۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
ذوالنور:

دولت اراده‌جدی برای پاسخ‌گویی به غرب‌ندارد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت اراده جدی برای پاسخگویی به غرب ندارد گفت: باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم تا در صورت شکست توافق ژنو، دست بالا را داشته باشیم.
کد خبر : ۱۶۲۸۵۷

صراط: حجت‌الاسلام  مجتبی ذوالنور با اشاره به واکنش مقامات روسی به اقدامات آمریکا در نقض توافقنامه ژنو گفت: در شرایط کنونی و با توجه به اظهارات صریح لاوروف، تیم مذاکره کننده ایران باید پاسخی قاطع به اظهارات بی شرمانه و گستاخانه جان کری و وندی شرمن بدهد.

ذوالنور با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات روسی باید به یک سند مکتوب تبدیل شود ، اظهار داشت : برای اینکه قدرت چانه زنی ایران در برابر کشورهای 1+5 بالا برود، تمام اظهارات رسمی اعضای حاضر در ژنو باید به صورت اسناد مشخص و طبقه بندی شده جمع آوری شود.

 

وی با انتقاد از عملکرد منفعلانه وزارت امورخارجه اظهار داشت: مسئولان دیپلماسی خارجی کشورمان خارج از اقدامات منفعلانه کنونی، باید قاطعانه در مجامع بین‌المللی این پرسش را مطرح کنند که چرا با اقدامات خلاف توافقنامه ژنو از جمله تحریم‌های جدید آمریکا هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد؟

ذوالنور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که امریکا را کشوری خودبرتربین، عهدشکن و دروغگو خوانده‌اند، تصریح کرد : آمریکایی‌ها در قدم بعدی به سراغ دخالت در امور داخلی ایران، وضعیت حقوق بشر  و حزب‌الله خواهند رفت؛ بنابراین لازم است در  اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم تا در صورت شکست اجرای توافق ژنو، دست بالا را داشته باشیم و کشوری وابسته نشویم.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی دیپلماسی را جنگی همراه با لبخند پشت میز مذاکره می‌دانند و اگر فراموش کنیم در یک جنگ قرار داریم دچار خسارت می شویم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امریکا همیشه در آستانه روز قدس و 22 بهمن برای تحریک عواطف ملت ایران شروع به یاوه گویی می‌کند، گفت: استکبار جهانی بار دیگر با حضور میلیونی ملت در روز 22 بهمن  برای چندمین بار متوجه خواهد شد که مردم همواره حامی و پشتیبان ولایت فقیه هستند و به هرگونه گستاخی پاسخی قاطع می‌دهند.


منبع: فارس