۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶

ظریف: پیگیر آزادی احمد نیکبخت هستیم

وزیر امور خارجه با تأکید براینکه دستاوردهای انقلاب بزرگترین عامل قدرت و توان کشور است، گفت: خودباوری که از امام آموختیم باعث سربلندی و عزت در مذاکرات شد.
کد خبر : ۱۶۱۷۵۴

صراط:  محمدجواد ظریف لحظاتی پیش در حاشیه آیین تجدید میثاق مسئولان وزارت امور خارجه با آرمان‌های والای امام راحل اظهار داشت: برای ما که در صحنه‌های سیاسی فعال هستیم انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام (ره) بزرگترین عامل قدرت و توان مردم و کشور ما است.

وزیر امور خارجه گفت: فرزندان ایران به لطف خدا با خودباوری و اعتماد به نفس که از امام راحل آموخته بودند توانستند در مقابل بزرگترین قدرت‌های ظاهری دنیا با عزت و سربلندی مذاکره کنند.

وی عزت و سربلندی در مذاکرات را نشأت گرفته از خودباوری دانست.

ظریف در تشریح مهمترین پیام‌های امام راحل گفت: اتکا به خداوند متعال و اعتماد به حمایت مردم بزرگترین پشتوانه نظام است.

پیگیر آزادی احمد نیکبخت هستیم

وزیر امور خارجه در ارتباط با احمد نیکبخت کارمند بخش اداری سفارت ایران در یمن که تیرماه سال جاری در حال عبور از منطقه دیپلماتیک در جنوب صفا توسط افرادی مسلح که جاده را مسدود کرده بودند ربوده شد، عنوان کرد: ما مشغول پیگیری وضعیت ایشان هستیم.

وی ادامه داد: براساس آخرین اطلاعات ما انشاالله ایشان سالم هستند و تلاش ما این است که هرچه سریع‌تر صحیح و سالم ایشان را به ایران برگردانیم.

ظریف پیگیری آزادی احمد نیکبخت را از جمله وظایف وزارت امور خارجه دانست و گفت: این مهم را وظیفه خود می‌دانم و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

این گزارش حاکیست محمدجواد ظریف به همراه معاونان، مسئولان و سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از مدیران و کارکنان این وزارتخانه با حضور در حرم مطهر امام (ره) با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

حاضران در این مراسم با حضور پرشور خود یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.

این گزارش می‌افزاید، وزیر امور خارجه به همراه مسئولان این وزارتخانه با حضور بر سر مزار بانو خدیجه ثقفی همسر مکرم امام راحل از رشادت‌ها و فدارکای‌های بانوی بزرگ انقلاب تجلیل کرد.

ظریف همچنین با حضور بر سر مزار آیت‌الله العظمی سلطانی‌طباطبایی بروجردی استاد فقه، حضرت آیت‌الله توسلی یار دیرین امام راحل، دکتر بروجردی داماد حضرت امام خمینی(ره) به قرائت فاتحه پرداخت.

منبع: فارس