۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

تقدير وزير بهداشت از سازمان صدا وسيما

وزیر بهداشت از اطلاع رسانی و ارتقای دانش سلامت مردم در صدا و سیما تقدیر کرد .
کد خبر : ۱۶۲۲۴۸
صراط: دکتر هاشمی در حاشیه مراسم اختتامیه اولین کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان درجمع خبرنگاران با تشکر از صدا و سیما برای ارتقای اگاهی مردم در حوزه بهداشت و سلامت گفت :انطور که به من اطلاع داده اند شبانه روز حدود 30 ساعت برنامه در حوزه سلامت از صدا و سیما پخش میشود که امیدواریم اولویت گذاری ان بیش از گذشته با وزارت بهداشت و انجمنهای علمی انجام شود .
وی همچنین درباره بودجه تعیین شده برای وزارت بهداشت گفت :هنوز کار مجلس تمام نشده و چشمگیر اتفاق نیفتاده است اما امیدواریم در روزهای باقیمانده مصوباتی ببینیم که مشکلات این حوزه را کاهش دهد.
وی گفت : نسبت به پارسال بودجه ما افزایش یافته است که پس از ابلاغ رئیس مجلس اعلام می شوداما عددهایی که گفته می شود خیلی خوشجال کننده نیست، چون توقع در مردم ایجاد می شود، چون اگر این اعداد محقق نشود تصور می شود که اعتباری بوده است و ما در انجام خدماتی که باید انجام می دادیم کوتاهی کرده ایم .
دکتر هاشمی افزود :گمان میکردیم هدفمندی یارانه هااز اول امسال به کمک حوزه سلامت بیاید اما نمایندگان تشخیص دادند این کار با تاخیر انجام شود.

وی با بیان اینکه سال 92 نیز از 210 میلیارد بودجه تعیین شده وزارت بهداشت کمتر از 130 میلیارد ان محقق شد گفت : امیدواریم تا اول تیرو زمان اجرایی شدن هدفمندی یارانه ها نظرات عوض نشود و این فضا درباره اینکه سلامت مهمترین اولویت کشور است باقی بماند.

وزیر بهداشت درباره غربالگری سه سرطان شایع کشور نیز گفت :تا نتوانیم شبکه یکپارچه ای برای بهداشت کشور داشته باشیم غربالگری سرطانها خیلی سودمند نیست.
وی افزود : در 35 سال گذشته فقط در سطح روستاها توانستیم شبکه خدمات بهداشتی را ایجاد کنیم ارزوی ماست در این دوره ضمن بازسازی این شبکه، بتوانیم گسترش این شبکه را در شهرهای بزرگ و کلانشهرها نیز داشته باشیم تا خدمات بهداشتی و پیشگیرانه نیز موثر باشد.