۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸

گلایه های یک استاندار از ستاد روحانی

استاندار خوزستان گفت: در مدتی که مشغول به کار شده‌ام از سوی ستاد انتخاباتی روحانی در استان تحت بیشترین فشار‌ها و حملات بوده‌ام.
کد خبر : ۱۶۲۴۸۷

صراط:  عبدالحسن مقتدایی در دیدار با نخبگان عرب خوزستان که جمعه شب در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: فضای فعلی مملکت در مقایسه با گذشته به شکل دیگری است و نگاه به بحث هرم اجرایی، متفاوت است.

وی ادامه داد: روز دوم بعد از معارفه برای 14 نفر حکم زدم، این حرکت برای کسی که راه، جغرافیا و نیروهای استان را نمی‌شناسد یک عیب است اما برای بنده که به همه موارد استان اشراف دارم یک حسن است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تاخیر یک روزه برای من ایراد است اضافه کرد: در زمینه تغییر فرماندارن، مدت سه ماه بررسی و کار کردم و سپس وارد عمل شدم.

وی با بیان اینکه مردم منتظر تغییر هستند اذعان کرد: در صورت عدم تغییرات در استان، اگر بخواهم کاری انجام دهم و مدیر اجرایی در گوشه‌ای از استان با من هماهنگ نباشد یک بیست و هفتم استان می‌لنگد.

مقتدایی با اشاره به اینکه تعلل برای خدمتگزاری به مردم جایز نیست افزود: مردم انتظار کار دارند، بنده هر هنری که دارم باید ظرف دو سال نشان دهم و راه را برای جوانان باز کنم.

وی با بین اینکه خاطر نشان کرد: هیچ گوشه‌ای از ذهنم نگاه قومیتی وجود ندارد و آدم بیگانه‌ای با مسائل جزئی اقوام نیستم و برای هیچ قومی محدودیت ایجاد نمی‌کنم.

استاندار خوزستان ادامه داد: استاندارانی که در دوره اول هر رییس جمهوری بر سرکار آمده‌اند بیش از استانداران دیگر در فشار قرار دارند.

وی به مطالبات انباشته گروه‌ها همسو سیاسی و اعضای ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این مدت از سوی ستاد انتخاباتی روحانی در استان تحت بیشترین فشار‌ها و حملات بوده‌ام.

مقتدایی اضافه کرد: برخی از افراد منسوب به ستاد روحانی شدید‌ترین حملات و انتقادات را به استاندار، رسانه‌ای کرده‌اند.

وی ادامه داد: کما اینکه در دوره اول ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی نیز از سوی اعضای ستاد خاتمی در استان بیشترین حملات و فشار‌ها به احمد خرم استاندار وقت خوزستان وارد شد که در ‌‌نهایت زمینه ترک وی از استان را فراهم کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از میان برخی جریان‌های سیاسی مقابل مدیرانی انتخاب کرده‌ام عنوان کرد: هنر یک مدیر کاهش تنش‌ها و اختلافات است مانند یک فرمانده در جبهه که هنرش را در کاهش تلفات لشکر خود نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولت در عین اقتدار باید حقوق مردم را رعایت کند اظهار کرد: برای تغییر آثار به جا مانده از هشت سال گذشته باید از مدیران که مبنای هر تغییری هستند آغاز کرد.

مقتدایی عنوان کرد: وقتی که جغرافیا، فرهنگ، اقتصاد، دین و زبان را در کنار یکدیگر قرار دهیم استان ما تعاملی است یعنی یک معامله دو طرفه است که رضایت هر دو باید جلب شود.

وی با بیان اینکه اگر مجموعه‌ای را قبول نداشته باشم اصلا کار نمی‌کنم عنوان کرد: با بی‌میلی استاندار شدم اما با انگیز صد درصد کار می‌کنم و شب و روزم متعلق به مردم است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه با هیچ کس تعارف ندارم بیان کرد: برای هر انتصابی دو برابر آن تعارض وجود دارد، اداره مملکت و اداره استان تعارف بردار نیست و دولت می‌بایست در اداره کشور اقتدار داشته باشد.

وی عنوان کرد: در انتصابات اخیر ممنوعیت استفاده از بازنشستگان و نیروهای خارج از کادر وزرات کشور وجود که باعث ایجاد محدودیت‌هایی شد.

مقتدایی افزود: این محدودیت‌ها باعث شد تصمیم گیری‌ها سخت و مختل شود اما بدانید هیچ وقت انگیزه‌ای در جهت تقویت یا تضعیف یک جماعت نداشته‌ام.

وی با بیان اینکه آدم سیاسی هستم اما اهل سیاسی کاری نیستم گفت: مسائل و تذکراتی که در ابن جلسه داده شد آسیب‌شناسی می‌شود، تشکیل جلساتی از این دست مایه افتخار است.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: این مسئله را که کسی از بالا دیکته کند که محدودیتی برای یک مجموعه قایل شوم را نمی‌پذیرم و هر آنچه را که حقوق شهروندی است انجام خواهم داد.

وی بر نگاه داشتن حریم‌ها تاکید کرد و گفت: هیچ‌گاه بین اقوام تعارضی قایل نشدم و معتقدم همیشه باید حرمت‌ها را حفظ کرد و نگاه داشتن حریم نیز راهکار دارد.

مقتدایی ادامه داد: اگر در مدیرت‌های استان شایسته سالاری را مد نظر قرار می‌دادیم اوضاع و احوال خوزستان بهتر از این بود در حال حاضر خوزستان مانند کامیونی پر از جنس قیمتی است که در مسیر حرکت چپ شده است.

وی افزود: خوزستان استانی زرخیز است اما نگاه‌ها تنها به زر استان است و هیچ کس مردم را نمی‌بیند.

استاندار خوزستان در پایان نویدی به نخبگان عرب حاضر در جلسه داد و اظهار کرد: تصمیم گرفته شده است که مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان را از میان یکی از بانوان عرب زبان انتخاب کنیم که شما می‌توانید برای این امر سه گزینه را معرفی کنید.


منبع: فارس