۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴

پربیننده ترین مسابقه آمریکا +عکس

نقش داشتن دولت آمریکا در حوادث 11 سپتامبر سال 2001 به مسابقه فینال لیگ فوتبال آمریکایی با حدود یک میلیارد بیننده تلویزیونی در دنیا کشیده شد.
کد خبر : ۱۶۲۲۰۰
صراط: ماجرای نقش داشتن دولت آمریکا در حوادث تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 به مسابقه فینال لیگ فوتبال آمریکایی با حدود یک میلیارد بیننده تلویزیونی در دنیا کشیده شد.

این قرار بود امن‌ترین مسابقه فینال فوتبال آمریکایی Super Bowl در تاریخ باشد و تقریبا در شش ساعتی که این مسابقه و برنامه‌های جنبی آن طول کشید، چنین هم شد.

اما در کنفرانس خبری پایان بازی، ناگهان یک نفر از تماشاچیان روی صحنه رفت و میکروفون را از مالکوم اسمیت که عنوان باارزش‌ترین بازیکن مسابقه فینال را به دست آورده، قاپید و تقاضا کرد تا از حادثه 11 سپتامبر، تحقیق به عمل آید.

این مرد که فورا از سوی نیروهای امنیتی از اتاق کنفرانس بیرون برده شد، متیو میلز نام دارد. او یکی از افراد مشهور جنبشی است که معتقدند دولت آمریکا درباره حادثه 11 سپتامبر 2001 دروغ گفته و آن حوادث، ساخته خود آمریکایی بوده است. این جنبش به «راستگویان حادثه 11 سپتامبر» مشهور شده است.

در حالی که میلز را کشان کشان از اتاق کنفرانس بیرون می‌بردند، او فریاد می‌زد که «حقیقت 11 سپتامبر را پیگیری کنید. 11 سپتامبر توسط افرادی در دولت خودمان اجرا شده است.» میلز فورا توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

این ماجرا دو نتیجه دارد: یکی تداوم قانع نشدن افکار عمومی آمریکا (حداقل بخشی از آنان) درباره وقوع حادثه 11 سپتامبر است که دولت آمریکا آن را بر گردن القاعده انداخت؛ و دیگری ضعف دستگاه‌های امنیتی آمریکا در کنترل مهم‌ترین بازی سالانه این کشور است.

اینکه میلز چگونه توانسته بدون کارت خبرنگاری وارد استادیوم شود و از گیت‌های حفاظتی عبور کند و حتی بتواند وارد اتاق کنفرانس شود نیز جالب است.

او پس از آزادی به یک رسانه محلی گفته که کارتی شبیه کارت خبرنگاران به گردنم آویزان کرده بودم اما ماموران متوجه تقلبی بودن آن نشدند.

البته ماجرای میلز تنها رابطه میان پرتماشاترین مسابقه آمریکا با حادثه 11 سپتامبر نیست. پیشتر نیز پیت کارول مربی یکی از تیم‌های فینالیست، واقعیت حمله تروریستی به پنتاگون را زیر سوال برده بود.