۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹

توضیح‌صدیقی‌درباره‌جابه‌جایی‌هادروزارت‌علوم

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه هنوز تعریف درستی از رفاه دانشجو و دانشجوی نیازمند نداریم، گفت: دانشجویان از تنوع وام‌های دانشجویی صندوق رضایت نسبی داشتند.
کد خبر : ۱۶۲۰۱۴
صراط: مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در مرسام تودیع و معارفه روسای صندوق رفاه دانشجویان که عصر امروز در صندوق رفاه دانشجویی برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش‌های مرادیان رئیس سابق صندوق اظهار داشت: در مدتی که در خدمت آقای مرادیان بودیم فضای عمومی که بین صندوق و سازمان امور دانشجویان وجود داشت فضای صمیمی بود و تلاش این بود که این مجموعه را به یک خانواده پیوسته تبدیل کنیم. زیرا صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان با کمک همدیگر می‌توانند به تعهدی که نسبت به دانشجویان دارند و همان انجام خدمات دانشجویی بپردازند. 

وی با بیان اینکه امور رفاهی دانشجویان و وضعیت معیشتی آنها در سال‌های گذشته با همت مسئولان صندوق رفاه دانشجویی مسیر مناسبی پیدا کرده است، گفت: نیازهای دانشجویان در این عرصه زیاد است و امکانات ما نیز محدود اما ما هنوز نتوانستیم از امکانات محدودی که در اختیار داریم بهتر استفاده کنیم و بتوانیم از طریق همین امکانات محدود به دانشجویان رفاه مورد نظر را انتقال دهیم. 

معاون وزیر علوم یادآور شد: شناخت و تعریف درست از رفاه دانشجویی و همچنین دانشجویان نیازمند کمک که باید به آنها خدمات صحیح عرضه شود از مسایلی است که باید به آن توجه داشت و البته به عنوان یک تحقیق می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد. 

صدیقی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم به دانشجویان خود یاد دهیم که از امکانات محدود چگونه استفاده کنند، گفت: چگونه استفاده کردن از امکانات محدود از وظایف صندوق است و امیدواریم این مسئله در دستور کار مسئولان جدید صندوق قرار گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید از حداقل‌های موجود در صندوق استفاده کرد و با استفاده از سرمایه‌های صندوق در بازارهای سرمایه گذاری آن را چندین برابر کرد،‌ اضافه کرد: حضور نخبگان در عرصه سرمایه گذاری مجموع صندوق رفاه را نیاز داریم و می‌توانیم از مسیر ایده‌پردازی از امکانات اندک صندوق بهره‌وری بیشتری داشت.

وی خاطر نشان کرد: در دوره گذشته وام‌های دانشجویی تنوع داشته است و رضایت نسبی دانشجویان را نیز در این زمینه شاهد هستیم. باید با تلاش‌های بیشتر زمینه استفاده از این تنوع بخشی را فراهم کرد. 

معاون وزیر علوم با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویی و سازمان دانشجویان با همکاری یکدیگر پیش می‌روند، گفت: وظیفه داریم در عرصه ارایه خدمات به دانشجویان به خوبی پیش رویم و در این مسیر از کمک یکدیگر بهره بگیریم. 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سوابق مطیعی رئیس جدید صندوق یادآور شد: دکتر مطیعی از همکاران ما در دانشگاه تهران هستند و جزو گزینه‌های ریاست صندوق بوده‌اند که شناخت مقام وزارت از ایشان سرمایه ای است که می‌توان به آن امید داشت.

وی با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف آموزش عالی عدم وجود جناح بندی‌ها و وجود مسائل سیاسی و وجود نگاه سیاسی از جمله مسایلی است که مورد توجه قرار گرفته است گفت: در جابجایی‌های  صورت گرفته بحث سلیقه ها مطرح نیست و اصل خط مشی‌ها است که در حوزه اجرا لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه اقای مرادیان در اواسط دوره دکترای خود به سر می‌برد، گفت: قطعاً تصمیم فعلی امر خیری برای ایشان است و می‌توانند در این مقطع بخشی از تحصیلی که باقیمانده است را به خوبی پیگیری کنند،‌ از حضور ایشان و تجربه گرانقدرشان در صندوق رفاه دانشجویان استفاده می‌شود و در هر بخشی که خودشان علاقمند هستند می‌توانند به خدمت بپردازند.

وی در پایان گفت: بحث فیزیکی صندوق امور دانشجویان و انتقال آن به جایی مناسب از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه مسئول جدید قرار بگیرد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند