۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

گستاخی آمریکایی‌ها برخی را از خواب غفلت بیدار کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کسانی دچار سوءتفاهم برقراری رابطه با آمریکا بودند،گستاخی چند روز اخیر مقامات آمریکایی باید آنها را از خواب غفلت بیدار کند.
کد خبر : ۱۶۲۵۷۵
صراط:  حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در همایش انقلاب و جوانان که در اداره کل ورزش و جوانان مشهد برگزار شد, اظهار کرد: جوانان به دلیل داشتن قلبی پاک و احساسات بسیار سریع‌تر از سایر نسل‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند چون ذات جوانان همراه با نشاط و سرزندگی است و هر مسئله‌ای که جلوی این نشاط را بگیرد غیر دینی و خطا است.

وی تصریح کرد: طبق احادیث، جوان در بیست سالگی دنبال دوندگی و کار باشد در 30 سالگی از غرور و افتادن در این دنیا دوری کند و در 40 سالگی باید آماده برای ملاقات با خدا باشد.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خصوصیات جامعه دینی، گفت: جامعه دینی یک جامعه علمی است و ملاک اسلامی بودن یک جامعه، مقدار علمی است که تولید می‌کند و از منظر اسلام همه علومی که مشکلات و اشکالات جامعه را حل کند و به رشد کرامت انسانی، عدالت و محو فقر در جامعه کمک کند، علوم اسلامی به شمار می‌رود.

رحیم پور ازغدی افزود: براساس فرموده پیامبر گرامی(ص) در جامعه اسلامی افراد یا یاد می‌دهند یا یاد می‌گیرند و آن بخش از جامعه که هیچ تلاشی نمی‌کند جزو جامعه اسلامی نیست پس وظیفه ما و انقلاب بیرون کردن جهل از جامعه است.

وی با اشاره به گستاخی‌های اخیر مقامات آمریکایی، عنوان کرد: متاسفانه در چند روز اخیر مقامات آمریکایی در مورد دادن سبد کالا به مردم، گفتند که ما به ایران پول داده‌ایم و آنها توانستند ملت گرسنه را سیر کنند این گفته‌ها باید کسانی که دچار سوءتفاهم ارتباط با آمریکا بودند را برطرف کند.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جوانان باید پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی کنند، خاطرنشان کرد: اگر نسل جوان امروز برای ایستادگی پای آرمان‌ها هزینه بدهد در چند سال آینده، قدرت نخست علمی جهان را به دست می‌آوریم.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: جوانان ما امروز نباید به دنبال خوش‌گذرانی باشند تا ملتی تو سری خور باشیم ولی در کنار حفظ استقلال فرهنگی و فکری، ارتباط علمی با سایر کشورها برقرار باشد.

وی افزود: ارتباط با جهان به معنای پذیرش ولایت آنها نیست بلکه ما باید سبک زندگی و آداب و رفتار خود را حفظ کنیم تا به جامعه ما آسیب نرسد.

منبع: تسنیم