۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳

طالب‌زاده:باید تودهنی محکمی به غرب زد

مستندساز با انتقاد از سیاست‌های رسانه‌ای غرب گفت:‌ زمینه حضور اندیشمندان غربی در ایران فراهم است و آنها می‌توانند آزادانه عقاید خود را بیان کنند.
کد خبر : ۱۶۲۰۹۹
صراط: نادر طالب‌زاده امشب در سلسه جلسات بزم اندیشه که با حضور فعالان، مدیران و نخبگان فرهنگی جوان مشهد مقدس در موسسه پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نتیجه انقلاب اسلامی تحولی است که در خیلی از مناطق دنیا در بین اندیشمندان و متفکران ایجاد شده است و جناب فین کل اشتیان نتیجه این انقلاب است.

طالب‌زاده تصریح کرد: ایشان پس از نگارشی با عنوان صنعت هلوکاست و تنها به این دلیل اینکه بر اعتقاد خود اصرار داشتند از تدریس در دانشگاه‌های آمریکا محروم شدند و در حال حاضر ایشان را به خاطر عقایدشان یک شخصیتی برجسته و آزاد می‌شناسند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی چون فین کل اشتاین به دلیل ایستادگی در حقیقت از تدریس در تمامی دانشگاه‌های آمریکا محروم شده است افزود: با توجه به فضای بازی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد جایگاه امثال ایشان اینجاست و تنها در چنین فضایی است که می‌شود حرف زد و از اندیشه خود گفت.

طالب‌زاده عنوان کرد: در چند سال اخیر در 2 کنفرانس افق نو وهالیوودیسم حضور این مبارز آزاداندیش را داشته‌ایم و از این اندیشمند دعوت کرده‌ایم، اینجا خاکریزی است که باز شده است برای آزاداندیشان غربی تا به ایران بیایند و آزادانه از عقاید خود صحبت کنند.

این منتقد سیاست‌های رسانه‌ای آمریکا با بیان اینکه باید تودهنی محکمی به غرب زد، اظهار کرد: آنهایی که جمهوری اسلامی ایران را به نقض آزادی بیان محکوم می‌کنند باید بدانند که در کشور خود آزادی کافی برای ابراز اندیشه وجود ندارد.

طالب‌زاده خاطرنشان کردک این ظرفیتی است که جمهوری اسلامی ایران بعد از سی و چند سال به دست آورده و ایجاد کرده است و لازم نیست که تا پای این آزاداندیشان را ترجمه کنیم بلکه آنها باید دعوت شوند تا خود به طور مستقیم از اعتقاداتشان سخن گویند.

وی با تاکید بر اینکه امروز مردم عادی جهان هم فهمیده‌اند که ایران یک قدرت جهانی است گفت:‌ فیب کن اشتاین با اینکه خود یک یهودی است کارهایی کرده است که بسیاری از مسلمانان نکرده‌اند. ایشان در بسیاری از نشست‌های فرهنگی و فکری که در غرب برگزار شده است از مواضع خود بر علیه سیاست‌های آمریکایی انتقاد کرده است.

طالب‌زاده افزود: اینجا ایران است و ایران عقبه تمام مبارزین آزادی‌خواهی است که می‌خواهند از اندیشه‌های خود دفاع کنند.

منبع: تسنیم