۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶

کمک5میلیون‌دلاری‌کویت به‌پناهندگان‌سوری

نمانیده سازمان ملل در امور انسانی از کمک بیش از ۵ میلیون دلاری امیری کویت برای تاسیس روستایی در اردن به منظور کمک به پناهندگان سوری خبر داد.
کد خبر : ۱۶۲۱۰۶
  صراط: به نقل از روسیاالیوم، "عبدالله المعتوق"، رئیس کمیته خیریه و نماینده سازمان ملل در امور انسانی اعلام کرد که کمک صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت به دست این کمیته خیریه رسیده است.

وی در ادامه افزود: این کمک امیر کویت به ارزش 5 میلیون و 67 هزار دلار است که با هدف تاسیس روستایی در اردن برای مهاجران و پناهندگان سوری مستقر در اردوگاه الزعیتری اردن است.

عبدالله المعتوق گفت: این روستا که قرار است به زودی در اردن تاسیس شود شامل 1000 واحد مسکونی و مراکز بهداشتی و مسجد و دو مدرسه می شود.

دومین نشست جمع آوری کمک های انسان دوستانه برای سوریه 15 ژانویه در کویت برگزار شد و در آن نمایندگانی از 60 کشور، سازمان های خیریه بین المللی و سازمان های انسان دوستانه مانند بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، امیر شیخ الاحمد الصباح کویت و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست حضور داشتند.

شیخ صباح، امیر کویت به عنوان میزبان این نشست در سخنرانی خود گفته بود که مردم سوریه با فاجعه ای مواجه شده اندو  جامعه بین المللی باید برای کاهش تاثیرات منفی این بحران بر مردم سوریه تلاش کند. وی از شرکت کنندگان و کشورهایی که در این نشست شرکت نکرده اند، دعوت می کند به مردم سوریه کمک کنند. وی در این نشست اعلام کرده بود که کویت 500 میلیون دلار به پناهندگان سوریه کمک خواهد کرد.
منبع: تسنیم
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی