۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰

مسجدی که تریبون شهید مطهری بود

حجت الاسلام آشتیانی گفت: شاید زمانی که مهندس معمار ابراهیمی نقشه مسجد الجواد(ع) را طراحی کرد و ساخت آن را به اتمام رساند، تصور نمی کرد این مکان تا چند صباح دیگر چون پایگاهی مستحکم علیه حکومت ستم شاهی قدعلم کند.
کد خبر : ۱۶۱۰۵۶
صراط:  حجت الاسلام آشتیانی، امام جماعت مسجد الجواد(ع) میدان هفت تیر تهران  درباره اینکه مسجد بین سال های 1349 تا 1351 تجربه اقتدا به امام جماعتی چون استاد مطهری را در خاطر دارد، گفت: پیش از شهید مطهری، آیت‌الله زنجانی پیش نماز مسجد بود. پس از ایشان استاد مطهری امام جماعت شدند که از همان ابتدا در این مکان به ترویج فرهنگ انقلاب و تبلیغ دین پرداختند به طوری ‌که غالبا خود سخنران اصلی بودند. در همین زمان ماموران رژیم، مسجد الجواد(ع) و به دنبال آن حسینیه ارشاد را تعطیل کردند و بار دیگر شهید مطهری دستگیر شد.
 
حجت الاسلام آشتیانی به حضور چهره‌هایی چون آیت‌الله امامی کاشانی، استاد محمدتقی فلسفی، آیت‌الله حسین نوری و فضل‌الله محلاتی در برنامه‌های سخنرانی مسجد اشاره کرد و افزود: مسجد الجواد(ع) چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان فعالیت‌ های ارزشی خود را دنبال کرده است و اکنون نیز در راهپیمایی های عظیمی چون روز قدس و 22 بهمن مبدع یکی از مسیرهای تصلی راهپیمایی به شمار می رود.

وی ادامه داد: دارا بودن پایگاه بسیج فعال، کتابخانه و انجام امور فرهنگی در کمیت و کیفیت بالا از جمله مسائلی است که به ما این جرات می دهد که مسجد الجواد(ع) را همچنان یکی از پایگاه‌های مستحکم در پشتیبانی و حمایت از نظام اسلامی معرفی کنیم.
 
به گفته این امام جماعت، مسجد الجواد(ع) پس از پیروزی انقلاب نیز همچنان مسیر پشتیبانی از نظام اسلامی را ادامه داد و در اغلب جریان‌ها و مسائل مهم سیاسی و اجتماعی پیش رو و پیش قدم بود. چنانچه در طی جنگ تحمیلی و مسائلی چون راهپیمایی‌ها، برگزاری انتخابات و ... مسجد الجواد(ع) به عنوان پایگاهی مستحکم نقش ارزنده‌ای ایفا کرده است.
 
گفتنی است این مسجد 48 ساله در ضلع شرقی میدان هفت تیر زمانی به دستور شاه تعطیل شده بود که پس از پیروزی انقلاب با حضور و تلاش‌ علی اکبر آشتیانی که از یاران نزدیک به امام خمینی (ره) به حساب می آید دوباره در مسیر پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار گرفت.
منبع: شبستان