۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳

سهم ایران از 40 هزار مدرسه سبز دنیا

نماینده بنیاد بین‌المللی آموزش‌های زیست محیطی در ایران گفت: این بنیاد هم‌اکنون 40 هزار مدرسه سبز را در سراسر دنیا زیر پوشش دارد.
کد خبر : ۱۶۳۲۴۰

صراط:  هادی بهرامی عصر امروز در مراسم افتتاح نخستین مدرسه سبز در استان قزوین که با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مدرسه پسرانه آینده‌سازان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی آموزش‌های زیست محیطی 40 هزار مدرسه را در سراسر دنیا زیر پوشش مدارس سبز قرار داده است و اکو، یونیسف و یونسکو از حامیان اصلی آن هستند.

وی افزود: از تابستان سال جاری بنا شد چهار مدرسه با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش، استانداری و شهرداری قزوین در این شهر راه‌اندازی شود و هم‌اکنون تعداد مدارس سبز سراسر کشور که ثبت جهانی شده به 27 مورد رسیده است.

نماینده بنیاد بین‌المللی آموزش‌های زیست محیطی در ایران با بیان اینکه طرح مدرسه سبز سبب شکل گیری طرحی جامع در مدارس استان شده، ادامه داد: مدرسه آینده‌سازان به این دلیل انتخاب شد که جزو مدارس هوشمند است، مشارکت فعالی در برنامه‌های اجتماعی داشته، پیوند اولیا و مربیان بسیار قوی است و این موقعیت خوبی است تا در حوزه محیط زیست از این ظرفیت استفاده شود و علاقه‌مندی دانش‌آموزان هم خیلی زیاد بوده که سبب شده این مدرسه به نمایندگی از دیگر مدارس استان به عنوان مدرسه سبز افتتاح شود.

بهرامی تصریح کرد: آموزش در مقاطع پایه جدی گرفته شده و در مراحل بعد تغییرات سخت‌افزاری است همان‌گونه که در مدارس سبز تهران سرویس‌های بهداشتی کاهش مصرف آب داشته، مدیریت مصرف انرژی انجام شده و کاهش مصرف گاز صورت گرفته و آبگرم‌کن‌های خورشیدی نصب شده که بسیار خوب عمل شده است.

نماینده بنیاد بین‌المللی آموزش‌های زیست محیطی در ایران اضافه کرد: کودکان و نوجوانان آینده کشور هستند و در برهه زمانی فعلی به منزله تغییر رفتار در خانواده‌هاست و اثرگذاری آنان در طرح همیار پلیس با کاهش 13 درصدی تصادفات نشان از این تاثیر و اهمیت آنان دارد.

منبع: فارس