۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱

محقق‌یهودی:انتقادهابه‌ایران‌مشروع نیست

یک محقق یهودی مستقل خطاب مردم ایران گفت انتقادهای که به شما می‌شود مشروع نیستند و برای دفاع از خود باید زبانی مناسبی از جمله زبان حقوق بشر و حقوق بین الملل استفاده کنید.
کد خبر : ۱۶۲۳۸۰
  صراط: نورمن فین کنشتاین از یهودیان مستقل و محقق در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری شبکه دو گفت:  چالش اصلی این است که ما باید درک کنیم چطور ملت و دولت ایران می توانند با غرب ارتباط برقرار می‌کنند. غرب هر کاری می‌کنند تا ایران را نادیده بگیرند آنها تظاهر می‌کنند که  ایران حقی ندارد.

وی افزود: خیلی از انتقادهای که از ایران می شود مشروع نیست بنابرین مسله این است که چگونه با مخاطبان غربی برقرار کنید و به آنها منطق خود را نشان دهید. شما باید خیلی ارتباط داشته باشید با مردم غرب و همیشه دقیق باشید تا بتوانید ایجاد ارتباط کنید.

فین کنشتاین خاطر نشان کرد: نکته دوم این که زبانی انتخاب کنید که برای آنها قابل مفهوم باشد باید در انتخاب واژگان دقت کنید بنابرین در جه اول باید زبانی انتخاب کنید یعنی زبان حقوق بشر و حقوق بین المللی، برای مثال جمهوری اسلامی می تواند بگوید عملکرد زنان در ریاضیات و علوم خیلی خوب بوده و نقش مهمی در این بخش دارند ممکن است. این مسایل را مخاطبا غربی خیلی خوب درک می‌کنند و شما می‌توانید از این دلایل برای منطق خود استفاده کنید.

کشورهای غربی اساسنامه منع گسترش سلاح تسلیحات هسته‌ای را نقض می‌کنند اما به ایرانی‌ها حمله می‌کنند. بر اساس یک بند این اساسنامه کشورها باید تسلیحات هسته‌ای را نابود کنند اما این کار را انجام نمی‌دهند. بنابرین شما می‌توانید این مسایل نشان دهید و شما کار درستی انجام می دهید به کار خود ادامه دهید.

وی همچنین گفت: شکی نیست که لابی ایپک خیلی در آمریکا قوی است سوال اینجاست اگر ایپک نبود ایا سیاست خارجی آمریکا تفاوت بود؟ جواب من این است که زیاد تفاوتی نداشت برای مثال آمریکا دولت مصدق را در ایران را خلع کردند در حالی که لابی ایپک وجود نداشت چرا که مصدق یک دولت ملی بود. بنابرین آمریکا و انگلیس در گذشته نیز علیه ایران متخاصم بودند. 

وی گفت سوال دوم این است که چقدر این ایپک می تواند قدرت داشته باشد به یاد داشته باشید این لابی با کاهش تحریم ها مخالفت کرد چیزی که انجام شد این لابی شکست خورد و دولت اوباما گفت اگر بخواهید تحریم ها را تصویب کنید من آن را وتو می‌کنم.

منبع: تسنیم