۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰

آماده شدن رییس جمهور برای خداحافظی

رئیس جمهور لبنان با بیان اینکه «ریاست جمهوری با بنده نه آغاز شده و نه تمام می‌شود»، از تنظیم متن سخنرانی خداحافظی با کاخ «بعبدا» خبر داد.
کد خبر : ۱۶۱۷۷۷

صراط:  «میشل سلیمان» رئیس جمهور لبنان در گفت‌وگو با مجله «الامن العام» از دستورش برای نگارش متن سخنرانی خداحافظی با ریاست جمهوری این کشور سخن گفت و افزود: تلاش‌ها به منظور تشکیل کابینه توافقی در جریان است تا کشور بدون دولت باقی نماند.

وی با تاکید بر اهمیت دموکراسی، چرخیدن قدرت، گفت‌وگوها و رأی مردم  در لبنان گفت: ریاست جمهوری با بنده آغاز نشده و با اتمام دوره قانونی ریاستم به پایان نخواهد رسید.

سلیمان در بخش دیگری از سخنانش وحدت ملی را گرانبهاترین میراث کشورش خواند و با تاکید بر ضرورت اجرای قوانین و قانون اساسی بویژه معاهده «طائف»، آغاز یک دوره جدید در لبنان و پایان یافتن بحران سوریه را پیش بینی کرد.

وی از آرزویش در انجام سخنرانی خداحافظی با کاخ «بعبدا» سخن گفت و تاکید کرد که ملاحظات لازم به منظور نگارش متن آن سخنرانی را صادر کرده است.

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد: ما سعی در تشکیل کابینه توافقی داریم ولی چنانچه به هر دلیلی این امر محقق نشود، در آن صورت نمی‌توان کشور را بدون دولت رها کرد. آیا رئیس جمهور می‌تواند خواستار تعدیل اختیاراتش شود و از اختیاراتش که در قانون اساسی وجود دارند، عقب نشینی کند و تشکیل دولت را امضا نکند؟.

وی در پایان گفت: ما دارای یک قانون اساسی دموکراتیک هستیم که بر توافق کرده‌ایم. مهم این است که آن را خوب اجرا کنیم.

منبع: فارس