۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶

آمادگی‌ایران‌برای‌پاسخگویی‌به‌سوالات‌آژانس

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به اینکه ایران هیچ اتهامی را تحت عنوان ابعاد احتمالی نظامی درباره پرونده هسته‌ای‌اش نمی‌پذیرد، گفت: ایران همکاری‌های فعلی‌اش فراتر از پادمان است که این گواه حسن نیت و اعتماد به نفس تهران است.
کد خبر : ۱۶۲۷۳۹

صراط:  بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورماندر واکنش به ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره مطرح کردن مباحث ابعاد نظامی احتمالی در مذاکرات بین نمایندگان آژانس با نمایندگان ایران، گفت: ما بارها به مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفتیم و باز هم می‌گوییم برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز بوده و انحرافی نداشته است، گزارش‌های آژانس هم مطلبی نگفته که حاکی از انحراف باشد.

وی در ادامه افزود: در گذشته مواردی تحت همین عناوین مطرح کرده‌اند که به شکل غیرحرفه‌ای برخی کشورها این اتهامات را به جمهوری اسلامی در خصوص انحراف در برنامه هسته‌ای مطرح کرده‌اند و آژانس هم در گذشته به طور غیرحرفه‌ای این موارد را تحت عنوان ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران عنوان نموده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه به نظر ما مطرح نمودن اینگونه موضوعات به نحوی که به دیگران این مطلب را القاء کند که ابهاماتی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود دارد، به لحاظ حقوقی صحیح نیست و پیشاپیش، بدون ارائه هیچگونه سند و مدرک ایران را در موضع متهم قرار می‌دهند.

کمالوندی تأکید کرد که هیچگونه ابهامی در فعالیت هسته‌ای کشورمان وجود ندارد و اظهار داشت: همکاری‌های فعلی ما فراتر از پادمان است و بیانیه‌ تهران گواه حسن‌نیت و اعتماد به نفس ایران درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ایش هست. بنابراین جمهوری اسلامی ایران هیچ اتهامی را تحت عنوان ابعاد نظامی احتمالی نپذیرفته است، در عین حال آماده پاسخگویی به سؤالات برای روشن شدن ابهامات احتمالی است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات امروز بین نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نمایندگان سازمان انرژی کشورمان نیز، گفت: مذاکرات خوب، سازنده و رو به جلو بوده و فردا هم مذاکرات ادامه خواهد داشت و نتیجه کامل فردا مشخص می‌شود.

دور جدیدی از گفت‌وگوها بین نمایندگان سازمان انرژی اتمی کشورمان با نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از صبح امروز در تهران آغاز شد که محور اصلی این مذاکرات آینده مسیر همکاری‌ها بین ایران و آژانس خواهد بود.

منبع: فارس