۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

عملیات گسترده ارتش مصر در صحرای سینا

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای ارتش مصر در راستای اقدامات امنیتی خود در مناطق مرزی این کشور، مواضع تروریست‌ها در شهرهای عریش، شیخ زوید، و رفح را مورد هدف قرار دادند.
کد خبر : ۱۶۲۱۷۶
صراط: به نقل از پایگاه الیوم‌السابع، شهرهای عریش، شیخ زوید، و رفح در استان شمال سینا صبح امروز پنج‌شنبه (17 بهمن) شاهد اقدامات امنیتی گسترده ارتش مصر علیه مواضع عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی بود.

این در حالی است که شاهدان عینی بامداد امروز اعلام کردند که چند شخص ناشناس به یک پایگاه امنیتی در منطقه ظلال النخیل در شهر عریش تیراندازی کرده و متواری شدند.

این شاهدان افزودند: این حادثه تیراندازی هیچ تلفاتی نداشت.

نیروهای ارتش مصر صبح دیروز چهارشنبه (16 بهمن) نیز در راستای اقدامات امنیتی خود به منظور پاکسازی مناطق مرزی این کشور، مناطقی از سینا را بمباران کردند.

نیروهای ارتش مصر موفق شدند تعدادی مرکز تروریستی و 5 منزل و مخفی‌گاه متعلق به عناصر تروریست و انبار‌های نگهداری سلاح‌های سنگین و سبک و مواد منفجره در شهر شیخ‌زوید را منهدم کنند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش مصر روز گذشته موفق شدند 13 عنصر وابسته به گروه‌های تکفیری و تندرو که در اقدامات تروریستی اخیر علیه نیروهای ارتش و پلیس در سینا دست داشتند را دستگیر کنند.

این در حالی است که طی این عملیات 3 تونل ارتباطی بین غزه و سینا که مورد استفاده قاچاقچیان سلاح و عناصر  تروریست بود نیز تخریب شد.

گفتنی است همزمان با برکناری محد مرسی در ماه جولای سال گذشته میلادی، ارتش مصر پاکسازی مناطق مرزی این کشور از جمله سینا را در دستور کار خویش قرار داده است. در این عملیات ده‌ها تن از عناصر تروریست و قاچاقچیان سلاح کشته و یا زخمی شده و صدها تونل و انبار سلاح و مخفی‌گاه متعلق به تروریست‌ها نیز تخریب شده است.


منبع: تسنیم