۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی به جشنواره فجر

یکی از مراجع تقلید گفت: برخی از برنامه‌های مربوط به جشنواره فیلم فجر خلاف مقررات اسلامی است در حالیکه چنین جشنواره‌هایی باید در راستای اهداف انقلاب باشند.
کد خبر : ۱۶۱۹۲۶

صراط: آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در انتهای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به ایام‌الله دهه فجر گفت: در روایتی از حضرت علی (ع) می‌خوانیم که ایشان فرمودند ترسی از دشمنی و مخالف تمام مردم هم ندارند و انقلاب ما هم همینگونه بود.

وی افزود: اگر میان انسان‌ها دشمنی باشد آن‌ها حتی در شناخت خدای خویش هم مشکل خواهند داشت؛ امیرالمومنین (ع) از اینکه حکومت در دست برخی بدخواهان و بی‌خردان باشد ناراحت می‌شدند زیرا می‌دانستند که آن‌ها تنها منافع شخصی خود را ملاک قرار می‌دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ثروت هنگفت در دست گروهی ثروتمند را یکی از مشکلات اصلی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: آن‌ها نمی‌گذارند این ثروت در جامعه به گردش در بیاید و دیگران هم از آن بهره‌مند شوند ولی غافلند از اینکه تمام نعمت‌های این جهان ملک خداست و باید عادلانه توزیع شود.

وی ادامه داد: برده انگاشتن مستضعفان یکی از ویژگی‌های ثروتمندان و منفعت‌طلبان است در حالیکه همین شاخصه نشان می‌دهد آن‌ها از خرد بهره‌ای نبرده‌اند زیرا خداوند همه بندگانش را با یک نگاه می‌بیند و تنها تقوا و عمل صالح است که می‌تواند جایگاه آدمی را ارتقا دهد.

نوری‌همدانی شیوه اداره جامعه فئودالی را مورد توجه قرار داد و گفت: یک گروه مستکبر و خودپسند نباید اداره همه چیز را در دست بگیرند ولی می‌بینیم که این نوع حکومت‌ها جلوی بیداری ملت‌ها را می‌گیرند چون هوشیار شدن مردم سبب می‌شود در برابر ظلم قیام کنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران قیامی بود که طی آن مردم به رهبری امام خمینی (ره) علیه ظلم و ستم داخلی و استکبار بین‌المللی برخاستند و می‌توان این انقلاب را اسلام‌خواهی ملت مسلمان دانست که می‌خواستند حکومتی برآمده از دین داشته باشند.

وی در ادامه به نظرات مراجع در مسائل مورد ابتلا اجتماع اشاره کرد و گفت: مراجع تقلید باید در موضوعاتی همچون سیاست، اجتماع، فرهنگ و اقتصاد نظرات خود را که برگرفته از مفاهیم دینی است مطرح کنند تا جامعه در راستای شکوفایی حرکت کند.

نوری‌همدانی تلاش برای حراست از اسلام و انقلاب در دوران دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و افزود: تبعیت از ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی سبب شد ملت ایران در تمام صحنه‌های پس از انقلاب موفق باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در خاتمه به جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: برخی از برنامه‌های مربوط به این جشنواره خلاف مقررات اسلامی است در حالیکه چنین جشنواره‌هایی باید در راستای اهداف انقلاب باشند.


منبع: فارس