۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
مشکلات مدیریتی که پشت "فرهنگ مردم" سنگر گرفت!

همه جای دنیا برای اقلام رایگان صف می‌کشند، اما... + تصاویر

مشکلات توزیع سبدکالا، بیش از هرچیز در ضعف مشهود مدیریتی و بی برنامگی دولت است و نه در فرهنگ مردم ایران زمین!
کد خبر : ۱۶۲۵۰۴
"گروه سیاسی صراط" - با آغاز توزیع سبدکالا در میان مردم، و در پی بروز انتقادات بسیار در خصوص اشکالات متعدد این طرح، واکنشهای متفاوتی از سوی مسئولین دولتی و پشتیبانان آنان به انتقادات مطروحه صورت پذیرفت. قسمت عمده ای از این پاسخها که از سوی مقامات دولتی بود، بیشتر به فرافکنی و توجیه شبیه بود تا پاسخی منطقی به منتقدین طرح. اما از میان تمام این پاسخها، دو واکنش بیش از همه رسانه ای و البته موردتوجه قرار گرفت.

واکنش اول توسط رسول منتجب نیا، روحانی اصلاح طلب صورت گرفت که در اظهارنظری عجیب بیان داشت: «تشکیل صف های طولانی برای دریافت کالا، ناشی از حرص و ولع مردم است.»

واکنش دوم نیز به علی مطهری تعلق دارد که با اهانت مستقیم به مردم ایران صورت پذیرفت و یاد و خاطره "صف مرگ موش" رجبعلی مزروعی را بعد از سالها در اذهان زنده کرد. وی در این اظهار نظر توهین آمیز بیان داشت: «ما مردم خود را می‌شناسیم. اگر الان بگوییم فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند».

با نگاهی کوتاه به این دو اظهار نظر، چنین بر می آید که این اصلاح طلبان که با شعار احترام به مردم و حفظ شان و کرامت انسانی مردم، راه را برای رای آوردن حسن روحانی هموار کردند، بعد از افتضاح به بار آمده در توزیع سبد کالا، به جای قبول ایرادات دولت و پذیرش آن، روی به توهین به مردم ایران آورده اند.

این در حالی است که صف کشیدن برای دریافت غذای رایگان دولت، یا حتی حراجی‌های با تخفیف متوسط (و نه توزیع رایگان محصولات اهدایی دولت) نیز در کشورهای توسعه یافته و به عبارتی بهتر، مدینه فاضله دوستان، اوضاعی بهتر از صفهای سبد کالا در ایران ندارد و با صفهای بسیار طولانی و حتی با درگیریهای شدیدی همراه است. مساله‌ای که نشانگر این است که مشکلات توزیع سبدکالا، بیش از هرچیز در ضعف مشهود مدیریتی و بی برنامگی دولت و حمایت بی چون و چرای طرفدارانش است و نه در فرهنگ مردم ایران زمین!

برای روشن شدن این موضوع، مرور چند خبر از این دست می تواند عزیزان اصلاح‌طلب را برای قبول اشکالات بدیهی خود بیش از پیش هدایت نماید! اخباری که نشانگر صفهای طولانی حراجی ها و درگیریهای مربوط به این صفهاست:

1: صف افراد گرسنه در آمریکا طولانی‌تر می‌شود

روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود به بررسی کاهش بودجه کمک هزینه تغذیه در آمریکا پرداخت و نوشت: زمستان فصل سختی برای آمریکایی‌هایی بود که تلاش می‌کردند غذا تهیه کنند. ماه گذشته (نوامبر) صف‌های طولانی در بوفه‌های غذا در سراسر کشور طولانی‌تر شده بود. با توجه به مخالفت مجلس نمایندگان با تجدید مزایای بیکاران در بودجه اخیر، این صف‌ها مستعد طولانی‌تر شدن نیز هستند.



2: صفهای طولانی انگلیسیها در باکسینگ دی

همزمان با حراج پایان سال میلادی و با بالا گرفتن بحران اقتصادی، موجی از خریداران انگلیسی برای خرید کالای مورد نیاز خود از ساعتهای اولیه صبح راهی حراجی‌ها می شوند.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "یورونیوز"، هر ساله در انگلیس و به ویژه در شهر لندن، روز ۲۶ دسامبر (۵ دی ماه) با نام (Boxing day) فروشگاه‏ها قیمت کالاهای خود را برای جلب مشتری بیشتر کاهش می‌دهند و با هجوم شهروندان و گردشگران برای خرید رو به رو می‏شوند.

3: حوادث جمعه سیاه:

هر ساله بعد از عید شکرگزاری و آخرین جمعه ماه نوامبر که به خاطر برنامه حراج فروشگاه‌ها به جمعه سیاه معروف است،‌ مردم برای خرید کریسمس به خیابان‌ها می‌ریزند. در این روز قیمت‌ها کاهش چشمگیری دارد و به همین خاطر خریداران برای به دست آوردن کالاهای ارزان با ایستادن در صف‌های طولانی و چند ساعت انتظار حتی با ضرب و شتم یکدیگر سعی در تهیه کالاهایی برای هدیه و کادو دارند. نمونه هایی از این حوادث از این جمله است:

ویرجینیا
بزرگ‌ترین حادثه جمعه سیاه و به نوعی خونین‌ترین درگیری در پارکینگ فروشگاهی در کلی‌‌پول‌هیل ویرجینیا رخ داد.
در این درگیری که پیش از آغاز خریدها رخ داده است دو مرد به نام‌های رونی شارپ 51 ساله و کریستوفر جکسون 35 ساله بر سر جای پارک خودرویشان با یکدیگر گلاویز شدند. این دعوا وقتی جدی‌تر شد که شارپ 51 ساله به روی طرف دعوایش چاقو کشید و با ضربه‌ای او را مجروح کرد. به گفته شاهدان عینی شارپ علاوه بر چاقو اسلحه‌ای نیز همراه داشته که با رسیدن مأموران فرصت استفاده از آن را پیدا نکرد. این دو مرد با دخالت مأموران دستگیر شدند.

فیلادلفیا
در صف خرید دیگری این بار دو زن با یکدیگر درگیر شدند.به گزارش پلیس هنوز علت اصلی این درگیری مشخص نیست اما شاهدان عینی مدعی هستند این دو زن را دیده‌اند که ناگهان با داد و فریاد به جان یکدیگر افتاده‌اند.
این درگیری در ابتدا پایاپای دنبال می‌شد اما ناگهان یکی از زنان با استفاده از یک شوکر ضربه‌ای به پای حریفش وارد آورد و او را نقش بر زمین کرد. این دعوا و درگیری با دخالت عابران پیاده و دورکردن دو زن از یکدیگر پایان یافت. هر دو زن در حال حاضر در بازداشت هستند و هویت هیچ یک فاش نشده است.

لاس‌وگاس
از آنجا که قیمت لوازم صوتی و به‌ویژه تلویزیون در این روز کاهش چشمگیرتری نسبت به دیگر کالاها دارد، مردم استقبال گسترده‌ای از آن می‌‌کنند.در لاس‌وگاس یک مرد پس از خرید یک دستگاه تلویزیون در حال انتقال به آپارتمانش بود که ناگهان یک نفر با شلیک یک تیر سرگردان باعث وحشت او شد. خریدار بخت برگشته هنوز از شوک تیراندازی بیرون نیامده بود و هراسان به این سو و آن سو نگاه می‌کرد که ناگهان یک مرد ناشناس به او حمله‌ور شد و جعبه بزرگش را از دستش قاپید و به سرعت به سمت خودرویی که در انتظارش بود دوید و بلافاصله از محل دور شد. هنوز هیچ ‌کس در این باره دستگیر نشده است.

ایلینوی
در ایلینوی نیز جمعه سیاه حادثه‌آفرین بود. ساعت 10 صبح پنجشنبه 7 آذر سه مرد برای غارت اموال خریداران به یک فروشگاه ریختند، اما حضور به‌موقع پلیس باعث فرار آن‌ها شد.یکی از افسران با تعقیب سارق 51 ساله‌ای به نام روبرت روسل تا پارکینگ پیش رفت و سارق که می‌دانست دیر جنبیدنش باعث دستگیری‌اش خواهد شد بلافاصله خود را داخل ماشین پارک شده‌ انداخت و به محض رسیدن افسر پلیس با بستن در و گیر کردن بازوی مأمور وظیفه‌شناس او را چند کیلومتری روی زمین کشید. این سارق اندکی دورتر با دخالت افسران دیگر پلیس و تیراندازی به سمت خودرو متوقف و دستگیر شد. به این ترتیب با انتقال پلیس مجروح به بیمارستان، روسل و همدستش چارلز هینچ 52 ساله دستگیر شدند.سومین همدست این باند سه نفره نیز جوان 28 ساله‌ای بود که در محدوده فروشگاه شناسایی و به دام افتاد.

اونتاریو
اونتاریوی کانادا نیز جمعه سیاه آرامی نداشت. دراین شهر یک مرد با لباس بابانوئل با جمع‌100 نفره‌ای به دستمزد پایین کارکنان فروشگاه‌ها اعتراض می‌کرد که به‌رغم هجوم مأموران به اعتراضاتش ادامه داد و حاضر به سکوت نشد.مأموران پلیس منطقه پس از تلاش فراوان با متفرق‌کردن جمعیت حاضر، بابانوئل سردسته گروه را دستگیر کرده و با خود بردند.



بلفاست، ایرلند شمالی
در پایتخت ایرلند شمالی نیز کاهش قیمت‌های تلویزیون باعث هجوم شدید مشتریان به فروشگاه‌ها شد، در حالی که فروشگاه‌ها از ساعت 8 صبح کار خود را شروع می‌کردند اما صف مشتریان از ساعت‌ها قبل شکل گرفته بود و فشردگی بسیاری داشت. با باز شدن درها جمعیت چنان به سمت در هجوم بردند که دو زن زیر دست و پا ماندند که یکی از آن‌ها باردار بود. به گفته سخنگوی پلیس بلفاست این حادثه نیز تلفات جانی نداشت.

انگلیس
کاهش چشمگیر قیمت‌ها و صفوف طولانی برای خرید حراج لوازم صوتی نیز از ساعت یک بامداد یعنی هفت ساعت پیش از آغاز کار مغازه‌ها و فروشگاه‌ها با ناآرامی‌هایی روبه‌رو شده بود. افسران پلیس در آماده باش کامل بودند و با مشاهده هر گونه خشونت، اغتشاشگران را با خود می‌بردند.



4: آشوب در حراج كفش در آمريكا
در سال 2012 و در جريان حراج سالانه كفش برند " نايك " در فروشگاه هاي ايالات مختلف آمريكا آشوب و درگيري ايجاد شد.

در حراج مدلي خاص از كفش هاي معروف ورزشي نايك در روز شنبه در سراسر آمريكا درگيريهاي رخ داد كه طي آن دهها نفر زخمي و يا بازداشت شدند. در برخي از مناطق آمريكا از جمله سياتل پليس مجبور به استفاده از گاز فلفل شد و در برخي ديگر از مناطق پليس از اشك آور براي متفرق كردن جمعيت درگير استفاده كرد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۲۴
۲۱
چند روز پیش تو یکی از این گزارشات نوشتم " راز بقا " بعضی دوستان بدجور به خود گرفتند.
این یک بخشی از حقیقت زندگی بشریت هست متاسفانه.....
این همه جنگ و خونریزی و کشتار در طول تاریخ همه و همه انگیزه اقتصادی و به عبارت خودمونی تر (تلاش برای زنده موندن)داشته حتی جنگ های مذهبی مثل جنگهای صلیبی.
تنها و تنها راه نجات بشریت اجرای قانون مدرن و جهانیه.
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
جک نگو . نکنه منظورت همون نظم نوین جهانیه؟

اونو برای امثال تو مثلا روشن فکر راه انداختن تا ریشه دین رو از بین ببرن وگرنه اونها امثال تورو از حیون بالاتر نمیدونن. منظورم همون یهودیهای صهیونیسته که فقط نژاد خودشون رو آدم میدونن و بقیه رو حیوون و نظم نوین جهانی نقشه شوم اونهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
قانون فقط قانون اسلام
انتی
|
Iran (Islamic Republic of)
شما فرمودید همه جننگهای مذهبی هم برا اقتصاد بوده اولا ما مسیحی نیستیم پس مهم نیست تو مسیحیت چی می گذره اگه اونها زرنگ بودن انجیل رو حفظ می کردن که به 116 جلد تحریف نرسه ثانیا کدوم جنگ مسلمانها صرفا برای اقتصاد بود
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
یاد احمدی نژاد بخیر
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۶۵
۶۴
همينكه رئيس جمهور ما شهامت عذرخواهي از مردمش رو داره كافيه. شما اينم نداشتين.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
......... بود با این گند کاری که شد عذر خواهی میکرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اره بابا من سرهنگ نیسم! من تاریخ دان نیسم! من داس ندارم من کلید دار هستم من سد کالا دار هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت ما یک صدمه این خیانتها رو نمی کرد
123
|
Iran (Islamic Republic of)
با این عذرخواهی اون سه نفر که مردند زنده نمی شن اگه راست میگن باید مجری طرح توزیع کالا استعفا بده دولت می خواست مانور بده اما همه چیز برعکس شد والا توزیع سبد کالا با برنامه و توسط بخش های مختلف براحتی امکانپذیر بود برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خانواده شهدا رو میدادن به دستگاههای خودشون و برای کارمندان رو هم میدادن به ادارات تابعه و برای کارگران کارخانجات رو هم از طریق اداره صنایع به خود کارخانه ها می ماند کارگران ساختمانی که براحتی از طریق فروشگاههای تعاونی توزیع می شد و هیچ هیاهو و افتضائی ایجاد نمی شد متاسفانه سیاسی کاری مد شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بعضی وقت ها معذرت خواهی کردن هنر نیست اگه معذرت خواهی نشه خیلی زشته مثل همین مورد
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۴۹
۷۰
درود بر روحاني رئيس جمهور شايسته ملت ايران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا دیروز رو کلا تو صف بوده یه کمی به هم ریخته. جدی نگیرید
خوب میشی انشالله!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اون قدر افراطی از اشتباهات جناب کلید دار دفاع کن تا جونت در بیا....اعتدال داشته باش اعتدال
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
شکرخدا که عصرگداپروری گذشت...شد دوره تدبیر وغرور و شرف درصف سبد
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۲۹
۵۸
جناب روحاني سبد نداده هم عزيز ملت هستند. كساني هم كه گرفتند به رسم يادگاري از يك دوست سبد رو پذيرفتند.
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
آره جون عمت!
بود گند مرغهای پلاسیده رو هیچ کی به عنوان رسم یادگاری قبول نمیکنه.

خدا میدونه این اجناس رو دست کدوم سرمایه دار آشنای آقایان باد کرده بوده که بخوبی تونستن آبش کنن و اونم چه آب کردنی
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
چه زيبا دين رو به دنيا ميفروشي كميل آنتي صهيون. نميترسي رئيس جمهور اون دنيا يقتو بگيره؟
انتی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب امیر شما چطور بعد اینهمه تهمت نمی ترسی تو اون دنیا خیلیها یقتو بیگیرن؟درثانی انچه عیان است چه حاجت به بیان است .اقا یا خانم کمیل انتی صهیون از اینکه هم اسمیم خوشبختم والبته هم جناح
جوتداراک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۳۸
۱۷
طفلکی مطهری رابگوکه مجبوره چشم بسته 4سال گندهای ایناروبخصوص خاندان زروزور را با خذولات خودش ماست مالی کنه!!!!!!!!!!!
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
مطهري عزيز ملت ايران.
گودرز عربى
|
Iran (Islamic Republic of)
جوجو تداراك دلبندم ! اون كه ميگى خزعبلاته نه ...
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۳۳
۱۲
این از تدبیرشون و امیدشونم که کم کم داره به باد میره.

وقتی کاری برای رضای خدا نباشه و فقط برای محبوب کردن خودشون باشه نتیجه عکس میده.

ما هر کی رو که دیدیم چه سبد کالا گرفته و چه نگرفته روحانی رو مسخره میکردند.
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
اونا نمك نشناس بودن كميل جان كه متاسفانه مثل اونام هر روز داريم ميبينيم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله رفیق ما 7 ساعت سر صف ایستاده بود و وقتی نوبتش رسیده بود بهش گفته بودند به شما تعلق نمیگیره! در صورتی که با پیامک اعلام شده که بهشن تعلق میگیره! تدبیر بیش از حد نتایجش این میشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۸
۷
البته تو ایران مجانی که نبود هیچ خیلی هم گرون آب خورد
آبرو در برابر برنج زرد هندی و مرغ ترکیه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا ازشون نگذره فقط با این کار میخواستن بگن این انقلاب برای مردم هیچ کاری نکرده و روز به روز مردم گشنه تر می شن.
ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۸
۳
شما ها هرچه مدح كنيد بيايد در صف ببينيد به چه كساني ناسزا مي گويند در دماي زير صفر چند ساعت در صف مي ايستند چه كرمي دارند اينجوري سبد مي دهندمگر اينكه مي گويند عمدا صفي كردند والا مي توانستند يك جوري ديگر دهند صف نشود آن موقع اروپا نمي دهد پولي كه روحاني گرفته به مردم مواد غذاي مي دهد چون ماهواره ها نشان مي دهند قولي كه دادند در ژنو عمل كرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین به جمله بندی!!! تا کلاس چندم خوندی؟
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۳
۱۰
برای یک زنبیل کالای زیر سی تومن چه آبرویی از ایران بردند بعد یک چک یک میلیارد تومانی از جانب رئیس جمهور و توسط داداشش فریدون خان به بیمارستان ویژه یهودی ها به نام سپیر اهداء میشه در حالیکه همه میدونند یهودی ها در هر جا هستند از پول داران آن جامعه به حساب می آیند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما مسلمون هستیم و از این بیمارستان استفاده می کنیم هم ارزون هست هم پزشکان خوبی داره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
کی مردم رو به این روز انداخته کارهای اشتباه محمود احمدی نژاد باعث شده که مردم برای سبد کالا از سرو کول هم بالا بروند
قمر تاج خانوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۴
۳
الهی بمیرم برای اونهایی که تو شمال تو ی برف گیر افتادن الآن چه حال و روزی دارند اینها تو تهرون برای توزیع یک زنبیل برنج هندی و مرغ یخ زده ترکی و غیره موندن حالا نمیگم گند ردن چه جوری میتونند به محاصره شدگان در برف چه در شهر ها و چه روستاها برسند خدا میدونه تا حالا چه به سرشون آمده , قمر بمیره براتون الهی .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم غزه واجبتر ازشون هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۸
۷
کی تاحالا مطهری اصلاح طلب شده؟حرف حق تلخه.مردم مثل گشنه ها روز اول هجوم بردند
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مطهری از اولشم اسهال طلب بوده
تو نهار جی خوردی این .... رو میخوای به اصول گرایان بند کنی متوهم
مرگ بر فتنه گر
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا قلابیه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
۱) صراط، نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .
۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .
۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۵) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .

صراط همچی بدت نمیاد در راستای منافع اسهال بعضیا باز بشه ها تو نظرات
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۸
۳
به آنهایی که زنبیل بهشون تعلق نگرفته پیشنهاد میکنم حتمٱ برن توی صف چون این آقایون کارشون حساب کتاب نداره همانطور که اونهایی که اسمشون بوده ولی بهشون گفتن به شما تعلق نمگیره به آنهایی که اسمشون تو سایت بیوده بگن به شما تعلق میگیره البته اگر با یک لباس شیک و ترو تمیز برن توی صف امگان دریافت بشتر تره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۵
۱۰
چطور شد یهو کرامت نابود شده نردم که فقط روحانی نابودکرده بود حالا جهانگیر شد.یک نگاه به تیترهای قبلی خودتون بندازید!شما کلا مخید مخید مخالفید.حالا فرق نمی کنه چی باشه.کلا مخالف روحانی هستید
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا مرگ بر فتنه گر
مرگ بر ضد ولایت فقیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر این چیزا رو متوجه میشدی که به روحانی رای نمیدادی.
داره یک کمی افتضاح دولت را ماست مالی میکنه.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا قلابیه!
صراط با آی دی من کامنت قلابی نذار!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۴
۴
صراط سه تا از کارهای مفید جلیلی رو که سنگشو به سینه میزنی در 5-4 سال گذشته بگو؟؟
نه اصلا یکیشو بگو؟؟؟
کوروش هخامنشی دروغ بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۰
۵
تدبیر = امید
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۳
۰
من کاری به عقاید کسی ندارم، ولی اینکه گفته شده : ما مردم خودمونو می شناسیم و اگه بشنون جایی جارو مجانی میدن، همه می رن صف می بندن. مگه دروغه ؟؟؟!!! البته در مورد همه مردم صدق نمی کنه اما به قول یکی از دوستانم، به مردم ما طناب دار رو هم مجانی بدن، خودشونو دار می زنن!!!!
معلوم نیست چی به سر عزت این مردم اومده که واسه برنج هندی و 2 تا مرغ یخ زده حاضرن تو این سرما برن تو صف های طولانی!!! صف هم که چه عرض کنم!!!! ملت از روی سر هم راه میرن که زودتر به سبد کالا برسن! هیچ احترامی هم در کار نیست!
تو این ماجرا هر دو طرف مقصرن. هم دولت، هم ملت!
دولتی که دم از تدبیر و امید می زنه باید یه کم به فکر شعارایی که داده بوده باشه و چهره دولت رو با این جور حرکتا خراب نکنه.خوبه به فکر شان مردم ایران باشه و عزت مردم رو به 2-3 قلم مواد غذایی بی کیفیت و رو دست مونده نفروشه. واقعا مدیران ارشد و تصمیم گیرنده دولت! برای اجرا و توزیع سبد کالا فکر هم کردند؟؟؟!!؟؟؟؟
مردم هم که دیگه بی عار شدن. عزت نفس بین مردم ما دیگه جایی نداره. لحظه ها و ساعت های عمرشون رو تو صف گوشت و مرغ یخ زده و برنج خارجی نامرغوب و تخم مرغ هدر میدن و حتی یه لحظه هم به تصویر و تاثیر زشت این کار فکر نمی کنن.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۶
۰
واقعا" حق مردم مظلوم ایران که از خلیج همیشه فارس تا دریای مازندران روی نفت وگاز و اورانیوم خوابیدن این خفت و خواریه؟؟
جواد خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۱
۲
بخدا یه عده را هیچ کشوری نگه نمیداره! گرسنه های افریقا از این عده با فرهنگ ترند...!
چی می شد همون روز اول همه هجوم نمی بردند و مث الان که همه جا خلوت هست می رفتند؟؟؟
صراط محترم، این همه تقصیر ها را گردن دولت ننداز، دولت از کجا میدانست که مردم تهاجمی عمل می کنه؟
ما مقصریم......!!!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
گرسنگی نکشیدی
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۳
۰
خیلی خوب بود صراط جان. عالی. مرسی.
بعضیا ادعای روشنفکری دارن اما وقتی نوبت خودشون بشه بیا ببین چه کارایی که نمیکنن!!! آدم شاخ درمیاره..
گودرز عربى
|
United States of America
|
۰۱:۱۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۵
۳
آهاى جماعت دوستدار كرامت !

چرا شب انتخابات كه سيب زمينى پخش ميكردند

لال ! شده بوديد؟
عماد 110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۵
۱
سلام احتمالا توی این کشورها هم یک شیخ حسن با سبد کالا بوده . خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد پارسال نفری 80 هزار تومان عیدانه و قابل برداشت داد. این صف و ای آبرو ریزی ها هم نبود
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۳
۲
با سلام و احترام به همه دوستان.من کاري به نحوه توزيع سبد کالا ندارم اما مي خوام بگم متاسفاه مردم ما در صف ايستادن را بلد نيستند.ما بايد از ژاپنيها ياد بگيريم که در سونامي سه سال پيش در هنگام گرفتن آب معدني و کنسرو چنان در داخل صف مرتب و منظم ايستاده بودند که تحسين برانگيز بود. ما بايد از آنها ياد بگيريم.ما متاسفانه در حرف ديگري را بر خود ترجيح مي دهيم اما در عمل بيشتر ماها تلاش مي کنيم تا از ديگري جلو بزنيم و اين را زرنگي به حساب مي آوريم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۲
۲
اين همه هياهو توراخدا براي اين گرسنه ها كاري كنيد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۱
۱
باسلام
بیش از این دامن زادن به سبدکالایی خودمان جزیی از پازل دشمن شدن است.بس کنیم. انتقاد سالم و فرهیخته به خدا این نیست. انتهای انتقاد همیشه همراه با پیشنهاد سالم و جایگزین است.به جز آقای مهندش غرضی من نظر کارشناسانه دیگری ندیدم. دکتر احمدی نِژاد تا یک کاری می کرد هزاران نفر قدعلم می کردند و نقد می کردند. حالاهم نوبت این دولت است. به خدا قسم خیلی از این منتقدان تو مدیریت خونه خودشون موندند.در آستانه 22بهمن به حماسه و شعور فکرکنیم و کمک کنیم نه به این صحبت های بی ارزش. خدا ایران رو دوست داره. مطمین باشیم.یاعلی
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۵
۳
این قضیه نشون داد دولت قبلی مردمو به فقر و فلاکت انداخت که مردم حاضرن برای دو قلم جنس این همه سختی و مشقتو متحمل شن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۳
۲
توطیع سبد کلا برای شکستن قیمت های احمدی نژادی ...... بود! کاش اینو به حساب کارشناسای سهمیه ای صراط بفهمن!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
۱
۲
ای خاک عالم بر سرت صراط!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
۱
۲
تو دولت زین اسب به جای دارو وضعیت مرغ بهم ریخت وماه مبارک رمضانبود مردم ریختند تو صف وبزن بزن هشت سال فقر وبی فرهنگی به خورد مردم دادن ومردم دنبال خودشون دونود ن میشه این کی مردم این قدر فقیر بودن بوتاکسیون با ادبیاتشون روی فرهنگ مردم اثر گذار بودند میگی نه از بابک زنجانی وقای مرتضوی بپرس چقدر به دوتن وچقد به چند تن کارت هدیه داده که صف نبندند
محبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
سلام بر تمام ملت
اون آدمایی که عفت کلام ندارند و تقوای صحبت کردن ندارند کارشان خیلی مشکل دارد چه برسد اگر رءیس ها وبالاهای آنها از این چنین افرادی خوششون بیاد و... برای شان کاری کنن
فضولباشی
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
مبلغ سبد کالا به قول آقایان 80 هزار تومان بود من فکر می کنم هزینه های جانبی این طرح ( هزینه حمل - دستمزد عوامل توزیع - هزینه اجاره مکانها و .... ) را اگر حساب کنیم از قیمت خود سبد هم بیشتر می شود گذشته از اینکه کبفیت اجناس ارایه شده قابل گفتن نیست . اگر تمام این هزینه ها را حساب میکردند و مبلغ آن را به حساب مردم واریز می کردند بهتر و آبرومندانه تر بود . مگر اینکه چیزهای دیگری در کار باشد که ما نمی دانیم و ازما بهتران می دانند . والله اعلم