۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲

تروریست‌های‌موجود درسوریه به روایت‌آمار

بر اساس یک گزارش غربی چچن با ۱۴ هزار و عربستان با ۱۲ هزار تن دیگر در صدر کشورهای صادر کننده تروریست به سوریه هستند.
کد خبر : ۱۶۱۴۹۶
پایگاه خبری« الاوسط» نوشت: بر اساس یک پژوهش غربی چچن با 14 هزار و عربستان با 12 هزار نفر در صدر کشورهای صادر کننده تروریست به سوریه قرار دارند.

بر اساس این پژوهش که مؤسسه‌های غربی آن را آماده کرده‌اند تروریست‌های چچنی با 14 هزار نفر بیشترین تعداد را در سوریه دارند.

تعداد 3671 تن از تروریست های چچنی در سوریه کشته شده اند و 1397 نفر نیز مفقود شده اند.

این گزارش می‌افزاید که عربستان با 12 هزار نفر در رتبه دوم صدور تروریست به سوریه قرار دارد که 3872 نفر از آنها کشته و 2689 نفر دیگر نیز مفقود شده اند.

همچنین تعداد فلسطینی‌هایی که به گروه‌های تروریستی سوریه پیوسته‌اند 5 هزار نفر است که 2018 تن از آنها کشته و 69 نفر دیگر از  آنها مفقود شده است. 

بر اساس این گزارش تونس در مرتبه 6 قرار دارد که تعداد 4 هزار نفر تروریست تونسی در سوریه در حال جنگ هستند و 2645 نفر از آنها کشته و 1315 نفر نیز مفقود شده‌اند.

در بین زنان تروریستی که در سوریه کشته شده‌اند تونس با 18 تن در صدر قرار دارد و مغرب با 10 نفر ، عربستان با 7 ، چچن با 6 و لبنان با 4 تن به ترتیب بعد از تونس قرار دارند.

همچنین بعد از صدور فتوای جهاد نکاح توسط برخی از مفتی‌های وهابی تعداد زیادی از زنان تونسی و چچنی به سوریه وارد شدند. 

در همین رابطه فرماندهی بسیاری از گروه‌های حاضر در سوریه از جمله «جبهة النصرة» را افرادی از عربستان بر عهده دارند.

گروه عبد الله عزام  از جمله این گروه‌ها است که سرکرده آن «ماجد الماجد» تروریست سعودی بود که بعد از دستگیری وی توسط ارتش لبنان به طرز مشکوکی مُرد.

منبع: فارس