۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

واکنش کی‌یف به اظهارات «اشتاین‌مایر»

وزارت امور خارجه اوکراین با فراخواندن سفیر آلمان، خواستار توضیح در مورد اظهارات تحریک‌آمیز و مداخله‌جویانه وزیر خارجه این کشور در خصوص بحران داخلی در اوکراین شد و بر مواضع سازنده‌تر مقامات برلین در این رابطه تاکید کرد.
کد خبر : ۱۶۱۹۰۹

صراط: به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه اوکراین با فراخواندن سفیر آلمان در کی‌یف، خواستار توضیح رسمی مقامات برلین در مورد اظهارات اخیر «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه این کشور در رابطه با امکان تحریم اوکراین شد.

«آندری اولفیروف» معاون وزیر خارجه اوکراین در دیدار با «کریستفر وایل» سفیر آلمان، توجه وی را به اظهارات غیرقابل قبول و مداخله جویانه اشتین مایر در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آلمانی در خصوص اوضاع داخلی در اوکراین جلب کرد.

در جریان این ملاقات، بر ضرورت ارزیابی واقع بینانه و عینی از روند اوضاع داخلی در اوکراین و ممانعت از اظهارات تحریک آمیز و مداخله جویانه تاکید شد و از مقامات برلین درخواست شد تا مواضع سازنده‌تری در رابطه با اوضاع داخلی در اوکراین اتحاذ کند که تاثیر مثبتی در حل و فصل بحران کنونی داشته باشد.  

وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته گفته بود که اگر دولت اوکراین راه حل سیاسی برای حل بحران در این کشور پیدا نکند، دولت آلمان این مسئله را حق خود می‌داند که تحریم‌هایی را علیه مقامات کی‌یف اعمال کند.

در عین حال «لئونید کوژار» وزیر امور خارجه اوکراین نیز روز سه شنبه از سیاستمداران خارجی، بخصوص مقامات غربی خواست تا از اظهارات عجولانه که بر اساس اخبار رسانه‌ها صورت گرفته و بسیاری از آنها بی پایه و اساس هستند، جدا خودداری کنند.


منبع: فارس
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست