۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵

روایت نوری همدانی از درایت‌های رهبری

مرجع تقلید جهان تشیّع گفت: انقلاب اسلامی تمام معادلات طاغوت را بر هم زد و به همین دلیل سه رکن اسلام، مردم و ولایت فقیه ارکان اصلی انقلاب شد.
کد خبر : ۱۶۲۳۰۷
صراط: آیت‌الله حسین نوری‌همدانی یکی از مرجع تقلید در مراسم جشن انقلاب که صبح امروز (پنجشنبه) در سالن اجتماعات مصلی تهران برگزار شد گفت: موقعیت رهبری بسیار بالا است. در روایات ما و فرهنگ ما هر کس که بمیرد و امام زمان (عج) خود را نشناسد مرگ وی مرگ جاهلی است.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: روایت فراوانی نقل شده است در اینکه اگر انسان امام خود را نشناسد تمام عبادات او بدون اجر و مزد است.

وی افزود: جایگاه بسیار بلندی برای امامت معین شده است. اولین گام پیامبران مبارزه با حکومت مفاسد بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اولین مسئولیت امامت و رهبری تعیین حکومت است گفت: در تاریخ امام (ره) رخدادی به وقوع پیوست که بسیار بسیار با عظمت بود و همه معادلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ابرقدرت‌های جهان را از بین برد.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: سالیان دراز در کتب فقهی ما مسئله ولایت فقط در صفحات کتاب بود و علمای بزرگ ما نیز این موضوع را حفظ کردند.

وی ادامه داد: رژیم طاغوت بقایایی از حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباسی بود و باید از بین می‌رفت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما بر پایه سه رکن استوار شد گفت: اولین رکن از انقلاب اسلام است. امام توانست اسلام را از حاشیه به زندگی مردم بیاورد و آن کسی که اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آورد کار بسیار بزرگی را انجام داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیانی از خاطره امام (ره) ادامه داد: امام خمینی(ره) همیشه در نمازهای شب با خداوند در راز و نیاز بود، به ناله و اشک در درگاه خدا می پرداخت که یکی از همین ثمرات موفقیت ایشان توکل به ذات الهی بوده است.ایشان با توکل و اخلاص خاصی پا به میدان گذاشتند و ریشه همه زورگویان را از هم برچیدند که سرنگونی رژیم سلطنتی اولین کار امام بود.

وی رکن دوم انقلاب را مردم عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) توانست مردم را آگاه و بیدار کند و بگونه ای بود که مردم آماده بودند مقابل گلوله های رژیم ستم شاهی بایستند و پشت انقلاب اسلامی ایستادند که البته امروز هم این چنین است، محبت مردم به رهبر معظم انقلاب نشانه این حمایت است با بودن این پشتیبانی های دو سویه و وجود این مردم احتیاجی به سلاح های هسته ای نیست، چرا که پشتوانه نظام همین مردم هستند

استاد حوزه علمیه قم رکن دیگر انقلاب را ولایت فقیه نامید و گفت: توجه به ولایت فقیه در جای جای دین مطرح شده و این مهم یکی از ارکان اصلی انقلاب محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: ولایت فقیه شجره طیبه است که ریشه در قرآن، فقه و تاریخ دارد و توجه به آن ضروری است.

وی به وجود رهبر انقلاب در جامعه اشاره کرد و بیان داشت : یکی از نیازهای ضروری در تاریخ بشر وجود رهبر بوده و از ابتدای خلقت بشر نیز لحظه ای سطح زمین خالی از رهبر نگشته است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در روایات دینی ما تاکید بر امام شناسی شده و این مهم که انسان باید امام خود را بشناسد یکی از ضروریات محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: اساس اسلام بر محور امامت پی ریزی شده و امامت ارتباط مستقیمی با توحید، نبوت و معاد دارد.

وی، امام خمینی(ره) را پیرو مکتب ائمه و امامان معصوم دانست و اظهار کرد: رخداد انقلاب اسلامی عظمتی بزرگ بود که تمام معادلات دنیای ابرقدرت ها را برهم زد و مبارزه با ظلم و ذلت ناپذیری را معنا کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طول تاریخ علمای بزرگ تشیع با همان بهره گیری از فرمایشات معصومین زیر بار زور نرفتند و امام خمینی نیز این راه را ادامه دادند تا به سرانجام برسد گفت: بعد از تصویب قانون کاپیتولاسیون و در 3 آبان سال 43 امام سخنرانی بسیار مقتدارنه ای در این باره انجام دادند و به تبیین این واقعیت پرداختند که منجر به تبعید ایشان شد و از پا ننشستند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: طی سالهای پس از انقلاب و بعد از امام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سکاندار شجاع، با تدبیر، با درایت و آگاه این انقلاب بوده که توانست نظام را با قدرت و درایت خود به پیش ببرد.

وی گفت:  از ثمرات انقلاب می توان مبارزه با استعمار، توجه به بانوان، توجه به جوانان، خودکفایی و خودباوری و پیشرفت در همه زمینه را نام برد.

مرجع تقلید شیعیان در پایان سخنان خود گفت: امام جای جای کلمات انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور حضرت قائم(عج) دانسته اند و ما نیز این اعتقاد را در دل داریم و آن را ادامه خواهیم داد و این زمینه ای برای ظهور است.
منبع: فارس