۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹

اخطاررسایی‌به‌مواضع‌ظریف‌درسیاست‌خارجه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اخطاری خواستار مواضع شفاف وزیر امور خارجه در عرصه سیاست خارجی شد.
کد خبر : ۱۶۲۰۲۴
صراط:  حجت‌الاسلام حمید رسایی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 152 و 154 قانون اساسی، گفت: متاسفانه در سیاست خارجی مواضعی شنیده می‌شود که شاید برای مجلس خوشایند نباشد که آنها را بیان کنیم.

وی افزود: وزیر امور خارجه در برنامه تلویزیونی در مصاحبه‌ای درباره افسانه هولوکاست موضع‌گیری کرده و تایید کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در این زمینه بنده از معاون وزارت امور خارجه سوال کردم و نوار آن را خواستم که گفتند مصاحبه به انگلیسی بوده و به آلمانی ترجمه شده است و صوت آن خیلی مفهوم نیست.

رسایی یادآور شد: وقتی ورزشکار ما در مسابقه‌ای در برابر حریف خود که از رژیم صهیونیستی است، حاضر نمی‌شود به آن دلیل است که آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در این بخش از سخنان رسایی در پاسخ به اخطار وی گفت: مطلبی که شما به آن اشاره می‌کنید از قائم مقام وزارت امور خارجه پیگیری کرده و آن را تکذیب کرده‌اند لذا آن مطلب را در مجلس نخوانید.

رسایی در ادامه سخنان خود با اشاره به حساسیت سیاست خارجی کشور، گفت: در اخبار دیدید که شرمن گفته است که مشاهده شده در کشور غذا به مردم می‌دهند.

وی خطاب به رییس جلسه گفت: مردم ما 35 سال جنگیده‌اند و همواره تاکید کرده‌اند که ما می‌جنگیم و ذلت نمی‌پذیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مواضع رییس دفتر کاخ سفید، اظهار کرد: متاسفانه این چندمین بار است که مواضعی از طرف وزیر امور خارجه مطرح می‌شود و بعد تکذیب می‌شود. بنده معتقدم اگر مواضع شفاف باشد آنها سوء استفاده نمی‌کنند و ما باید در سیاست خارجی خود شفاف عمل کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: مطالبه نهاد قانونگذاری این است که وزیر امور خارجه به صورت شفاف مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی در رابطه با آمریکا، نظام سلطه و رژیم صهیونیستی که مواضعی تعریف شده و شفاف است بیان کنند که این مواضع توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در طول سی و چند سال گذشته و در رفراندوم‌ها تایید شده و 22 بهمن تایید دیگری بر آن است و این موضع قاطع رهبری، مجلس و نهاد قانونگذاری است.

منبع: ایسنا