۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد:

افزایش نرخ بلیط اتوبوس در سال آینده

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد گفت: نرخ بلیط اتوبوس در سال آینده به 350 تومان می‌رسد که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به 500 تومان نیز خواهد رسید.
کد خبر : ۱۶۲۵۷۱

صراط:  مهدی برادران ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان فاوا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با استقرار شورای چهارم و با همکاری فشرده، برنامه‌ای 4 ساله را برای شهر مشهد تدوین کرده‌ایم.

وی افزود: این برنامه از ابتدای سال 93 آغاز شده است و تا پایان سال 96 ادامه خواهد داشت؛ برای این برنامه نظرات 9 هزار نفر از شهروندان مشهد در قالب 98 سؤال اخذ شده است.

برادران با بیان اینکه یک مدل مشخص در کلان‌شهرها برای مدیریت شهری وجود ندارد، اضافه کرد: امروز ارتباط دولت و شهرداری‌ها سیستماتیک نیست و در خصوص قانون نیز زیرساخت‌های مناسبی در اختیار کلان‌شهرها قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: اعتبارات دولت به شهرداری‌ها به طور سالانه در حال کاهش بوده و در بودجه 93 نیز این شیب بیشتر شده است؛ در سایر حوزه‌ها مانند کتابخانه‌های عمومی نیز این اعتبارات را حذف کردند و در سال جاری در دو مرحله 30 میلیارد تومان اعتبار شهرداری مسدود شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد اضافه کرد: در بودجه شهرداری در سال 93 قیمت بلیط اتوبوس 350 تومان پیش‌بینی شده و قیمت بلیط قطار شهری بدون تغییر 500 تومان خواهد بود و نرخ خطوط تاکسیرانی نیز در نیمه اول فروردین‌ماه مشخص می‌شود.

وی گفت: در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال آینده و کمک نکردن دولت، بلیط اتوبوس به 500 تومان افزایش خواهد یافت و قطعاً بلیط قطار شهری نیز افزایش پیدا می‌کند.


منبع: فارس