۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱

شورش زنان چاله میدان در خیابان بهشت

مدیر تماشاخانه سنگلج از بررسی آثار مختلف نمایشی برای اجراهای شش ماه نخست سال ۹۳ خبر داد و گفت: با توجه به تقاضاهایی که داریم سال آینده سنگلج میزبان آثار درخشانی خواهد بود.
کد خبر : ۱۶۲۸۶۶

صراط: پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج اظهارداشت: مدتی است که در حال بررسی و تنظیم برنامه‌ اجرای شش ماه اول سال 93 سنگلج هستیم که این برنامه تا هفته آینده اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: ما گزینش‌هایی از آثار جشنواره آئینی سنتی داشته‌ایم. همچنین تعدادی از هنرمندان صاحب نام نیز متقاضی اجرا در این مجموعه هستند. صریحا اعلام می‌کنم که در سال 93 تماشاخانه سنگلج اجرای‌های درخشانی را تجربه خواهد کرد.

وی به اجرای «عروسی خان مظفر» به کارگردانی محمدحسین ناصربخت اشاره کرد و گفت: این نمایش از 24 بهمن ماه در سنگلج آغاز می‌شود که در مراسم شب چراغ این اثر هنرمندان صاحب نام کشور حضور یابند و  قرار است چراغ نمایش «عروسی مظفر خان» توسط مرتضی احمدی روشن شود.

«عروس خان مظفر» با بهره‌گیری از خیمه شب‌بازی و تخت حوضی توسط محمدحسین ناصربخت نوشته شده است. ماجرای این نمایش درون خیمه می‌گذرد که‌ از نظر تاریخی درباره شورش زنان چاله میدان در دوره ناصری است. شاه بابا قصد دارد برای پسرش عروسی بگیرد اما مشکلاتی پیش می‌آید و ...


منبع: فارس