۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
جنابان اعتدالیون؛ «رحماء بینهم» ...

«خشم سرهنگی» حقوقدان!

انصاف است بجای شدت عمل به خرج دادن در برخورد با مستکبرین غربی، منتقدان خیرخواه و دلسوز هموطن را با الفاظ ناشایستی چون معدودی "کم‌سواد" و "مواجب‌بگیر"، خطاب کنیم؟!
کد خبر : ۱۶۱۸۵۴
"صراط" - پس از اظهارنظرات شاذ محمود سریع القلم و اکبر ترکان، اینبار نوبت رئیس دولت اعتدال بود که منتقدان خیرخواهش را مُشتی "کم سواد" و معدودی "مواجب بگیر" قلمداد کند و اینطور سخن بگوید: «لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجوها بود؛ فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند. آنها باید حرف بزنند. آنها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد؛ چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما بزرگان دانشگاه ما خصوصی چرا حرف می‌زنند ولی نمی‌آیند در میدان.»!

این سعه صدر(!) مثال زدنی حسن روحانی در قبال منتقدانش درحالی ابراز می شود که اینگونه برخوردها بیش از آنکه نشانگر رویکرد متسامح حقوقدانان باشد، یادآور خوی مستبدمآب و مشی غیرقابل انعطاف سرهنگ‌ها بود چراکه نامبرده پیشتر ادعا می‌داشت: "من سرهنگ نیستم؛ حقوقدانم"!

با اندک تأملی بر سخنان وارده از سوی رئیس اعتدالیون در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران پارک‌های فناوری، این شبهه در ذهن پدیدار می شود که حقیقتاً چرا "عطاران" دولت تدبیر تا بدین اندازه بر القای خوشبویی "مُشک" توافقنامه ژنو، اصرار دارند؟!

جالب اینکه دولتمردان تدبیر و امید از سویی منتقدان داخلی ژنوچای را با چوب «مواجب بگیر» و «کم سواد» می رانند و از طرف دیگر اظهارات مقامات خارجی مبنی بر عدم پذیرش حق غنی‌سازی ایران را پاسخ نخ نما شده "تحت فشار بودن مقامات 1+5 از سوی لابی‌های صهیونیستی" توجیه می کنند!

با اینحساب می باید از مسئولان دولت راستگویان این سوال را پرسید که اگر منتقدان داخلی و مذاکره کنندگان خارجی، جملگی دروغگویند و ادعاهای کذب بر زبان می آورند، پس چه کسی راست می گوید؟!

براستی چه عاملی موجب شده تا دوست و دشمن و حتی هواخواهان سینه چاک اعتدالیون نیز موضع سکوت را در ارتباط با توافق ژنو برگزیده و علیرغم خوشبینی های زایدالوصف کلیدداران، کماکان به دیده خوف و رجاء بدان بنگرند؟!

با توجه به سبقه کوهسازی از کاه در دولت راستگویان، ناگفته پیداست که اگر سر سوزن "چیزکی" از توافق ژنو عاید مملکت می بود، به قطع و یقین آنقدر در بوق و کرنا می شد که ایهاالناس کجایید ببینید چه "چیزها"یی نصیبتان شده است!



با این وجود رئیس جمهور درحالی جمع کثیری منتقدین ژنوچای شامل؛ نمایندگان مجلس، مقامات کشوری و لشکری، تشکل های دانشجویی، کارشناسان هسته ای، دیپلمات های متخصص، دستاندرکاران رسانه های مکتوب و مجازی و درنهایت 49.7 درصد از مردم را به "کم سوادی" متهم می کنند که اعمال چنین برخوردهای توهین آمیزی، پیشتر از سوی ایشان و در جریان رقابت های انتخاباتی یازدهم، به شدت نهی می شد!  

نکته قابل توجه دیگر آنکه، حسن روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دوستی و آشتی با کشورهای غربی، اظهار داشت: «مگر [پیامبر اسلام] نیامدند در مکه آن همه افراد بدخواهی که سالیان دراز بر او و یارانش ظلم کرده بودند، نه ظلم عادی، زیر شکنجه آنها را کشته بودند، بزرگ‌ترین ظلم تاریخ را انجام دادند، وقتی پیغمبر فاتح و پیروز در مکه آمد، چه گفت؟ نگفت فذهب فان الیوم یوم المرحمه؟ نگفت امروز که ما پیروزیم روز انتقام نیست. روز رحمت است. نگفت بروید و همه آزادید؟ وی با بیان اینکه پیامبر اسلام برای سرسخت‌ترین دشمن خود، خانه‌اش را تبدیل کرد به مأمن.»

در همین رابطه گویا امر خودگفته "توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت ایران" بر ایشان مشتبه شده که به قیاس مع الفارق «ژنوچای» با جریان «فتح مکه توسط پیامبر اسلام(ص)» روی آورده و برای اثبات مدعای خویش دست به دامان آیات و روایات شده اند!
 
در همین راستا شایسته است تا توجه جناب حقوقدان را به آیه ای از آیات شریفه قرآن کریم جلب کنیم: «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ ... / محمد پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير و با همديگر مهربانند ...»

در این میان آیا انصاف است که بجای شدت عمل به خرج دادن در برخورد با مستکبرین غربی، از خیانات و جنایات ایشان چشم‌پوشی کرده و از باب مصالحه با آنها وارد شویم اما منتقدان خیرخواه و دلسوز هموطن را با الفاظ ناشایستی چون معدودی "کم سواد" و "مواجب بگیر"، مخاطب قرار دهیم؟!

امید است تا پس از این شاهد این قبیل برخوردهای افراطی در دولت اعتدال نبوده و آنقدر آستانه تحمل خود را در مواجهه با منتقدین بالا ببریم تا نه فقط و نطق‌ها و حرّافی‌ها و میتینگ‌ها، بلکه در عرصه عمل نیز گوشی شنوا برای شنیدن انتقادات بجا و بحق داشته باشیم.
نظرات بینندگان
یک اصولگرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴۰
۱۱۲
صد رحمت به خاتمی و هاشمی
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
1000 رحمت به هر سه شان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت

توی یکی از پست های پیشین به شما گفتم مخت تعطتیله به دل نگیر شوخی کردم دورهمی

شوهر خاله ی من بابای 82 سالش ومادر 73 سالش رو برد به روحانی رای داد فقط برای اینکه جلیلی ریس نشه در صورتیکه همین شوهر خاله ی من می گفت اگه مشایی تایید شد بهش رای میدم

کمی بیاندیش که چرا سعید خان رای نیاورد ؟ بخاطر احمدی نژاد - برنامه های با ظرفیتش – هوادارانش

من دیگه دوست ندارم احمدی نژاد کاندید بشه برای چی بیاد فحش ناسزا بشنوه
شما هم یکی را پیدا کنید تا سال 96 بتونه جای مش حسن رو بگیره ما که بخیل نیستیم
البته اگه بتونید ائتلاف کنید
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب اصول گرا!
این حقوقدان هم فهمید که واسه بعضیا فقط توجه کنید فقط "زور" جواب میده و لاغیر!
حسن س
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا شفات بده
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
فرياد با تعصب: درود بر روحاني
فرياد بدون تعصب: درود بر روحاني .......... تعصب هم به خرج ندادم ولي نتيجه يكي بود پس نتيجه ميگيريم مشكل از دشمني كوركورانه شما با خواسته اكثرييت مردمه.
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
نمي دونم چرا شما هر چي ميگين ما منتقدان دلسوز دولتيم جناب رئيس جمهور باور نميكنن! مشكل از ايشونه كه ساده لوح نيستن نه؟
javad
|
Iran (Islamic Republic of)
اقایان خانم ها ما برای چه زور می زنیم بنده جزو ستاد روحانی در شهر خودم بودم بدونید روحانی احمدی نژاد دوم است از شیوه مناظره در انتخابات گرفته تا پوپولیسی بودن شیوه تقسیم سبد کالا این دو ادم با یک نظر فکر شبیه هم هستند غقط خوبی اقای روحانی این است که به فکر اصلاح طلب ها است چون می دونه بین اصول گر ها ادم با سواد پیدا نمی شه
الهی خودت منو از فضلت بی نیاز کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
روحانی مچکریم!!!! آخی چی بگم حتی آبم قطه که حداقل بگیم آب رو بریزن اونجاشون که میسوزه!!
سربازولایت 2
|
Iran (Islamic Republic of)
برخلاف ادعای وزیر خارجه دولت راستگویان کشف‌ حجاب وزیر خارجه ایتالیا در تهران! +عکس

----------------------
سربازولایت 2
|
Iran (Islamic Republic of)
ما داس ... شما کلید

ما بی سواد ... شما باسواد

ما سرهنگ ... شما حقوقدان

ما بی تدبیر ... شما باتدبیر

ولی

ما مرده ... شما زنده... با فحاشی و بی ادبی و تحقیر دیگران مملکت اداره نمی شود. برای جوش آوردن و از کوره در رفتن خیلی زود بود... فقط شش ماه گذشته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا شانس آوردیم به روحانی رأی دادیم. من گفتم اگه به ---- رأی بدم، عصبانی بشه، میزنه ضبط صوت خبرنگار ها رو و هر چی جلو دستش رو میشکونه. ---- هم که تو کار احضار اجنه، سحر و جادو و مرتاض هستش. ما گفتیم از بین ۸ تا ضد احمدی نژادی، حداقل به رفیق شفیق جک استراو یهودی رأی بدیم، بلکه مردم زودتر به ---- ضد احمدی نژادی ها پی ببرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
معاون یهودی وزیر خارجه آمریکا، وندی شرمن به بحث توزیع سبد کالایی در ایران نیز پرداخت و گفت: «شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد که به نوعی نشان‌دهنده این است که کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است، همانطور که روحانی قول داده بود که این پول صرف اهداف دیگر نشود.

حقوقدان دمت گرم که کرامت انسانی ما ایرانیها رو هم پیش ما، هم پیش دنیا و هم پیش یهودیهای صهیونیست حفظ کردی.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
فقط درود بر روحانی
خاتمی و هاشمی با رهبری زاویه شدید دارن
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 15:58جان احتمالا ----- عضو انجمن حجتیه نیست؟
جلیلی یک ولایت مدار واقعی و اگه رئیس جمهور میشد پته خیلی ها رو میریخت رو آب از جمله آقای ---- و -----ای و ----ها و-----ها رو و چون ریاست جمهوری دکتر جلیلی برای خیلی ها خطرناک بود منافقین و ضد انقلاب ها و اسرائیلی ها با چسبوندنش به -----تخریبش کردن .بخاطر اینکه ----- به اندازه یک میلیون نفر هم محبوبیت نداشت چون از خط ولایت خارج شده بود.
ولی عیبی نداره ما بنا به وظیفه از آقای روحانی حمایت میکنیم تا روزی که این اصلاح طلب ها و سردستشون که عامل اصلی بد بختی مردم این کشور هستن رو رسوا کنیم.
اون روز زیاد دور نیست.
مرگ بر ضد ولایت فقیه
!@
|
Iran (Islamic Republic of)
اره دیگه هرکسی کمی ریشه ملی گرایانه داشته باشه حتما عضو حجتیه است

منطق از سر روی همه شما ولایت مدار نما ها می چکه
ضد انصار
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه جلیلی که قد رئیس جمهوری نبود...هرکی که ظاهرش بسیجی تر بود که دلیل نمیشه بدرد بخوره...باز قالیباف و میگفتی شاید قبول میکردیم که یکم تجربه داره اما جلیلی و روحانی از لحاظ تجربه صفرن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
من یک کم سواد هستم ، افراطی هستم ، گروهبانم ، حسودم ، ضد قانون ، لبو فروشم که از توافق ژنو چیزی نمیداند ، و هر چه در آینده خواهند گفت اما فقط میدانم که اگر در برابر حیوانات درنده عقب نشینی کنی آنها پیشروی میکنند و به خوردن تا سیر شدن اکتفا نمیکنند بلکه همه را میدرند تا نابود کنند .
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۷۳
۴۵
شاخص عملكرد صحيح دولت شما تندروها هستيد. هر جا اعتراض شما بلند بشه منه كم سواد كه قدرت تحليل درست مسائل رو ندارم پي به خوب بودن حركت دولت ميبرم
`پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
امیرط بد نیست کمی فسفر بسوزونی و حقایق رو بدون تعصب ببینی! چون واقعا جای تاسف داره برای دولتی که مثلا با شعار تدبیر و امید!! روی کار اومده؛ اما از الف بای تدبیر هم خبر ندارن و با این قبیل سخنان نسجیده میخوان امید هم ایجاد کنند!!
جناب رئیس دولت تدبیر! از یک طرف عده ای را کم سواد میدونن و از انتقاد آنان عصبانی میشوند و از سوی دیگر اعتراض میکنند که چرا اینقدر دکتر در ایران زیاد است و به هر کسی می رسیم دکتر است؟! ایشون فکر کردن فقط خودش و اطرافیانش باید دکتر باشن!! که البته در آن هم جای شک است.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
پارسا تو یکم بیشتر کالری بسوزون و برو نهضت!
تا الفبا رو الفففففففففففففففففففففففففففففففففففف
با ننویسی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تندرو به از واداده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
صد در صد شاخص من هم همینه تندروهای بیسواد و پررو حتی اگه تو هشت سال گذشته ایران رو با خاک یکسان کرده بودن باز هم امروز میان از زمان سقراط تا امروز همه چیز و همه کس رو زیر سوال میبرن و فارق از گذشته متعفن سالهای نزدیک خودشون باز هم ادعای حق و حقیقت و ... کلا ادعا دارن و مخالفین اینها هم همه صهیونیستی و منحرف و بی دین و ... هستن
حالم دیگه از غوغا سالاران پوچ یبهم میخوره
ضد انصار
|
Iran (Islamic Republic of)
بله دیگه امیر جون الفبای تدبیر رو فقط اونی بلد بود که ممه شو لولو برد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۷
۷
چه رویی دارین تمام وزرای دولت شما به غیر از ---- عضو ---- اسمشو نبر بودن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴۴
۳۷
چه عکسهایی میذارین مسخره ها
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
كلي زحمت ميكشن تو آرشيو ميگردن اونوقت شما اينجوري ميگي
حسن س
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت تحقیره دیگه . . .
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۷
۲۷
خدا نكشتتون خيلي بانمكين. مطلب طنز بود ديگه آره؟؟! جدي بود؟ واقعااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴۱
۳۲
دستش درست!!!!!
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۸
۲۸
در مورد اونجا كه گفتين منتقدين خير خواه فكر نمي كنين يه كم زياده روي كردين؟
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستانه مي گويم برادر صراطي! شما خواه پند گير خواه ملال. من به عنوان شهروندي معمولي و جوياي حراست از حقوق شهروندي و عقايد سياسي اجتماعي و مذهبي خود خدمت شما عارضم كه: من بزرگترين خطر براي كشور را آن ---هايي ميدانم كه ته ليوان آب --- را خوردند. پاچه خوار هاي بيسواد امثال ---- سابق كه استاد ---- هم بود. ---ها ---ها و . . . .هوچي هاي ---- و به قول دوستان ----ها . امثال ---ها ---ها و ---ها . مشكل بنده با تفكرات شما و همفكرانتان اينست كه شما تنها زماني در مقابل ---- ايستاديد كه وي مقابل ---- ايستاد و تا قبل از آن چشم روي همه كارهاي غلط وي بستيد چون انحرافات --- سابق را محتمل به تعبير خودتان جزئي ميديديد كه براي من و امثال من خيلي عميق بود. من ترديد بزرگ درباره حق طلبي شما دارم و اميدوارم روزي به اين نتيجه برسم كه شما درد دين حق و عدالت را داريد.
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب امير آقا
خطاى وحشتناك سران جناح اصولگرا همانطور كه شما بيان كرديد "قداست بخشيدن" به يك موجود زمينى بود ---------------------- ديگر شخصيتهاى اصولگرا هم بلافاصله دست به كار شدند و در تعريف و تمجيد از او چنان راه مبالغه پيمودند كه "خودش" را نيز وارد اين مسابقه كردند!او نيز كه انصافاً "چشم بصيرتش"بينا تراز "رقبا و رفقا" بود زودترو البته هنرمندانه تر از همراهانش هاله نور را دريافت بارى پس از فتح سازمان ملل ! مصيبت آنگاه مضاعف شد كه فيل ----- ياد هندستان فتاد! او قصد داشت معجزه ديگرى در جمع دانشگاهيان رقم بزنداگر چه رئيس دانشگاه دعوت قبلى خود را بازپس گرفته بود.به هر حال ديديد و ديديم كه چه افتضاحات بى سابقه اى شكل گرفت؛نماينده رسمى اين ملت نجيب رسماً و علناً تحقير شد، ميزبان بى نزاكت بدون آنكه حتى حرمت هم صنفى رئيس جمهور با خود را ارج نهد بارها و بارها و در حضور چندهزار دانشجو زبان به دشنام آلود و او را ديكتاتور كوتوله ناميد و دانشجويان نيز بعضاً به تاسى از رئيس هر چه خواستند به او گفتند اما در بازگشت به ايران چه اتفاقى افتاد؟ اين بار بصيرت آقايان اصولگرا چنان فوران يافت كه در استقبال معجزه هزاره سوم،جشنها گرفتند و قصيده ها سرودند،تريبونهاى عمومى و رسانه ملى ٢٤ ساعته در بزرگداشت اين فتح الفتوح گوى سبقت از هم ربودند رسماً اعلام شد كه پيروزى حاصل از اين عمل هوشمندانه دكتر؟! بيشتر از عمليات فاو و آزادسازى خرمشهر بوده و در واقع كمر دشمن را شكست!! اما عكس العمل ملت هميشه در صحنه ؟ هيچ فقط هاج و واج، گويا شبهاى برره و استعمال افعال معكوس دوباره رايج شده بود اينهمه حيرت در صحنه داخلى و خارجى پاسخى نيافت چنان كار بيخ پيدا كرد كه رئيس اصولگراى ----- بجاى آنكه در برابرحركت مشكوك انحلال سازمان ----- به صرافت افتد و نظارت بر سيستم مالى دولت را دوچندان سازد خود به خيل عاشقان سينه چاكش پيوست،او چنان شيفته شخصيتش شد كه در اجلاس رسمى كه بمناسبت نظارت بر دخل و خرج دولت تشكيل شده بود زبان به مدحش گشود ------------------- ضمناً درهمان جلسه چنان محو عظمت معشوق شده بود كه اعلام كرد دولت با وجود چنين رئيسى نياز به نظارت ندارد! مدتى بعداين عاشق پاكباز به مقام ----- ارتقاء يافت.اما ديگر همكاران و معاونانش با فاصله كمى و يكى بعد از ديگرى اورا شعيب بن صالح و سردار امام عصر معرفى وديگرى نيز بخاطرگل جمال -----مديريت پيامبران اولوالعزم رازير سؤال برداماخودش هوشمندانه تر از رفقا بحث مديرت جهانى را پيش كشيد و مدام سهمش را از قدرتهاى جهانى مطالبه كرد،بهر روى اين قصه ادامه يافت تا بقول جنابعالى اين پديده هزاره سوم در برابر اصولگرايان ايستاد وشد آنچه كه نمى بايد شد القصه الآن عليرغم هشت سال افراط و تفريط و ماجرا جوئى هاى بى حاصل اين ----- هر آن رو به تزايد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیرط خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۶
۳۱
دولت تدبیر تحمل انتقاد را داره اما معناش این نیست که هرکسی تاکید میکنم هرکسی انتقاد کنه را سر جاش نمیشونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فقط یک منتقد
تاکید میکنم
یک منتقد نام ببر دولت حرفشو شنیده باشه
خدا ازش نگذره
کشور تو این چند ماه سومالی شد
وطن.فروش(آقاي.دل.سابق)
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت.سرهنگهايي.ديكتاتوره.پس...!!!!!!!!
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جک گفتی یا جدی بود؟ کشور تو این چند ماه سومالی شد!!!!!!!؟؟؟؟؟ معلومه تو 8 سال ریاست جمهوری معجزه هزاره سوم اوضاع حسابی به کامت بوده
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر من به منتقدين اين دولت اصلا نباس رو داد . تو همينا مگه نبود يكي كه پيشنهاد داد نميدونم بريم زنو بچه اوباما رو چيكار كنيم! كار دسته اينا باشه خرابه امثال اين بابا افراطي هستن حالا هي ما بگيم هي شما گوش نكنين. منتقد دلسوز رو كدوم آدم عاقلي پس ميزنه من كه هيشكي نيستم دوست دارم ازم انتقاد بشه اونوقت روحاني دوست نداره؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در جواب ناشناس شما یک صفحه از کیهان تا وطن امروز و.. را ببین که انتقاد غیر سازنده نداشته باشه وهمرا کینه وحسادت نباشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا که همه رو به یه چوب میزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله به کام هرکی چادر سرشه بود
الآن رفتاری که با من توی دانشگاه میشه میدونی چه فرقی کرده؟؟؟؟
نتیجه ی یک به اصطلاح ----!
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب رئيس جمهور تدبير و اميد! فهم آنچه که در توافقنامه ژنو از دست داده ايم در مقابل آنچه که به دست آورده ايم آنقدر پيچيده نيست که احتياج به سواد آنچناني داشته باشد! ضمن آن که تمام ملت ايران و طبقات شريف آن در هر سطح از سواد، حق دارند نسبت به منافع ملي خود دقيق ، حساس و پرسشگر و منتقد باشند. لطفا به ياد آوريد سخن امام راحل را که فرمود: «مردم ولي نعمت ما هستند» . الحمدالله به برکت انقلاب اسلامي در ايران، آنقدر سطح آگاهي و شعور سياسي ملت بالا رفته که خود بهترين ديده بان مسائل مختلف کشور هستند؛ پس لطفا آنها را دست کم نگيريد که اين نظام هرچه دارد به برکت حضور مردم و ولايتمداري آنان است.
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴۰
۴۰
رئیس پشت پرده ی سلسه مدارس پرتو !! و جبهه ی پایداری 8 سال مملکت دست شما بود به جز ایجاد بدبختی چکار کردین برای ملت ؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
وای مملی جونم!
مهرم پرتاب میکردن!!!
ناشتاس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد م= محمد موصاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد (م) مسخره
محمد (م) مزدور
محمد (م) مای بی بی
محمد (م) مرده خور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اختلاس اختلاس .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
16 سال قبل از اون هم دست شما بود دیدم چه تاج گلی سر مردم گذاشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد --- این چهار تا کلمه رو ازت بگیرن تبدیل به فسیل میشی باید ببرندت تو موزه
هر خبری را نخونده کامنت تکراری بالا را میدی
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴۰
۳۰
حجتیه از جون ملت و اسلام چی میخوای ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به این نتیجه رسیدم ممل یه منگوله که خودشم نمیفهمه چی میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو چی میخوای طالبان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد م = محمد منگول.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو چی میخوای دستمال کش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یه روزی باحرفات موافق بودم ولی به عشق احمدی نژاد بدجور زدی خاکی.
ولایت فقیه خوب ببین.جاده واضحه
ضد انصار
|
Iran (Islamic Republic of)
یه نفرم که پا رو دم ---- میذاره چقدر اینجا فوش میخوره...دمت گرم ممد جون...چون حرفت حقه اینا فوشت میدن....اینجا ضد --- باشی بهت کاری ندارن اما اگه ضد ---- باشی وای به حالت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هیچی فقط پول میخواهیم
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۴
۲۹
اسراییل مزدوراتو جمع کن ببر اسراییل ، حجتیه رو ببر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد (م) مهر پرت کن
محمد (م) مرده شور
محمد (م) منگول
محمد (م) ماله کش دولت
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ناشی نیناش ناش!!!
ناشناس تر
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس . از ناشناسي هيچ وقت براي بي ادب بودن سوء استفاده نكن يه كارت زرد گرفتي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا حزب شما از اسرائیل آویزونه
غلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف فقط حرف محمد م .... طرفدارای --- حرف مفت ممنوع
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۴
۲۵
به فرض محال كه ايشون فرمودند همه كساني كه بهشون راي ندادن كم سواد هستند . اونوقت شما وقتي رئيس جمهور سابق كساني رو كه بهش راي ندادن گفت خس و خاشاك چرا اينقدر ناراحت نشدين؟ اصلا خوشحالم شدين من چي دارم ميگم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر جان دکتر احمدی نژاد به کسانی که به رای اکثریت احترام نگذاشتند و اردو کشی خیابانی راه انداختند و فتنه برپا کردند گفت خس و خاشاک نه کسانی که به ایشان رای نداده بودن پس مغلطه نکن.
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه اين بنده خدا به كساني كه بهش راي ندادن گفت بي سواد؟ به اونايي گفت كه npt رو ميگن mpt ! به اونا گفت . جز اينه؟
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
امیر ط عزیز،توجه کن:

چرا 4 سال است سعی در این دارید این حرف را تحریف کنید؟؟؟

"دکتر احمدی نژاد گفت: 40 میلیون رای دهنده همه عزیزند،همه محترم هستند؛دولت خادم انهاست"
40 میلیون شرکت کننده در انتخابات همه باهم برادریم،دولت نوکرانهاست.حالا چارتا خس وخاشاک این وسط کاری میکنند،بدانند در اقیانوس زلال 40 میلیون نفری جایی ندارند!

چرا شما سعی دارید اینو توهین به خود تلقی کنید؟رای دهنده ها به جناب اقای موسوی و همینطور کروبی،برای دکتر احمدی نژاد محترم بود و هست.
_________________________________

.........................................
...................................
.....................
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
امين جان شما درست ميگي احمدي نژاد همينرو گفت. من در مقام مقايسه اين رو گفتم و الا نه روحاني و نه احمدي به كساني كه بهشون راي نداده بودند نگفتند خس و خاشاك و بي سواد.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا دقیقا گفت خس و خاشاک!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگر ادبیات احمدی نژاد فقط همان یک مورد بود ..............
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
ادبیات دکتر احمدی نژاد هرچی بود:

مخالفین خودش رو بیسواد و مواجب بگیر خطاب نمیکرد!
_________________________________
"هرچند شعارش زنده باد مخالف من نبود، اما هرچی فحش و توهین بود،نثارش کردند"

"یکیش همین صراط و غفاریان"
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان احمدي نژاد در ادبيات طرحي نو درانداخت. فرمايش شما كاملا متينه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کوچولو ایشون نگفت کسی که به من رای نداده. گفت کسایی که اغتشاش میکنن که به نظر من خیلی هم کم گفت کسی که بیت المال رو نابود میکنه خیلی کثیف تر از این حرفهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در جواب امیر ت دسته دار!

پسر خوب با ماست مالی کردن و دستمال کشی افتضاحات آقای روحانی و شرکا هیچ چیز بهت نمی رسه. مرد باش و آزاده و خیانتهای دولت راستگویان رو قبول کن با ماست مالی کردن نمیشه گندهای بزرگ اقتصادی - فرهنگی - سیاسی این دولت رو پوشوند مثل اینکه خر رو بخای با رنگ کردن به جای اسب زیبا قالب کنی که کاری عبث و بیهودست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۵
۲۲
لندی شرمن :توافق ژنو کامل نیست ما در مذاکرات آینده به برنامه موشکی ایران میپردازیم

6 ماه بعد .......................

ظریف پس از مذاکرات در جمع خبرنگاران :

با تدبیر دکتر روحانی ودولت تدبیر امید پس از 4 روز مذاکره مقرر شد دیگر موشک سجیل یا موشک فجر و هر چه از این قبیل است را نسازیم بجاش دولت امریکا و 5+1 پذیرفتند تفنگ بادی را به رسمیت بشناسند این پیروزی بزرگ را به همه تبریک میگویم

دکتر مش حسن : توافق ژنو 7 تعظیم دولت های غربی برابر ما بود


محمد م : ظریف پیرو و نفر اول خط مقدم ولایت است


بفهمید حجتیه های نوین منحرف خوارج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
گوشاشون کره
خودتو خسته نکن
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
لندی شرمن نیست برادر ارزشی بلکه وندی شرمن هست!
درست مثل دوستاتون که به NPTمیگن MPT!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت ناشناس جان گل گفتی.
غلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
تو کله ت به چیزی بیش تر از پرتاب و مسافت مهر تا هدف قد نمیده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا که چی نورای فاشیست وندی یا لندی مهم مغز مطلبه
همین الان یدونه مهر پرتاب کن زد توی کلم وندی را لندی نوشتم
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
بشكنه دست كسي كه برا اولين بار از مهر به عنوان سلاح جنگي استفاده كرد! دآخه نامسلمون با همون كفش ميزدي ديگه....
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
صالحي هم پس از ظريف به اظهارات خانم اندي شرمن واكنش نشون داد..... ببخشيد لندي......عذر ميخوام وندي.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۷
۳۸
درود بر روحانی بزرگ
کوروش صغیر خاخام منشی
|
Iran (Islamic Republic of)
گرچه کوروش صغیر است ولی روحانی بزرگ است
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۹
۳۳
انصافا از صحبت هاي محكم و با صلابت دكتر روحاني لذت بردم. به اميد خدا امشبم يه پرده خيلي نرم دوباره بياد كه حرفاش شفا دهنده قلب ها بود.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
هر چه زودتر شفا می گیری، مطمئنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بسیار خوشحال شدم وبااینکه سبد کالا نکرفتم خوب زد توی بساطشان
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا منم نگرفتم! به نظرت هنوز اميد هست بهمون بدن؟
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
يه نفر رو ميشناسم داره تخم مرغ هاي سبدش رو رنگ ميكنه واسه سر سفره هفت سين . ميگه مي خوام بركت سفرم باشه. مردم اينطور اعتقاد دارن آقا ...ما از دور داريم يه چيز ميبينيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۵
۱۶
مش حسن این حرف ها

صراط بی تربیت حجتیه نوین خوارج مهر پرتاب کن

مش حسن کلی سبد زنبیل کالا داده دیگه از این بهتر چی می خواهید

انتقادی به این دولت وارد نیست
............................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۲۴
خشم نیود جواب دندان شکن به افراطیون تند رو بی منطق اقلیت خودسر بود . آفرین به روحانی که توام با ادب و احترام به موقع از مواضع مردم دفاع و بر بی سوادانی که خود را نخود هر آشی می کنند می تازد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هزار آفرین به روحانی عزیز امیدوارمان کردی مش حسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظرت ---- در وادادگی نهایت افراط رو به خرج نداده؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد تو نظر نده
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۶
۱۹
آيات و روايات زماني خوب هستند كه شما و دوستانتان به آن استناد كنيد! بله؟
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
متاسفم كه شما اصول گراها خدا و كتاب و احاديث رو هم به نفع خودتون مصادره ميكنين. از خدا نميترسين؟ آخرتي هست... مذاب......
عكاس ميهماني و مجالس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۸
۱۹
فكر نميكنيد عكس هاي روحاني هي داره خشن تر ميشه؟ ديگه خيلي داره داد ميزنه اينجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باطنشو نشون دادن و درست نشون دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۲۶
اين مملكت رهبر دارد حرف اول و آخر را ايشان بايد بزند رهبري تيم مذاكره كننده را تائيد كردند كه كند كاري هاي دولت قبل را پاك كند در جلسات سازمان ملل حتي كساني كه دايه دوستي با ايران را داشتند صندلي هاي خود را ترك مي كردند كه اين يك بي احترامي به ملت ايران بود خواهشن اجازه بدهيد دولت دلسر نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برای آقایون عزت بود برای صندلی خالی صحبت کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
زمانی هم امام ره بنی صدر را تایید کرد. البته شما ها این چیزهارو نمیفهمید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۶
۱۵
ریشه مشکلات این جاست کهمتن کامل و مستند توافقنامه ژنو منتشر نشده تا به یه قضاوت درست برسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چشمات بازن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پسر خوب اون توافقنامه اصلی رو میگه نه این قلابیه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۲
۲۴
شما 13.5 درصدین نه 49 درصد اگر جلیلی رییس جمهور میشد تا یکی 2 سال دیگه ما هم مثل مردم سوربه باید سگ و گربه میخوردیم
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن خان! تو و امثال تو که فعلا دارید پاچه می خورید، پس سگ و گربه ارزونیتون! البته از شدت عصبانیت و تعصب بایدم هم باور نکنی که ما 07/49 درصد هستیم؛ ضمنا دست مریزاد به جناب دکتر جلیلی و دیگر افراد ارزشی و انقلابی و ولایی ایران، که آنقدر تو و امثال تورو چزوندن که فریادتون در کامنت ها تمومی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با این گندی که زد
50.5 درصدم نیستین شما
میگی نه؟ برو تو خیابون فقط راه برو به حرف های مردم با هم گوش کن
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا محسن ؛تازه 15 مليون نفرى كه راى ندادند حساب نكرديد! يعنى اگه صددرصد راى دهنده هارو 50 مليون حساب كنيم آراء دكتر جليلى حدود 6 درصد كل آراء محسوب ميشه بعلاوه از سه مليون نفريكه به ايشون راى دادند كه همه منتقد روحانى نيستند،شما اگه كل مهر پرت كن هارو هم ( در سراسر كشور) حساب كنى عمراً تعداد اونها از پونصدهزار نفر بيشتر بشه ! ضمن اينكه تعداد قلم بدست ها و تريبونداران شون هم حداكثر پنجاه هزار نفر باشند بنابراين دكتر روحانى خطابش با همين جمع دو درصديه نه بيشتر. گذشته از آمار فوق ، اصرار صراط در تحريف سخنان روحانى هم جالبه .ايشون با ارجاع تاريخى به قصه فتح مكه و برخورد كريمانه پيامبر با دشمنان اسلام قصد نداشت نحوه ارتباط با امريكا رو به قول معروف تئوريزه كنه بلكه تنها قصد داشت به ساير عوامل نظام گوشزد كنه كه اين برخوردهاى پليسى - امنيتى با دوستان سابق و منتقدين لاحق مخالف روح تعاليم پيامبر اسلامه ودر يك كلام بايد بر گذشته ها صلوات بفرستيم همين ! اما متاسفانه صراط اصرار داره كه منظور ايشون برخورد ملاطفت آميز با امريكا و ساير دشمنانه
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا ما خيلي كميم! من عذاب وجدان گرفتم! رياست جمهوري حق ما نبوده اينجور كه ميگن اينها . اگه باقي كسايي كه به آقاي روحاني راي دادن اجازه بدن آقاي جليلي بشن رئيس جمهور منكه حرفي ندارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جلیلی اونقدری مرد بود که لبخنداش برای مردم ایران و اخمش برای غربیها بود نه مثل ظریف و روحانی که قهوه خوردن و قه قه هاشون با دشمنه و اخم و داد فریادشون برای ماست.

به نظرت کدوم مرده؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
برای آقای ----- اصلا"سرنوشت میلیونها جوان بیکار و شکستن کمر مردم زیر بار تورم اهمیت نداشت چون ذره تعصب روی ایرانیت نداشت فقط این مهم بود که -----
محمد
|
Germany
|
۱۳:۰۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۵
۱۸
یعنی من که دانشجو هستم و با این نوع توافق مخالفم یک کم سوادم؟ دوستانم چطور؟
ناشناس
|
Germany
من هم همینطور
فارض
|
Germany
ببين جناب دانشجو ؛حرف جناب روحانى اين بود" كه چرا فقط بيسوادها در مورد توافق هسته اى نظر ميدهند؟ شما استادان دانشگاه چرا بصورت خصوصى اظهارنظر ميكنيد؟" التفات فرموديد؟ سخنان آقاى روحانى جعل معنوى-بحثى در حقوق جزا- شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۲۰
ماست مالی حماسه ژنو!! هست دیگر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شماهم ماست مالی اختلاسها را خوب بلدهستید
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۶
۱۹
از جماعت اصلاح طلب انتظاری بیش از این نیست. جماعتی که هر شعاری داد عکسش را عمل کرد.

1- شعار زنده باد مخالف من!
از توهین به مخالف از کم سواد خواندن و باج گیر بودن( روحانی )

هر کس به روحانی رای نداده حامی بی قانونی و قانون گریز است ( ترکان )

اگه ساکت نشید میگم میندازنتون بیرون! ( خاتمی در جواب دانشجوهای مخالف )

زنی که به فرزند هاشمی در انتخابات شهردار تهران رای نداد را به شدیدترین نوع ممکن توهین کردند و حتی تهدید به مرگ شد- سخنرانی تصویری این خانم موجود است

2- ما حامی قانون و قانون مداری هستیم
سال 88 بخاطر شکست خفت بار در عرصه سیاسی نهایت بی قانونی و لشکر کشی خیابانی و نافرمانی مدنی را از اصلاحات دیدیم

3- من با کلید آمده ام نه با داس!
تا بحال حدودا 1500 نفر در دولت جدید از لبه تیز داس آقای روحانی گذشته اند!!!!!

4- ما پیرو خط امام ( ره ) هستیم.
از وادادگی در برابر غرب و غرب زدگی ( روحانی و ظریف )
توهین به ارزشها و مقدسات ( گنجی - مهاجرانی - اعلمی - خاتمی - جک از حضرت فاطمه زهرا ( س) و ... که در یک نظر نمیشه همشو گفت

بخوام بشمارم باید به اندازه باجهایی که دولت تدبیر و امید در توافق نامه ژنو چای به غرب داده باید بگم که عمر انسان کفاف نمیده!
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
اون خانم كه گفتي كميل جان آخه حقه بازي كرد يه جور حرف زد و جوره ديگه عمل كرد. خودشم ميدونست چون به زور چپوند اسمشو تو ليست اينا راي اورد والا حالاحالاها بايد تو انتخاباتا شركت ميكرد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
در تکمیل نظر کمیل باید بگم که اصلاحطلبان اصلا دستور العمل سازمانی دارند و اساسا مرامنامه شون اومده شعارهای زیبا و فریبنده بدن و دقیقا عکسش عمل کنند. به طور کلی تئوری ها و فرمول ها توسط نظریه پردازان برجسته جنگ نرم در غرب مثل ساموئل هانتینگتتون و دیگران به افراد شاخص و برجسته اصلاحطلب خصوصا حلقه کیان دیکته می شد و اونها هم مو به مو در جامعه پیاده می کردند که نتیجه کار اونها که از اوایل دهه 70 شروع شده بود به حوادث و اتفاقات سال 88 منجر شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت کمیل جان احسنت.
سیدمهدی موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب امیر ط

مگر شما اصلاحاتچی ها نمی فرمودید آزادی بیان !!
خوب اون خانم بنابه آموزه های آزادی بیان و آزادی اندیشه خواسته از پیله کار حزبی خارج شود و رای به فرد غیر حزبش بدهد این چه گناه کبیره ای است ؟؟؟که مستوجب آن عقوبت و تهدید جانی و آبرویی برای خانم اله راستگو و دخترش شد و هر روز دوستان اصلاح طلب شما خانواده او را تهدید جانی می فرمودید ؟؟؟
مسیر آزادی خیلی خوبه در صورتی که منتهی به میدان اصلاح طلبی بشود ؟؟؟

خوب شما هم 50 درصد ارا شورای شهر را به دست آورده اید و رقیب شما هم 50 % از کجا معلوم که اگر این خانم می آمد در جریان رقیب شما هم باز همین رای را نمی آورد ؟؟

این مردم همان های هستند که در انتخبات گذشته به هیچ چهره اصلاح طلبی هم رای ندادند چون هوچی ترین چهره های اصلاح طلب مانند اصغر زاده و ... در شورای شهر ادبیات کار تشکیلاتی را نمی دانستند ولی از همه مدعی تر بودند و نهایتا" دیدید که آن شورا چگونه مضمحل شد
یه نگاهی به تاریخچه شورای شهر در ادوار گذشته بیاندازید و سرنوشت آن گروهک ها را نصب العین دیدگان اتان بفرمایید .
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سيد مهدي موسوي عزيز: من كه اصلاح طلب نيستم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر خان کامنت خود را مجددا" مرور بفرما
می بینی دقیقا مطابق سلیقه اصلاحاتچی ها نوشتی
و تکرار همان ادله تراشی آنهاست برای منکوب کردن خانم راستگو
سارا گودرزی
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین بر شما
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس محترم. شايد اين كه گفتين ناشي از اين باشه كه من اصول گرايي هستم با گرايش اصلاح طلبي. منكر نميشم گاهي قرابت فكري دارم باهاشون.
محمد
|
Germany
|
۱۳:۱۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۱۴
ایشون میگفتند من حقوقدانم حقوقدانم هی تو میزدن تو سر نظامی نظامی نظامی
نظامی ها هم با زیردستان خودشون اینطوری صحبت نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۷
۱۲
توافق ژنو یعنی تعظیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت ایران


خدایش درست گفته
آنها به مش حسن تعظیم کرده اند چراکه در افکار لیبرالی و ......................................

تو نیفهمی خوارج حجتیه ای منحرف مهر پرتاب کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۱۵
صراط تو خودت میفهمی چی میگی ؟ برخورد افراطی ؟
کوروش صغیر خاخام منشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۸
۲۸
روحانی محبوب مردم ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد م عزیز یکم به خودت استراحت بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۱۲
ماست مالی حماسه ژنو!! هست دیگر.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۸
۱۴
کاسه ی صبرش لبریز شده.امان از ایرادهای بنی اسراییلی
حسن
|
United States of America
کاسه اش خیلی کوچیک است
ناشناس
|
United States of America
وکاسه اختلاس شما بزرگ
ناشناس
|
United States of America
میخواست اینقدر --- نزنه تا سر شش ماه لبریز نشه
یا بهتره بگم اینقدر شعار ---- نگه:زنده باد مخالف!!ازادی بیان!!تدبیر!!امید!!کرامت انسانی!!
اصلا معنی اینا رو بلد نیست فقط برای رای جمع کردن ---- کرده یا باید گفت بلده و ---- گفته
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۶
۱۸
وای بر این دولت
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
توجه همگان رو به دو اظهارنظر در روز بعد انتخابات جلب میکنم:

(بعد از پیروزی روحانی)

--------:
روحانی یک اصولگراست و اصلاح طلبان او را مصادره نکنند!

--------:
مردم بخاطر عبا و عمامه روحانی و گفتمان انقلاب به روحانی رأی دادند!

---------
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۱
۱۷
حسن جان این ره که میروی به ترکستان هم نمیرسه نرو!!!!!
قطعنامه ژنو ارزش ترشرویی با نیروهای ارزشی و انقلابی رو نداره!!!!!!
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
دكتر روحاني مگه لبخند نيرو هاي ارزشي رو ديده؟؟؟؟!
سیدمهدی موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۸
۱۴
از کوزه همان تراود که در اوست !!!!!!!!

و به قول قدیمی ها توبه گرگ مرگ است !!!

این جماعت هوچی و واداده برای ملت ما امیرنظام هستند ولی در مقابل غربی ها به کرنش و عشوه و لبخند بسنده می کنند .

کسانی که خط مقدمشان در جنگ محدوده استان خوزستان با فارس بوده و اهل و عیال رو به مناطق بد آب و هوای لندن !!! گسیل کرده بودند تا بتوانند با فراغ بال زیر کولر گازی جهاد بفرمایند !!
و از پشت تریبون های نماز جمعه پوزه غرب رو به خاک بکشونند

اگر امام و بچه های جبهه و جنگ نبودند پشت به دشمن و رو به میهن و چشم به افق کاری می کردند که غیر قابل انتشار بشود !!!
گودرز عربى
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سيد مهدى موسوى !
احسنت برشما،راست ميگوئيد ادعاى جريان اصلاحات ! دقيقاً همانست كه در سطر آخر نوشته ايد.اطمينان دارم مثل اين جريان همانند جريان آن عربى ست كه در زمان جنگ حتماً به گوشتان خورده است.معتقدم اشخاص چون شماكه از تجارب زمان جنگ برخوردارند زودتر مى توانند ترجمان اين نغمه هاى شوم و ناموزون براى ساير اصولگراها باشند
منطق
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۵
۲۱
نمیدونم چرا شما را فیلتر نمی کنند با این همه هجمه و حمله به دولت اعتدال؟ شما ها مصلت مملکت را اصلا درک نمی کنید مثل خوارج خشک مغز و متعصب هستید.
حتما نظر مرا سانسور کنید. باشه؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ببینم؟؟ این کلاس منطق رو کجا خوندی؟؟!!!!
همونجا که باسوادها خوندن؟؟!!!!!!!!خخخخخخخخ ....ای اغفال شده!!!! دل امت حزب الله هیچوقت فیلتر نمیشه...چون صاحبش خداست....مرگ بر آمریکا
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
طالبان هستند به خوارج توهین نکن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
منطق ،بی منطق،الان منطق تو و ---- با پرچم نحس و نجس کنارت کاملا تطابق داره
مرگ بر انگلیسی مرامها
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۱۲
آقای روحانی در مورخه 23/10/92 در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی فرمودند :اگر نگذاریم اندیشه نقد و پرسش بروز و ظهور کند , ناچار زیر زمینی میشود و این به نفع جامعه نیست . ایشان از طرف دیگه انتقاد کنندگان توافق ژنو را یک مشت بیسواذ هستند که نمیداند از کجا تغذیه میشوند خطاب کرده . در جواب ایشان باید گفت : نه به آن کلثوم و زینب گفتند نه به آن دایره و دنبک ردنت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به علی اصغر



جناب علی اصغر

درست است که جناب دکتر روحانی فرمودند:

"اگر نگذاریم اندیشه نقد و پرسش بروز و ظهور کند ,

ناچار زیر زمینی میشود و این به نفع جامعه نیست"



ولی حرف دکتر روحانی به این مفهوم نیست که باید به یک مشت بیسواد

آزادی داد تا هر چه دلشان خواست بگویند.



مملکت قانون داره ، اینطور نیست که هر کس هر چی دلش خواست بگه.


مگر الکی است که سیاستهای اقتصادی جناب دکتر روحانی یا سیاستهای خارجی جناب

دکتر روحانی را زیر سوال ببرند.



مملکت قانون داره.



سلام بر هاشمی
درود بر روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۵
۲۳
دمش گرم، باید یه جایی تو دهن افراطی ها می زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا کنه عرضه داشته باشه با افراطی های امریکایی اینگونه برخورد کنه نه با هموطنان خودش.
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۲
۱۳
جنبش کم سوادها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مهسا خانم
تدبیر با سواد ها رو توی توزیع سبد کالا دیدیم
تدبیرشون رو توی ماجرای برف شمال داریم می بینیم
محمدی
|
Netherlands
|
۱۴:۱۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۸
منتقدان خیرخواه؟؟!! جوک گفتی! نوکران صهیونیست و .....!!!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۸
۸
فکر نمی کنم این نظر را به اشتراک بگذاری ولی میگم:
این مردم به گفته امام راحل ولی نعمت ما هستند. اما چه شده که مسئولین بعد از امام روزی آنها را خس و خاشاک می نامند و امروز هم بی سواد که البته پشت این بی سوادی هزاران بر چسب دیگر نیز پنهان است.
سميه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۴
۱۶
حتي خشم اين مرد هم قشنگه. چهره اش با جذبه تر ميشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا چهرش از کاراش بیشتر تو مخه!
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۵
۱۷
درود به روحانی ما همچین رییس جمهوری میخوایم که با تند روها ودزدان بیت المال وکاسبان تحریم با شدت برخورد کنه آفرین ما هم در انتخابات مجلس با اخراج تند روها از مجلس به دولت کمک می کنیم کریمی قدوسی مگه خواب مجلس دهم رو ببینه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین یک تو دهنی در انتخابات بعدی مثل 24 خرداد خواهند خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد!!!
طوری رئیس جمهورتون به تمام اطرافیان خودش ---- زد که اگه خیلی شانس بیاره مردم رایشون را ازش پس نگیرن باید ----، رای اوردن اصلاحاتچی ها پیشکش
گمنام
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۱۰
ملت شجاع ایران 8سال جنگ نابرابر .سخت ترین تحریمها وتهمتها را مظلومانه تحمل کردند اما ایا سزاوار است که این جملات توهین امیز از کسیکه به او رای داده و اعتماد کرده اند را بشنود.
امير ط
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
گمنام عزيز سزاوار نيست اما گاهي اجتناب ناپذير ميشود.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حرف حق تلخه گمنام جون
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۹
۱۱
قوانین اصلاحات و تدبیر
1- هرجا رای گیری شود و ما برنده نشویم تقلب شده است
2- هنگامی که دولتی دیگر غیر از ما بر سر کار است حقوق ملت نادیده گرفته می شود قطعا و به مردم توهین می شود زیرا دولت گداپروری می کند
3- در زمان دولت ما اگر مردم اعتراض کنند مردم نیستند مشتی بی سواد و نادان و لبو فروش و تند رو هستند اگر مردم در صف شلوغ کنند نشان از وحشی بودن ملت است نه تدبیر دولت ما

4- در زمانی که دولت ما بر سر کار نیست هیچ آزادی بیانی وجود ندارد و تمام روزنامه های وزین از حق آزادی محروم اند
5- در زمان دولت ما اگر مجله یا روزنامه ای انتقاد کند باید بسته شود زیرا بر خلاف ما سخن گفته است
6- هر توافقی ما بکنیم بسیار عالی است و هر کاری غیر دولت ما بکند گندکاری است
7- اگر در زمان دولت ما هسته ای تعلیق شود فتح الفتوح است و اگر در زمان دولت تعداد سانتریفیوژ ها به 19000 برسد بحران سازی و گندکاری است
8- در زمان غیر دولت ما اگر خانه و مسکن به مردم بدهند تورم زاست
9- اگر درزمان دولت ما اجناس ارزان شد ما ارزانش کردیم با تدبیرمان و اگر گران شد از گندکاریهای دولت قبلی است
10 - سبد کالا اگر در بین عموم خوب باشد از تدبیر ماست و اگر زشت و بد باشد تقصیر دولت قبل در آمار دهی است
11- هر استادی که از توافق ژنو دفاع کند مانند زیبا کلام واقعا استاد است و اگر دفاع نکند و انتقاد کند لاشخور هم نیست مثل ......

12- قبل از انتخابات مردم در نظر ما فهیم و باسواد اند و در زمان دولت ما اگر اعتراض کنند می شوند بی سواد و احمق و لبو فروش

13- کسانی که به غیر ما رای داده اند قانون گریزند

14- در تعریف ما آزادی یعنی سخنی که مطابق با میل ما باشد و دیکتاتوری یعنی آنچه برای ما و ارباب ما خوش نباشد
یک با که قوانین دولت اصلاحات را می خواندم فقط یاد این جمله جرج بوش افتادم که می گفت : دولتها یا با ما هستند یا تروریستها . مخالف عقیده ما یعنی خشونت و تروریست اما قتلها و جنایتهای ما عین آزادی است حالا همین گفتمان در اصلاحات است یعنی
ای مردم اگه مطابق با سلیقه ما و افکار امثال خاتمی و موسوی باشید کرامت انسانی دارید و متمدن هستید و اگر یک وقت اعتراضی کنید همین خودتان وحشی و نامتمدن و بی شعور و بی سواد هستید

ننگ بر اصلاحات اسپرم ایالات متحده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صدا تو نمیشنون
خودتو خسته نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوبه حدا‌قل قبول کردین که روحانی اصلاح‌طلبه. تا دیروز که می‌گفتین اصول‌گراست!!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۸
۵
منظور از همدردی همزبانی طرفای غربیه صرط جون..................اینا از داخل با خانواده خود مشکل دارند مثل همونی که میگه توی خونه شیره ..........بیرون موش!!!!!!!!!!!!! بازم منتشر نکن نظرمو
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۴
۴
خیلی عجله نکنید چون هنوز اول کاره و فقط صحبت از سرهنگها , قانون گریزها و بی سوادان است. اگه این دولت که به نظر من فرزند خلف کارگزاران و اصلاحات است مثل اسلافش بخواهد عمل کند نوبت به بحران و بحران آفرینها هم خواهد رسید
بتهوون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۱۲
صراط 49 درصد را از کجا اوردی؟
14 میلیون را شما مواجب بگیرهای تازه انقلابی از مردم بی خبر از قطاز انقلاب پیاده کردید و در انتخابات شرکت نکردند!!
طرفداران ولایتی و رضایی هوادار روحانی اند دیگه!!
صراط قرصهات را خوردی مواجب بگیر همان کیهان و اقلیت 3 میلیونی است ذیگه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بگذار خوش باشند مگر باز سهام عدالت بدند وبرخی را گول بزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۱۵
خداوکیلی کم سواد برتون باره . یعنی جیگرم حال اومد بعد از حرفهای رییس جمهور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما هم از سخنان روحانی کبیر حال کردیم ومسرورهستیم
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۱۴
بهتر از اونه که منتقدینشو بزغاله و احمق خطاب میکرد
این ره که تو میروی صراط جان به ترکستان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۶
۱۲
منتقدانش منتقد نيستند و با دولت روحاني مشكل دارند نه دولت مداريش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منتقد که نیستند عقده ای هستند و....
فارض
|
United States of America
|
۱۶:۵۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۶
۹
صراط انصاف داشته باش! اگه كسى به كريمى قدوسى مخترع m.p.t و شيخ حميد رسائى روحانى حامى مهر پرت كنها بگه بيسواد ديگه حقوقدان محسوب نميشه؟يا بعبارت ديگه اين نوع حرف زدن مخصوص نظاميها و سرهنگهاست؟
جان كلام رئيس جمهور در دو جمله خلاصه ميشه: اول : اينكه مجموعه نظام در برخورد با مخالفانش بايد عاقلانه و از روى سعه صدر برخورد كنه نه با داغ و درفش . دوم: حالا كه با تدبير صحيح دولت و مديريت عاقلانه رئيس جمهور قراه گره كور هسته اى باز بشه و ملت نجيب اين سرزمين پس از هشت سال مصائب پى در پى اميدوارند يك نفس راحت بكشند آقايون خود عمارپندار و بصيرت مداران انقلابى به همان مقدار سرمايه اى كه از كاسبكارى در فتنه و دور زدن تحريمها انباشته كرده اند اكتفاء كرده و اميد ملت را نااميد نكنند!
امير ط
|
United States of America
بسيار شيوا و فصيح فرموديد جناب فارض عزيز. من به سهم خودم ازين روشنگري تشكر ميكنم. ولي انصاف ندارند من گشتم نبود شما هم نگرديد.
امير ط
|
United States of America
دوستان ما هنوز خودشون با خودشون نتونستن تفاهم كنن كه ما آخر سر بايد پشت سر ولايت حركت كنيم يا جلوتر از ولايت. به جواب رسيدين مارم بي خبر نزارين لطفا.
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴
۲
--- جان پس کلیدت کو عزیزم-نرفتی باز هم از --- عزیزم-کلیدت را نموده ---- گم-فقط قفلت بدیدم دست مردم-برو بابا شعارت --- گرفته-دلم با این گرانی خو گرفته-تورم را نمودی شاد و خندان-چه خواهی دیگر از این خلق گریان.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۵
۲
آقای ----! بزرگی می گفت اگر کسی را دیدی که ادعایی را مطرح می کند حواست باشد که باور و عملش حتماً عکس آن است! .....خداروشکر نمردیم و معنی اعتدال و حقوق شهروندی را هم فهمیدیم!!!!!
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۷
۳
وقتی سیاستمدارن غربی تو مصاحبه هاشون با شبکه های خبری غربی خودشون اعلام میکنن که ما افرادی رو داخل نظام ایران داریم که برابر با هزاران سرباز آمریکایی برامون کار میکنن! به نظرتون منظورش کیه؟ یک نفر از اصلاحات رو بگید که غرب زده نباشه؟ دلیلش چیه؟
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
صد در صد موافقم
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳
۴
نتیجه عملکرد اصولگرایی و افراطی گری در این مملکت فقر و فساد، بی ثباتی اقتصادی ، منزوی کردن کشور،بیکاری، سرطان و ده ها مساله و مشکل دیگر بوده است.
یاسر وحیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۸
۲
سالی که نکوست از بهارش پیداست.

دولتی که در اول شروع کار مبارکش چنین ---هایی رو به بار آورده در پایان چهار ساله خود باید کاسه کوزه خود را جمع کند چون این اولین دولتی است که چهار سال بیشتر دوام نمی آورد
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱
۶
اگر مملکت بخواهد بجائی برسد و اسایش مردم از دست این کاتولیک تر از پاپ ها نجات پیدا کند و دکان سوئ استفاده چی ها که ماسک اسلام و اصول گرائی! زده اند و خیال بر پا کردن بساط قبلی را دارند تخته شود باید مجلس منحل و انتخابات مجدد صورت بگیرد کاری که در همه دنیا معمول است
علی عبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲
۱۰
درود بر روحانی، تا راه روحانی راه اکثریت و برائت از افراطیون، پایداری و امثالهم باشد در حمایتش مصمم تر خواهم شد
بیسواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۳
بودند جزو قافله بی سوادها
یک عده بی سواد، رضائی نژادها

عقد اخوتی که نبستیم هم شکست
پای قرارداد، سر انعقادها

ای وای از آن نهاد ریاست که هیاتش
یک سینه آه کرده بلند از نهاد ها

یک بی سواد، در صف کالا، دو روز پیش
جان داده است در وسط ازدیادها

مائیم و خشم از طمع کدخدای ده
تو باش و خنده های محمدجوادها
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف این استعداد که استفاده شده در جهت عکس!!!
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب بيسواد !
هر چند با بيت بيت اين شعر دلنشين و زيبا مخالفم اما انصاف نيست كه به سراينده اش تبريك نگفت.البته كلمه بيسواد در مصرع اول و دوم بيجهت تكرار شده است و اين عيب محسوب ميشود هم از نظر معنائى و هم ازنظر اسلوب شعرى.البته به جاى(يكعده بيسواد) ميتوان از تركيب (يكعده مهر ورز و..) استفاده كرد موفق باشيد.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف که این روزها ذهنم درگیره وگرنه کاری میکردم فارسی حرف زدن یادت بره چه برسه به شعر سرودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۵
۴
همینطوری پیش بره دور بعدی ریاست جمهوری اگر احمدی نژاد کاندیید بشه 40 میلیون رای میاره
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
"بگو ایشالله"

اول از همه باید روحانی حال جماعت افراطی و ارزشی مخلــــــــــص !! رو بگیره!!
یکم دور هم حال کنیم!
میرزاعباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۲
ماکه بی سوادیم چیزی نگوئیم بهتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۶
۱۹
شما همان کسانی هستید که با فتو شاپ روسری را از سر هنر پیشگان بر می دارید تا دولت را خراب کنید

شما همان کسانی هستید که جسارت پخش زنده گفتگوی دکتر روحانی را ندارید

دم از چه می زنید ؟؟

تندرو های افراطی هستید که درک تشخیص را از دست داده اید
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت!
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت بر شما جناب ناشناس ۲۲:۲۷


همچنانکه فرمودید متاسفانه سایتهای اصولگرا و ارزشی

اقدام به برچیدن روسری از سر هنرپیشگان (با استفاده از فتوشاپ)

نموده اند تا از این طریق وانمود کنند که هنرپیشه های عزیز محجبه نیستند.



این در حالی است که ملت غیور ایران خود بهتر می داند که هنرپیشه های عزیز

ایران بسیار محجبه هستند و اعتقاد به حجاب از درون و ذات این هنرپیشه های

معتقد بر می خیزد.



درود بر هاشمی
درود بر روحانی

درود بر تدبیر و امید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا دفاع کردن از این به اصطلاح هنرمندان که هیچ خط قرمز شرعی و اخلاقی رو رعایت نمی کنند روابط غیراخلاقی پشت پرده دارند و پارتی های آنچنانی می گیرند دفاع کردن خیلی بی چشم و رویی می خواد.
فوتوشاپ کدومه کجای کاری؟ برو مصاحبه های بعضی از همین بازیگرا مثل خانم محتشم یا آقای تارخ رو بخون تا اگه واقعا بی اطلاعی یه چیزایی دستت بیاد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳
۸
اگر کم سواد و ..... نبودید اجازه می دادید مستقیم دکتر روحانی در تلویزیون با مردم گفتگو کند
واقعا" عجب ترسی دارید از اینکه مردم مستقیما" حرفهای منتخب خود را بشنوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۴
جناب پروفسور ظریف وجناب علامه روحانی اگر جسارت نباشد منه کم سواد می خواستم معنی این آیه قرآن را از شما فوق پروفسورها بپرسم
اشدا علی الکفار و رحما بینهم
اگر غلط نکنم شما برعکس عمل میکنید
احتمالا --- ما غلطه واگر نه شما که کم سواد نمیشید
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۳
۶
سایت شما فقط در حال تخریب است اگر به روز قیامت ایمان دارید رفتار خود را تغییردهید و از عذاب الهی بترسید
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۳
۳
حاج محمود کجاییییییییییییییی روحانی -----------
يه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۲
۶
واقعا اين اصول گراها بيخودى سنگ ميندازن. صراط اگه ميخاى انتقاد پذيرىدولت رروببينى حداقل گزارش عذر خواهى روحانى رو ميزاشتى که ببينى دولت به اشتباه خودش اعتراف ميکنه
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب یه نفر!! حکومتی که شهیدش محمدرضا دستواره بود و بسیاری دیگر، ریاست با تدبیر در مقام عمل می‌خواهد و الا چه سود از عذرخواهی؟! مسئله این است که دولت تدبیر!! عذرخواهی‌های مهم‌تری بدهکار است. عذرخواهی از نیمی از ملت که آنان را بی قانون خواند، عذرخواهی از توافق سست و ضعیف ژنو، عذرخواهی از اتلاف وقت مردم در شامگاه چهارشنبه، عذرخواهی از مردم شمال در توجه نکردن به موقع، عذرخواهی از «مؤدب و باهوش» خطاب کردن یانکی‌های بی‌ادب، عذرخواهی از آنچه سبب این گستاخی بی‌حد و اندازه وندی شرمن شد و عذرخواهی از خون پاک شهدای انقلای اسلامی در آستانه 22 بهمن . آری، دولت نمی‌خواهد دشمن 35 ساله را، این وندی شرمن بی حیا و گستاخ را بدل به دوست کند! همین که لطف کند و در داخل، فضا را به سمت رادیکالیسم نبرد و منتقدان خود را دشنام ندهد، برایمان کافی است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۲
۵
آقایون صراط
خبرگزاری های دیگه رو ببینین
فوقش دوتا کامنت زیرش تایید میکنن
مگه بیکارین نشستین کامنت تایید میکنین؟؟
این همه فحش و توهین واقعا درشان این سایته؟؟
اگه حرفای خشگلشون قلمبه شد
جا واسه گفتن زیااااده
همتون بی سوادین با این ادبیاتتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۳
۷
کلید شیخ حسن همونجوری که بعضی قفل ها رو باز می کنه باید بعضی ها رو هم قفل کنه بخصوص خودسرهای کم سواد بی منطق و تند رو باید قفل شوند
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۴
۷
آخه دلم خنک شد روحانی مچکریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۶
۳
روحانی در حالی منتقدان توافق ژنو را بی‌سواد‌ امی که پول می‌گیرند، حرف می‌زنند خواند که باراک اوباما را با وجود تهدید به حمله نظامی، «مودب» خوانده بود!!!!!!!!!!!!
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۳
۷
سواد به مدرک نیست منظور آقای روحانی کاملا روشن و واضحه منظور افراد خودسر و فضولی هستند که در هر زمینه ای اظهار نظر می کنند و حرف می زنند و همیشه هم حرفاشون باعث تفرقه است و همیشه حضور و وجود خودشونو در ایجاد تفرقه می بینند و اقلیت بسیار کمی هستند که نزد مردم هم محبوبیتی ندارند . معلومه که مخاطبش توده عظیم مردم نبود اصلا مخاطبش مردم نبود . دو سه چهار نفری رو گفت که هویتشون برای همه مشخصه و درست هم گفت
محمد
|
Netherlands
|
۱۰:۴۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۳
۸
شما صراطیها دقیقا دنبال چی هستید ؟جز تخریب ، هوچیگری و خود را به خواب زدن کار دیگه ای بلد نیستید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۳
۹
صراط ضد دولت....
همه اينو ميدونيم وازت انتظاري نداريم ولي بدون كه ضد مردمي هستي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هر کی از شما و دولتتون حمایت کنه میشه مردم
هر کی هم که انتقاد کنه میشه بی سواد و افراطی وقانون گری
مونده بودیم معنی اعتدال و راستگویی چیه که شما و رئیس جمهورتون خوب معنی کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۴
۲
از اوايل سال 1392 شير خشك بچه ال اف در داروخانه هاي تهران وكرج حتي سيزده آبان وهلال احمر هم يافت نمي شود براي يك قوطي شير خشك بچه ال اف بايد هفته اي حداقل 30 داروخانه را بگردي ويك قوطي شير خشك پيدا كني بچه هاي زير يك سال كه به قند شير حساسيت دارند چه گناهي دارند آيا به بچه ها مي توان انرژي هسته اي به اصطلاح صلح آميز داد چرا هيچ نظارتي در اين زمينه انجام نمي شود به بچه مي توانيم بگوييم ما دنبال انرژي صلح آميز هسته اي هستيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۰
۴
كساني كه داراي خودروهاي بالاي صد ميلوني و حقوق هاي ماهيانه بالاي ده ميلوني علاوه بر رانت ها و... هستند اكثراً موافق تحريم ها ودنبال انرژي هسته اي هستند چون درد مردم را نمي فهمندولي بخش عظيم جمعيت ولي كارگرها وكارمندان كه اكثراً دريافتي ماهانه شان در محدوده 500 هزار تومان هستند اين گونه فكر نمي كنند يك همه پرسي بگذاريد نتيجه برايتان مشخص مي گردد
روح الطبيبي
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۳
۱۰
دست سريع القلم و تركان و دكتر روحاني درد نكنه. هر چي بهتون بگه كمتونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۲
۳
با تصويب ماليات 10 % تا حقوق 7 ميلون معلوم مي شود حقوق نمايندگان نيز در محدوده بين 6 تا 7 ميليون تومان قرار دارد
براي كاهش اختلاف طبقاتي براي حقوق يك تا دو ميليون ماليات 10% ، دو تا سه ميلون 20 % و سه تا چهار ميليون 30% وبراي چهار تا پنج ميليون 40% وشش ميليون بالاتر 50% ماليات ، پول نفت را بايد عادلانه بين مردم تقسيم كرد همه مي دانند كاري كه كارگران وكارمندان مي كنند بيشتر وپر زحمت تر است مسئولين روي صندلي نشسته تنها يك شاسي را فشار مي دهند ونهايتاً يم امضاء هم مي كنند كه جديداً امضاء ها هم الكترونيكي شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۵
۱
پيشنهاد مي شود به جاي شير خشك بچه ال اف به اطفالي كه به قند شير حساسيت دارند انرژي هسته اي بهيد وچند براب مرگ بر امريكا را تكرار كنيد مشكل حل مي شود لطفاً وقت آقايان را نگيريد كه محاسباتشان بهم مي خورد كسي كه حقوق يك ميليوني مي گيرد بخش متوسطه جامه بايد همانند نمايندگان واكثر مسئولين كه داراي دريافتي ماهيانه هفت ميليون تومان هستند يكسان ماليات پرداخت كنند 10% عدالتي كه مي گويند همين است از قديم گفتنه اند از كوزه همان تراود كه در داخل آن است والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۷
۰
به خدا قسم شماها هيچ كدام وارث انبياء نيستيد اگر بوديد مملكت ايران را به اين روز نمي انداختيد اسلام ودين شده سرپوش براي مقاصد حزبي وگروهي ومنافع شخصي تان
حكومت اسلامي حضرت علي و رسول خدا كجا و مال شما كجا ، حضرت علي از بيت المال مسلمين يك دينار به فاميل ودوست و آشنا اضافي نمي داد شما ها بيت المال ونفت مردم را كرده ايد ملك خصوصي خودتان ، خودرو هاي چند صد ميليوني ، خانه هاي ميلياردي ، بيمارستانهاي تخصصي ويژه ، امكانات خاص
شماها فرقي با مسئولين زمان شاه كه نداريد حين همان ها در كاخ ها زندگي كرده و كليه امكانات كشور در اختيار شماست
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۲
۵
آقای ناشناس شیر خشک بچه جنابعالی جه ربطی به انرژی هسته ای داره پاکستا ن که الان حتی بمب اتمی داره یا هندوستان که بمب اتمی دارند ایا بچه هاشان از بی شیری مردند مگر کشورهای دیکه نوکر بچه تو و من هستند که شیر خشک انهار تٱمین کنند بعد هم روحانی که میگه سران غرب در برابر ما تسلیم شدند و ظریف هم که میگه شق القمر کردیم تحریم هارا برداشتیم تو هم که زار میزنی که بجه ام شیر خشک نداره پس این ما حرف کی رو باور کنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
با سلام اين سبد كالا اشتباه بزرگي بود بدلايل فراوان: مردم با دوتا روغن و چندتا دونه تخم مرغ و يه كيسه برنج و .....كه وضعيت ماليشون خوب نميشه و حالا مشكلي نداره ميخوان سبد كالا بدن آيا نميشد بهتر مديريت كنن آيا تدبير و كليد و بقيه شعارها اين بود پس معلوم شد مثل قبليا اينها هم فقط شعار ---- ميدن براي كلاه گذاشتن سر مردم؟؟؟نحوه توزيع سبد كالا ضربات جبران ناپذيري به كشور زد وجه مردم ايران در سطح بين المللي خراب كرد و باعث شد طرف مقابل در مذاكرات هسته ايي از اين به بعد دست بالا رو بگيره نكته بعدي شما ميدونيد كه متولي پخش وزارت ------ كه آقاي-----با در آمد ميلياردي حالا معلوم ميشه كه چطور تمام عمرش كارمند بوده درامد ميلياردي داره؟؟؟ سوالي كه مطرحه چه شركتهايي وارد كننده اقلام سبد كالا بودن و اين سود هنگفت به جيب چه كساني رفته؟؟؟اگر ميخواستن بدن بايد به مستحقش ميدادن من خودم خانومي رو ميشناسم شوهرش مرده با يه بچه نه كارمنده نه بيمه داره نه تحت هيچ ارگان و سازماني تو اموزشگاه رانندگي كار ميكنه سبد كالا شامل حالش نشد بنده خدا اونقدر ناراحت بود در صورتي كه اين سبد كالا رو بايد بدن به اين افراد كه واقعا مشكل دارن نكتش اينجاست يه عده از لحاظ روحي و رواني فكر ميكنن بهشون ظلم شده ؟؟ پس تبعات اين چنيني از لحاظ روانشناسي هم داره من ميتونم بگم بهتر بزار راي حسن روحاني بپره واقعا خيلي ها 4 سال آينده راي بهش نميدن چه اونايي كه نگرفتن و حتي اونايي كه بعد از صف طولاني و كلي جنگ و دعوا گرفتن چيزي هم نبودا 2تا روغن كه دردي رو دوا نميكنه حالا اونايي كه نگرفتن فكر ميكنن چي بوده؟ ببينيد اگه ما انتقاد ميكنيم فرض كنيد يه چاهي اينجاست طرف داره رد ميشه نميدونه اگه دوستش داشته باشيم ميگيم نرو ميفتي تو چاه دست و پات ميشكن برات بحران ميشه اگه دوستش نداشته باشي سرت ميگيري اونور ميگي بدرك بزار بيفته تو چاه پس نگن انتقاد نكنين آي تندروها آي بي سوادها آقاي روحاني شما كه سواد داري اين چه وضعش خواهشا نگيد باعثش احمدي نژاد كه اين حرف فرافكني ست فرض كنيد احمدي نژاد يارانه رو ميخواست اينطوري پخش كنه؟؟؟؟الان تو داري پخش ميكنه بي----- قبول كن قبول كن كه بي----- مردم سرگرم كردن در صف هاي طولاني؟؟؟ و بهتر بگيم مردم ول كردن بزن تو سر و كله همديگه؟؟؟ متاسفانه ----- از اول با شعارهاي قشنگ قشنگ اومد مثل تدبير و اميد و حقوق شهروندي و بقيه شعارها كه خودتون بهتر ميدونيد اما ديديم از تدبير خبري نيست اميد به نااميدي و....... الانم ميگن هيچ كس حق انتقاد نكنه ما تمام كارامون درسته هر كي انتقاد كنه بهش لقب تندرو و غيره ميدن يا هي تقصيرا رو ميندازن گردن ----- ببينيد در اينكه ------ بسيار به مردم بدهكاره و حق الناس 75ميليون نفر گردنش و بايد اون دنيا جواب بده هيچ شكي نيست نتنها ----- بلكه ----- و ----- بقيه مسئولين بايد جواب بدن اون دنيا ------ حداقل من به سهم خودم 1در75ميليون از ------ و بقيشون نميگذرم اما اين قضيه چه ربطي به ------ مديريتي حسن روحاني داره؟؟؟ كسي براي حسن روحاني نامه فدايت شوم نفرستاد كه بياد رياست جمهور بشه خودش داوطلب شد بازم ميگم داوطلب شد اومد كليد نشون داد و گفت منه حسن روحاني تمام مشكلات ميدونم ميدونم اوضاع كشور چه شكلي ------ داوطلب شدم اوضاع رو درست ميكنم بعدش اومد كليد نشون داد و بقيه ماجرا كه همه بهتر از من ميدونيد اقا بعدش رييس جمهور شد حرفش عوض شد اومد گفت خزانه خالي و غيره و هزارتا بهانه ديگه حالا هم اين افتضاح مديريتي سبد ----- و ----- ------ مردم ايران --------------------------- امام حسيني كه همون قبولش داريم ميگه هيهات من ذله؟؟؟؟؟آيا اين بود تدبير و اميد؟؟؟؟ هر كي حرف بزنه متهمش ميكنن به تندروي حالا هم ميگن انتقاد نكنيد اگه انتقاد كنيد بي سواديد؟؟؟؟ من خودم خيلي ها كه تو اين صفها بودن از دوستان و اشنايان بودن ميشناختم اونا هيچكدومشون به اين دوتا روغن احتياج نداشتن اونايي كه من ميشناختم احتياج نداشتن اما حاضر بودن برن تو اين سرما تو صف واستن چون فكر ميكردن اگه نگيرن سرشون كلاه رفته و اونايي كه محتاج بودن كه اصلا شامل حالشون نشد؟؟؟ دولت بايد قشنگ فرهنگسازي ميكرد ميگفت هركسي يه سبدكالا داره تاريخ انقضا هم نداره هر وقت رفتيد ميتونيد تو هر فروشگا زنجيره اي بگيريد اصلا نگران نباشيد به همتون ميرسه خيال مردم راحت ميشد كه سهمشون محفوظه اينطوري صفهاي طولاني و بقيه ماجراها پيش نميومد يا راهاي ديگه فقط قبلش بايد ميشستن فكر ميكردن----علم رياضي ميگه دو حالتم بشتر نداره يا بي تدبيرن و مديريت ندارن يا از عمد ميخواستن اينجوري بشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
۱
۲
باز از ادبیات ---- و دار ودسته اش بهتره چند نمونه:
------ :یک عده خس و خاشاک- آب بریز اونجات که می سوزه - اونقدر قطعنامه بدین که قطعنامه دونتون پاره بشه
------:یک عده بزغاله ی -----
و الا ماشا الله
حرف روحانی هم درسته افرادی که الان انتقاد می کنند همه مدارک قلابی در زمان -----گرفتن مثلا با دیپلم ظرف سه سال شدن دکترا مثل اون خدا بیامرز ---- تنها باسوادشون دکتر ---- بود که اون هم توسط دو لت تدبیر و امید بکار گرفته شد
خبرمرند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
بیسواد یا کم سوادرعالم سیاست پرمعنی است.این عین واقعیت است آقای روحانی گفتند.وقتی ---- به بقتصاد نظر میدهد به روایط خارجی وانرژی هسته ای به ...نظر میدهدبس این آقا بیواد سیاسی است که به همه چیز نظر میدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
۴
۱
این آقای حقوقدان چرا جواب توهین و تحقیر آمریکایی ها را نمی دهد. فقط سر منتقدین داخلی شیر است . اگر کارش درست است پس چرا از نقد می ترسد .حتما نقد داخلی ها از سر افراط است و بی سوادی اما توهین و تحقیر امریکایی ها از سر سواد است و دلسوزی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
۴
۰
سرهنگ که بودیم
افراطی هم بودیم
منزوی کردنمون
مزدور هم هستیم
خدارو شکر سواد داریم ولی در حدامرار معاش
اصلا آدم از این همه امیدی که با تدبیر ها میدن فک میکنه چرچیلی هست برا خودش نه ایرانی آدم این کشور
روحانی مچکریم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
۵
۰
ما داس ... شما کلید

ما بی سواد ... شما باسواد

ما سرهنگ ... شما حقوقدان

ما بی تدبیر ... شما باتدبیر

ولی

ما مرده ... شما زنده... با فحاشی و بی ادبی و تحقیر دیگران مملکت اداره نمی شود. برای جوش آوردن و از کوره در رفتن خیلی زود بود... فقط شش ماه گذشته!
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا مهدی گل گفتی ، حالا کجاشو دیدی ؟! ببین تا آخر این 4 سال چه دسته گل هایی آب میدین. خدا به ما صبر بده تا بتونیم توی ااین مدت تحملشان بکنیم
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
۰
۲
انصاف خیلی خوب است طی هشت سال فنداسیون وسازه مملکت تحت تاثیر سخنان گفتار وکردار 8 ریشتری کاسبان فتنه قرارگرفت وهنوز این کاسبان دست بردار نیستند.
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۲
۱
هرکی میتونه از این مملکت بره و نمیره باید به عقلش شک کرد چون روحانی نه تنها مملکت رو درست نخواهد کرد بلکه مطمئن باشید چندین برابر بلایی که احمدی نژاد سر ایران اورد رو این اقا بر سر این مملکت خواهد اورد و با این شرایط موندن برای کسی ک شرایط رفتن داره بدترین گرینه ی ممکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
چقدر چهره ---- ترسناک است.
--------------------
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
شیخ حسن کلید ساز بعلت گم شدن کلید تغییر شغل داده و به عمو حسن سبد باف تغییر اسم داده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
كسي كه دردوران رياست شوراي عالي امنيت ملي،آنقدر ....... بودكه وزيرخارجه انگليس بابي احترامي پاهاش راروي ميزمي گذاشت وحرف ومي زد،حالاهم وزيرامورخارجه اش ...... آمريكاوغربه واتكابه توانايي هاي داخل نداره وباغليظ كردن وبه ...،دم ازولايت مي زنه ويك مشت وزيرومسئول ............ سركارآورده،دانشجوهايي كه درفتنه88فعال بودند،همچنين استادهارابه دانشگاه برگردوندن و...ازاين طيف بيشترنميشه انتظارداشت ولي بدونند اين جريانهاي مخالف ودوپهلوبانظام وولايت واسلام،كف روي آبند،چندروزي خودرانشان مي دهندولي اثري ندارند