواره در ایام دهه فجر یاد روزهای شروع نهضت را گرامی بداریم و عوامل پیروزی آن را در راستای بازشناسی هویت انقلاب به نسل امروز یادآوری کنیم.

خطیب جمعه قم افزود: با وجود توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب، قطار نهضت اسلامی مردم متوقف نشده است.

وی با تأکید بر حفظ و تقویت ایمان دینی مردم، بیان داشت: ضعف ایمان ما را از مبانی انقلاب دور می‌سازد؛ در این میان باید بصیرت دینی و اخلاقی یعنی تقوا و نیز شناخت حوادث واقعه در همه ابعاد هم ضروری است.

سعیدی با اشاره به ضرورت تقویت اقدام و جرأت بر عمل، اذعان داشت: ممکن است برخی بصیرت دینی، اخلاقی و انقلابی داشته باشند، اما در مقابل تهدیدات و تحریم‌ها دچار ترس و دلهره شوند؛ دشمنان همواره درصدد هستند القای اختلاف میان مسئولان هستند تا مردم را دچار یأس کنند، بنابراین باید با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، راه امام و شهدا را همواره ادامه دهیم و دچار تفرقه نشویم.

تولیت استان مقدس فاطمه معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع آشفته مصر، بیان داشت: مردم این کشور هنوز به دنبال یک حکومت مردمی هستند، اما ارتش مصر هم با هزینه‌های فراوان سعی در حاکم کردن آرامشی گورستانی دارد و در این میان بیشترین سود نصیب رژیم صهیونیستی می‌شود و مردم هم متضرر هستند؛ راه‌حل آن است که همه گروه‌های مصر به فطرت دینی خود یعنی اسلام بازگردند و فریب دشمنان را نخورند.

وی با اشاره به بحران داخلی در اوکراین، اضافه کرد: غربی‌ها هدفی جز برانداختن حکومت این کشور را ندارند، چراکه هرجا می‌روند تخم نفاق و تفرقه را می‌کارند؛ در مذاکرات ژنو هم همین رویه دیده شد.

سعیدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره دارای نگاهی پویا و بلند در مسائل بین‌المللی هستند، افزود: ایشان در دیدار با اردوغان هم تأکید کردند که امید بستن به غربی‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و موجب شکست کشورها و ملت‌ها خواهد شد.


منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم