۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۸

ارزیابی وزیراقتصاد از گزارش هيئت اعزامي صندوق بين المللي پول

وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارش شفاهی اعضای هیئت صندوق بین المللی پول از اوضاع اقتصادی ایران را بسیار مثبت توصیف کرد و گفت : این گزارش می تواند موقعیت و جایگاه ایران را در عرصه بین الملل بهبود بخشد .
کد خبر : ۱۶۲۶۹۴
صراط: علی طیب نیا در پایان دیدار اعضای هیئت کارشناسی اعزامی صندوق بین المللی پول با وی ، به نتایج بررسی های هیئت اعزامی این صندوق از اوضاع اقتصادی ایران و ملاقات اعضای آن با کارشناسان دستگاههای مختلف اقتصادی کشورمان اشاره و اضافه کرد: این هیئت در بررسی های خود به این جمع بندی رسیدند که نرخ تورم در ایران کاهش معنا داری پیدا کرده است .
وی افزود : هیئت صندوق بین المللی پول همچنین در گزارش شفاهی خود اعلام کرده است زمینه های مقابله با رکود و رشد اقتصادی در ایران افزایش یافته است .
وزیر اقتصاد گفت : اعضای هیئت صندوق بین المللی پول همچنین از پیدایش روح اعتماد و اطمینان عمومی و برقراری ثبات در عرصه اقتصاد ایران ابراز رضایت کردند .
وی افزود : من خوشحالم گزارشی که در عرصه بین الملل انتشار خواهد یافت حاکی از تائید سیاستهای ایران است و مسلما می تواند روی تصمیمات سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران و سرمایه گذاری در طرحهای مختلف کمک شایانی کند .
طیب نیا با بیان اینکه صندوق بین المللی پول بر اساس برنامه ریزیهای خود هیئت هایی را به کشورهای عضو اعزام می کند اظهارداشت : ما چند نشست با اعضای این هیئت داشتیم در اجلاس پائیزه صندوق بین المللی پول نیز هیئت ایرانی با مسئولان مختلف صندوق بین المللی پول ملاقات داشت و اقای روحانی هم در سفر به نیویورک با رئیس صندوق بین الملی پول دیدار کرد .
وزیر اقتصاد درباره اهمیت گزارش صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گفت : گزارش این نهادهای بین المللی از این جهت مهم است که مرجعی برای سرمایه گذاران ، شرکتهای بزرگ و بانکهایی است که می خواهند با کشورها وارد معامل شوند .
طیب نیا افزود : اعزام هیئت های صندوق بین المللی پول به کشورها به منظور ارزیابی از برنامه های توسعه ای و سیاستهایی که آنها برای رفع مشکلات اقتصادی خود طراحی کرده اند انجام می شود و گزارش آنها که مبنای تنظیم روابط صندوق با کشورهاست ، به هیئت مدیره صندوق ارائه می شود.