۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳

درخواست ابتکار از وزیر نفت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بنزین تولیدی پتروشیمی ترکیب خطرناکی است که به اشتباه در چهار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته که خطرات جانی بسیاری را برای مردم داشته است.
کد خبر : ۱۶۲۳۲۲
صراط: معصومه ابتکار  بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی،  اظهار کرد:  متاسفانه در 10 سال گذشته در رده‎بندی دنیا در حفظ و نگهداری محیط زیست، کشور ما 61 پله سقوط داشته است و شاخص‎های ملی ما نیز نشان می‎دهد که کشور در این عرصه در شرایط خوبی قرار ندارد.

وی با اشاره به توجه دولت به مسائل زیست محیطی گفت: یکی از موضوعاتی که در برنامه‎های دولت تدبیر و امید از طرف دکتر روحانی ارائه شد توجه به موضوع محیط زیست بوده است و در همین راستا  یک برنامه از 11 برنامه‎ای که رئیس جمهور به مجلس ارائه کرد در خصوص توجه به محیط زیست و اهمیت این موضوع بود.

ابتکار احیای شورای عالی محیط زیست بعد از هفت سال تعطیلی را نوید بخش آغاز حرکت های جدید در عرصه زیست محیطی دانست و افزود: در این شورا باید تهدیدات به درستی احصاء شده و برای آنها راهکارهای کارشناسی ارائه شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،  روند خشک شدن پارک ملی دریاچه ارومیه را تلنگری برای دیگر حوزه های زیست محیطی دانست و گفت: میانگذر دریاچه ارومیه یکی از متهمان اصلی وضعیت فعلی آن است و سرنوشت این دریاچه مثال عینی برای دیگر تالاب های کشور است.

ابتکار افزود: اگر قرار است توسعه‎ای در کشور اتفاق بیافتد باید محیط زیست این توسعه را مدیریت کند و با لحاظ کردن پارامتر های زیست محیطی توسعه ممکن خواهد بود.

معاون رئیس جمهور آلودگی  هوا را از جمله مشکلات بارز زیست محیطی شهر های بزگ کشور  عنوان کرد و افزود: سوخت در کشور یکی از مسائل مهم در آلودگی هوا است و به هرقیمتی شده است باید تنها سوخت استاندارد  در کشور استفاده شود.

ابتکار ادامه داد: بنزین پتروشیمی ترکیب خطرناکی است که به اشتباه در چهار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته که خطرات جانی بسیاری را برای مردم داشته است و به طور رسمی از وزیر نیرور خواسته ام این نوع بنزین دیگر عرضه نشود.

منبع: تسنیم