۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷

تخریب مجلس نهم برای گرفتن مجلس دهم؟

نماینده مردم کنگاور با بیان اینکه برخی با تخریب مجلس نهم در پی رسیدن به مجلس دهم هستند، گفت: نمایندگان واقعی ملت هیچگاه با رجزخوانی افراطیون منفعل نخواهند شد.
کد خبر : ۱۶۱۴۳۸

صراط: حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس موظف به نظارت بر دستگاه اجرایی است، تصریح کرد: اگر اختلافی در دستگاه‌های اجرایی کشور پیش بیایید، ساختار نظام سیاسی و قانون اساسی ما به مجلس اختیار داده که به نمایندگی از مردم، حتی عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور را اعلام کند که این اتفاق یکبار در دوران ریاست‌جمهوری بنی‌صدر رخ داد

وی با بیان اینکه مجلس بر اساس رسالتی که دارد بر دولت نظارت می‌کند، درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس با دولت همکاری نمی‌کند، افزود: من این مباحث را بیشتر برای تخریب مجلس فعلی می‌بینم، برای اینکه بعضی از بخش‌های سیاسی یا بخشی از گروه‌های سیاسی می‌خواهند دنبال تبیین فضایی باشند یا فراهم کردن فضایی باشند که برای آینده انتخابات از آن استفاده بکنند. ولی حالا تصور می‌کنند مثلا بایستی یکسری آتش‌ها تهیه بشود، یکسری فضاها ایجاد شود تا بعد ثمره این را در ایام انتخابات بگیرند

احمدی تصریح کرد: بعضی‌ها می‌خواهند مجلس همانند دولت عمل کند و در همان مسیر باشد، نه این شاید تفکر خیلی درستی نمی‌تواند باشد فرض کنید یک کسی انتظار داشته باشد از وزیر نباید سوال شود، یا اینکه وزرا کارشان مثلا در حوزه‌های کاری‌شان اینقدر فراوان است وقتی برای این برنامه‌ها نیست. اینها اصلا پذیرفته شده نیست، ادبیاتی است در ساختار ساختار سیاسی نظام ما، خصوصا باید تجربیاتی در گذشته وجود داشته، اصلا قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم کنگاور با بیان اینکه به مجلس نهم نمی‌شود برچسب زاویه با دولت را زد، تاکید کرد: دولت به هر حال یک چارچوب کلی پذیرفته در چارچوب نظام و مجلس هم خودش را در این چارچوب موظف به حمایت از این دولت می‌بیند و لذا شما آرای وزرا را نگاه کنید تقریباً در کلیه دوره‌های یک چیز استثنا بود مسئولین ننشستند که به مردم توصیه کنند چه بکنند و تعیین تکلیف کنند.

نماینده مردم کنگاور با تاکید بر اینکه 2 فراکسیون اصولگرایی مجلس مبانی یکسانی دارند، افزود: اینکه برخی می‌‌گویند فراکسیون80 نفره مجلس نمی‌خواهد دولت موفق شود اصلا درست نیست.

وی گفت: اصلا بخش اعظمی از مباحت مجلس به صورت فراکسیونی انجام نمی‌شود و افراد بر اساس تشخیص خودشان عمل می‌کنند گرچه در برخی امور نیز دور هم جمع می‌شوند و تصمیم جمعی می‌گیرند که این هم عقلی است.

احمدی درباره اختلاف افکنی افراطیون بین فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت، گفت: هیچ اختلاف اساسی بین 2 فراکسیون اصولگرایی مجلس وجود ندارد و کسانی که چنین برنامه‌ای را دنبال می‌کنند موفق نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس با رجزخوانی‌برای افراطیون منفعل نخواهد شد، گفت: نمایندگان واقعی مردم تنها به فکر رسالت خویش هستند و اینکه برخی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنند و می‌گویند که فلان نماینده یا گروه رای نمی‌آورند توهین به مردم است و مردم ما خودشان تصمیم می‌گیرند که به چه کسی رای بدهند.


منبع: فارس